שתף קטע נבחר

נתניהו נגד הקמפיין של עוצמה יהודית

הקמפיין של "עוצמה יהודית" שבו נעשה שימוש בתמונת ראש הממשלה נתניהו מכעיס מאוד את הליכוד ואת העומד בראשו. אחרי שבועות של חיבוקים, בליכוד יצאו במתקפה ישירה: "הם רחוקים מאוד מאחוז החסימה ושורפים שניים וחצי מנדטים של מצביעי ימין"

אתמול (יום ד'), לראשונה מפתיחת מערכת הבחירות, יצא הליכוד במתקפה חזיתית על מפלגתו של איתמר בן גביר "עוצמה יהודית", בקריאה שלא להצביע לה משום שלפי כל הבדיקות היא לא עוברת את אחוז החסימה.

הקמפיין של
הקמפיין של "עוצמה יהודית"
 

מתבר שמה שככל הנראה הרתיח את בכירי הליכוד, הוא הקמפיין החדש של בן גביר ומפלגתו, שהוביל לשינוי היחס. אם עד כה הועברו לבן גביר הצעות נדיבות כדי לוותר על ההתמודדות - ובין היתר הסכים ראש הממשלה נתניהו להוריד את אחוז החסימה בכנסת הבאה אם יחליט בן גביר לפרוש - הפעם החל נתניהו לתקוף אותו ישירות.

 

לקראת ביקורו של נתניהו אתמול בחברון, נתלו שלטים רבים של קמפיין הבחירות החדש של בן גביר שעושה שימוש בתמונת נתניהו, כשבן גביר לידו. במודעות נכתב בגדול: "אוהבים את נתניהו, מצביעים בן גביר".

בנימין נתניהו איתמר בן גביר (צילום: EPA, רויטרס)
בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר(צילום: EPA, רויטרס)
 

 

בכירים בליכוד זעמו על השימוש שעשה בן גביר בנתניהו לצורך קמפיין הבחירות שלו ואמש אף הועבר לו מסר שהקמפיין חצה את הגבול. בן גביר מצידו הבהיר שמדובר בקמפיין לגיטימי וחזר על הקו שלפיו אם עוצמה יהודית לא תעבור את אחוז החסימה, לנתניהו לא תהיה ממשלה.

 

"לאחר בדיקה מעמיקה של עשרות סקרים שביצע הליכוד בשבועיים האחרונים, ברור לנו מעל לכל ספק שעוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה", נמסר בהודעת הליכוד לתקשורת. "למעשה היא רחוקה מאוד מאחוז החסימה. עוצמה יהודית שורפת שניים וחצי מנדטים של מצביעי ימין. בבחירות כל כך גורליות שבהן גוש הימין בסכנה ושהליכוד נמצא בפער מתחת ללפיד וגנץ, אסור לבזבז קולות. חייבים להצביע רק לליכוד כדי למנוע ממשלת שמאל-ערבים".

 

בעוצמה יהודית הגיבו: "הודעת הליכוד מוכיחה שבליכוד ויתרו על האופציה של ממשלת ימין והחליטו ללכת לממשלה עם גנץ-לפיד-ליברמן. אנשי הליכוד יודעים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלת ימין, ואם מדובר בדיווח נכון, מסתבר שסביבת נתניהו בחרה ללכת לממשלה עם גנץ ולפיד ובלי החרדים ומפלגות הימין. עוצמה יהודית תתמודד בבחירות ורק ניצחון שלה יחייב הקמת ממשלת ימין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים