שתף קטע נבחר

הפלסטינים: "רחפן הופל ברצועה". צה"ל: לא מכירים

ארבעה ימים לאחר שחמאס הודיע כי השתלט על רחפן צבאי שהיה בפעילות מיוחדת בעזה, טענה הזרוע הצבאית של החזית העממית: "הפלנו בירי כלי טיס של צה"ל". בצה"ל אמרו כי אינם מכירים אירוע כזה, וקיימת אפשרות שהרחפן שהופל שייך לזרוע צבאית אחרת בעזה

ארבעה ימים לאחר שצה"ל אישר כי רחפן צבאי נפל ברצועת עזה , שוב טוענים הפלסטינים כי הפילו כלי טיס בשמי הרצועה: הזרוע הצבאית של החזית העממית הודיעה הערב (יום שבת) כי הפילה בירי כלי טיס של צה"ל, מזרחית לעיר עזה. לטענתה, ההפלה תועדה. בצה"ל אמרו כי אינם מכירים אירוע כזה וקיימת אפשרות שהרחפן שהופל שייך לזרוע צבאית אחרת בעזה.

 

ביום שלישי הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס רשמית כי השתלטה על רחפן שפעל באזור רפיח בשטח הרצועה. בהודעה נכתב כי על הרחפן היו אמצעי צילום ליום וללילה ואמצעים נוספים, וכי הוא היה בפעילות מיוחדת ולא שגרתית. בזרוע הצבאית הוסיפו כי הם יודעים מה הייתה משימתו וכי היא סוכלה. הם לא פירטו מהי לטענתם אותה משימה. בצה"ל אישרו אז כי רחפן צבאי נפל בדרום הרצועה והוסיפו כי האירוע מתוחקר. בניגוד למקרים קודמים, בצה"ל לא ציינו אז בהודעה כי "אין חשש לדלף מידע".

רחפן ()
רחפן צבאי

יממה לפני כן, אירע מקרה דומה בלבנון. חיזבאללה הודיע כי אנשיו הגיבו ב"אמצעי הלחימה המתאימים" והפילו כלי טיס בלתי מאויש (מל"ט) ישראלי - בעת שחצה את הגבול ללבנון באזור הכפר ראמיה. עוד נמסר כי המל"ט נמצא בידי הארגון. בצה"ל אישרו אז כי נפל רחפן צה"לי שעסק בפעילות שגרתית באזור הגבול בצד הלבנוני. גורמים בצבא ציינו כי מדובר ברחפן פשוט יחסית וכי אין חשש לדליפת מידע, אך לא מסרו אם סיבת נפילתו היא טכנית או מכוונת.

 

אמש הפגינו כ-5,300 פלסטינים בכמה מוקדים על גבול רצועת עזה. חלקם השליכו רימוני רסס, מטעני חבלה ואבנים לעבר גדר המערכת והבעירו צמיגים, בעוד כוחות צה"ל דרוכים מולם ומשיבים באמצעים לפיזור הפגנות. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בצד הישראלי. מוקדם יותר אתמול הזהיר בכיר חמאס איסמאעיל רדואן את ישראל מפני פגיעה במפגינים בהפגנות על הגדר. הוא הבהיר כי במקרה של פגיעה בהם, "ההתנגדות היא החרב שמגינה על העם הפלסטיני".

 

אתמול בבוקר דווח כי לנוכח הדריכות, בצה"ל נערכים לירי רקטות אל עוטף עזה, ואף מעבר לדרום - וסוללות כיפת ברזל ערוכות בהתאם. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסוף השבוע כי מבצע צבאי בעזה הוא דבר ש"יכול לקרות בכל רגע" ובמערכת הביטחון העלו את הכוננות. במערכת הביטחון חוששים שארגונים כמו הג'יהאד האיסלאמי ינצלו את המצב הרגיש בישראל לפני הבחירות כדי להמשיך בירי הרקטי לעבר יישובי הדרום.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים