שתף קטע נבחר

ברח והפקיר למוות: הכדורגלן שדרס את ארי נשר הורשע

יצחק אספה הורשע שהפקיר למוות את ארי נשר בן ה-17: השופט הכריע כי הכדורגלן נמלט בלי להושיט עזרה, וקבע - אין לייחס אמון לעדותו. אספה זוכה מחמת הספק מנהיגה בשכרות, אף שהשופט ציין: "איני מאמין שנהג כשאינו שיכור". בבית המשפט נכחו בני המשפחה, ובהם האב הבמאי אבי נשר

 

 

בית המשפט הרשיע הבוקר (ג') את הכדורגלן יצחק אספה בהפקרה ובשיבוש הליכי משפט בפרשת מותו של הנער בן ה-17 ארי נשר. באוקטובר אשתקד היה אספה מעורב בתאונה שבה נהרג הנער. בני משפחתו של ארי נשר, ובהם אביו הבמאי אבי נשר, הגיעו לבית המשפט, לאחר שלא נכחו באף אחד מהדיונים מאז הגשת כתב האישום.

 

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב צבי גורפינקל אמר במעמד הכרעת הדין כי הוא דוחה את טענת אספה ולפיה הוא לא הבחין בתאונה: "הוא היה מודע לכך שפגע במשהו, אבל החליט לברוח מהמקום ולא להישאר ולהזעיק עזרה. יש ליחס לעדות הנאשם חוסר אמון". עם זאת, השופט זיכה את אספה מאשמת נהיגה בשכרות: "אינני מאמין להכחשתו שלא שתה ושנהג כשאינו שיכור, אולם בהיעדר חוות דעת של מומחה לא ניתן להרשיע אותו". הוא זוכה גם מאשמת נהיגה במהירות מופרזת.

חצי חצי ארי נשר יצחק אספה (צילום: דוברות מד
"היה מודע לכך שפגע והחליט לברוח". יצחק אספה וארי נשר(צילום: דוברות מד"א, מוטי קמחי)

לדברי השופט, "המחלוקת בתיק היא אם הנאשם היה מודע לגרימת התאונה. אין מחלוקת כי לרכבו נגרם נזק, שבר בפנס, מראה שהוסטה, שוטר העיד כי בהיותו במשמרת שוחח בטלפון ושמע רעש מוזר מרכב, והבחין ברכב של הנהג וסימני פגיעה של הנהג, והוא קישר בין הרכב לדיווח על התאונה. התביעה טענה שלא ייתכן שלא הבחין בפגיעה וברעש המוזר מהרכב. עד תביעה נוסף, נהג מונית, היה עד לפגיעת הרכב ומיד בלם את רכבו וניגש אל הפצועים, התקשר למד"א, הפנה מבטו וראה לטענתו את הרכב הפוגע נעצר. הרכב התקדם מספר מטרים ושוב נעצר, ואז הנהג המשיך לנסוע מבלי לצאת מהרכב".

הוריו של ארי נשר ז
הוריו של ארי נשר ליד יצחק אספה, היום בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

השופט הוסיף: "מכל העדויות שנשמעו עולה שבעת התאונה נשמע רעש חזק מאוד בעת הפגיעה, רעש יוצא דופן שהסב את תשומת ליבם של נהגים שעצרו את רכבם. לא אוכל לקבל את טענת הנאשם כאילו נהג ברכבו וחשד שנגרם לו פנצ'ר. לא ייתכן שדווקא הנאשם לא שמע ולא הבחין בפגיעה. גם נזקי הרכב מעידים על עוצמת הפגיעה, לא ייתכן שינהג ברכב שנפגע ולא הבחין בכך, ולא שמע את הרעש שבקע מרכבו בכל המשך הנסיעה. אין זה הגיוני וסביר שאם חשב שנדלקה נורה ויש לו פנצ'ר - לא עצר. במהלך הנסיעה חזרה ראו הנאשם וחבריו התקהלות של כלי רכב ואנשים, והמשיכו בנסיעה מבלי להתעניין במה שאירע במקום".

