שתף קטע נבחר

שודדים גנבו מהארמון אסלה מזהב

יצירת האמנות "אמריקה", אסלה שעשויה זהב 18 קראט בשווי יותר ממיליון דולר, נגנבה הלילה מהתערוכה בארמון בלנהיים בבריטניה. האסלה הייתה מחוברת למערכת האינסטלציה, ועקירתה גרמה להצפה ונזק רב

כנופיית שודדים גנבה הלילה (שבת) אסלה מזהב, שהוצגה בתערוכה בארמון בלנהיים בבריטניה. החבורה פרצה בסביבות 04:50 לארמון במחוז אוקספורדשייר וגנבה את יצירת האמנות שעשויה זהב 18 קראט. השווי המוערך שלה הוא 1.25 מיליון דולר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

היצירה "אמריקה". 1.25 מיליון דולר (צילום: AFP) (צילום: AFP)
היצירה "אמריקה". 1.25 מיליון דולר(צילום: AFP)

לפי המשטרה הגנבים הגיעו לארמון עם שני רכבים לפחות. בעקבות הגניבה נעצר גבר בן 66 אך יצירת האמנות, "אמריקה", טרם נמצאה. "יצירת האמנות עדיין לא נמצאה אבל אנחנו מבצעים חקירה מקיפה כדי למצוא אותה ולהעמיד את האחראים לדין", אמרו במשטרה.

 

מכיוון שמדובר באסלה לכל דבר, שהייתה מחוברת למערכת האינסטלציה, השוד גרם ל"נזק גדול ולהצפה" בארמון והוא נסגר לקהל.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שודדים גנבו אסלה מ זהב תערוכה ב ארמון בלנהיים בריטניה (צילום: AP)
(צילום: AP)

האסלה "אמריקה" הוצגה בתערוכה של האמן האיטלקי מאוריציו קטלן, שנפתחה ביום חמישי. בשנת 2017 הציע קטלן להשאיל את האסלה המוזהבת לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ. קודם לכן הוצגה היצירה במוזיאון גוגנהיים בניו יורק. מי שמבקר בתערוכה של האמן האיטלקי יכול לשריין לעצמו "ביקור של שלוש דקות" באסלה המוזהבת.

 

ארמון בלנהיים שנבנה במאה ה-18 עבור ג'ון צ'רצ'יל, הדוכס הראשון ממרלבורו, מוגדר על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. ווינסטון צ'רצ'יל, שהיה ראש ממשלת בריטניה בתקופת מלחמת העולם השנייה, נולד בארמון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
היצירה "אמריקה". 1.25 מיליון דולר
צילום: AP
מומלצים