עוד כשל בבואינג: "דלת מטוס ניסוי התפוצצה"
לפי דיווחים בארה"ב, דלת תא המטען של הדגם החדש מסדרת 777X התפוצצה בניסוי על הקרקע. טיסת הבכורה של הדגם, שיהיה המטוס הדו-מנועי הגדול בעולם, צפויה בשנה הבאה
בואינג השעתה את מבחני העומסים על מטוס ה-777X שאותו היא מפתחת בימים אלו, אחרי שלפי דיווחים בתקשורת האמריקנית דלת תא המטען שלו התפוצצה בניסוי על הקרקע.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
"במהלך מבחן העומס האחרון על מטוס ניסוי סטטי של 777X, הצוות נתקל בבעיה שדרשה את הפסקת הניסוי", מסר אתמול (שבת) דובר חברת בואינג, פול ברגמן. הוא ציין כי התקרית, שאירעה ביום חמישי האחרון, נחקרת כעת, אך סירב למסור פרטים נוספים עליה.
במבחני עומס מטוסים עומדים בפני לחצים גבוהים, הרבה מעבר לתנאים רגילים. דובר החברה הדגיש כי ניסויים אחרים במסגרת פיתוח המטוס עדיין נמשכים. לפי ה"סיאטל טיימס", דלת תא מטען - של דגם שנבנה לניסויים על הקרקע בלבד ולא נועד לטוס - התפוצצה במהלך ניסוי לחץ אוויר גבוה.
בעיתון ציינו כי הצלחתו של הניסוי שנכשל נדרשת לצורך קבלת אישור עבור המטוס מרשות התעופה הפדרלית. החברה כבר דיווחה בעבר על עיכוב בתוכנית פיתוח ה-777X. בעיות במנועים שלו, שמפתחת ג'נרל אלקטריק, גרמו לדחיית טיסת הבכורה ל-2020.
למטוס צפויות להיות שתי גרסאות, ודגם ה-777-9X יהיה המטוס הגדול ביותר של החברה - ומטוס הסילון הדו-מנועי הגדול בעולם. הוא אמור לשאת עד 414 נוסעים, וגולת הכותרת שלו תהיה מוטת כנפיים באורך של 71.8 מטרים. הכנפיים יוכלו להתקפל כדי לאפשר למטוס לנוע בנמלי תעופה.
התקלה, שעלולה לדחות את פיתוח המטוס החדש, היא מכה נוספת לבואינג - שנאלצה השנה לקרקע את כל מטוסי ה-737 MAX שלה לאחר שני אסונות שבו היה מעורב הדגם. בתאונות נהרגו, באתיופיה ובאינדונזיה, 346 בני אדם.