 

את החלטתו לגבי הנהיגה בשכרות נימק השופט בכך ש"אין חולק כי היה ריכוז אלכוהול פי חמישה מהמותר. אף שעדותו אינה מהימנה בהקשר זה, הנאשם נבדק ארבע שעות לאחר הנהיגה. אחרי שעתיים כבר היה בידי המשטרה, ולמרות זאת לא נערכה לו בדיקת שכרות. הבדיקה משקפת את ריכוז האלכוהול בזמן הבדיקה, אך לא בזמן הנהיגה". אספה זוכה גם מעבירת המהירות, מחמת הספק.

 

אספה הואשם בהפקרת פצוע בזירה, בנהיגה בשכרות ובשיבוש הליכי משפט. הוא לא הואשם בגרימת מותו של הנער, מכיוון שהפרקליטות סברה כי הנער שהרכיב את נשר הוא שסטה למסלול הנסיעה של אספה, ומרבית הראיות הראו שמבחינת אספה מדובר היה בתאונה בלתי נמנעת.

הוריו של ארי נשר ז
הוריו של ארי נשר ז"ל בפתח הדיון(צילום: מוטי קמחי)

הוריו של ארי נשר ז
יצחק אספה בבית המשפט, היום(צילום: מוטי קמחי)

ארי נשר  (צילום: דוברות מד
ארי נשר (צילום: דוברות מד"א)

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן מפרקליטות מחוז תל אביב, נטען שבליל 24 בספטמבר 2018 הגיע אספה למועדון שבנמל תל אביב, שם צרכו אספה וחבריו משקאות אלכוהוליים, בהם וודקה. סמוך לשעה 3:35 לפנות בוקר נהג אספה בשדרות רוקח לעבר צומת הכניסה לחניון רדינג כשהוא שיכור, ובמהירות של כ-75 קמ"ש, בדרך עירונית שהמהירות המותרת בה היא 50 קמ"ש.

 

באותה עת רכב נער על אופניים עם מנוע עזר, כשהוא מרכיב על גבי החלק הקדמי של האופניים את חברו ארי. בשלב מסוים, כשרכבו של אספה היה במרחק של כ-15 מטרים מאחורי האופניים, סטו האופניים שמאלה ואספה התנגש בהם בעוצמה עם חלקה הימני הקדמי של מכונית הקיה.

 

לאחר התאונה וחרף תוצאותיה המשיך אספה בנסיעתו, וכמה שניות לאחר מכן נעצר בחריקת בלמים. אספה עצר את הרכב לפרק זמן קצר, המשיך בנסיעה איטית, עצר בשנית ונמלט מן המקום לכיוון רחוב בן אביגדור, וזאת - לפי כתב האישום - מבלי שעמד על תוצאות התאונה או הושיט כל עזרה לנשר ולקטין, ששכבו פצועים במקום.

 

לפי כתב האישום, במהלך נסיעתו התקשר אספה לחברו ארבע פעמים, בלחץ. בתחילה אמר כי הוא חושב שיש לו תקר בגלגל, ובהמשך אמר כי הוא "פגע במשהו והמשיך לנסוע". אז אמר כי עיניו נעצמו, הוא הרגיש שפגע בדבר מה – אך המשיך בנסיעה. בהמשך הלילה, כך לפי האישום, ביקש אספה מחברו להתקשר לחברת אלדן, למסור למוקדנית כי רכב הקיה היה מעורב בתאונה ולבקש כי יגיע גרר, וזאת בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי.

 

בעדותו בבית משפט הכחיש אספה שברח מהזירה: "זה לא נכון. לא ברחתי. אם הייתי רוצה באמת לברוח לא הייתי נוסע למקום שקבעתי בו מההתחלה עם החברים שלי. הייתי בורח לכל מקום אחר". אספה סיפר בדיון גם על המסיבה שבה השתתף לפני שעלה על ההגה, ועל האלכוהול ששתה: "חבר שלי חגג יום הולדת במועדון וביקש שאבוא. נסעתי ברכב שקיבלתי מהקבוצה והגעתי למועדון קצת לפני 1 בלילה. ראיתי בקבוקי שתייה של וודקה, אחד מהם כבר היה ריק. שתיתי שלוק אחד מחבר ושלוק נוסף מחבר אחר, וזהו".


פורסם לראשונה 10/09/2019 09:24

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות מד"א, מוטי קמחי
יצחק אספה וארי נשר
צילום: דוברות מד"א, מוטי קמחי
מומלצים