שתף קטע נבחר

לוי-אבקסיס: "לא פוסלת את הליכוד, אבל עם נתניהו לא נשב"

השותפה של עמיר פרץ להנהגת העבודה-גשר תקפה באולפן ynet את המדיניות הכלכלית של רה"מ: "הנהיג מדיניות אנטי-חברתית". על המחנה הדמוקרטי: "הם התבלבלו, סימנו אותי כבעיה הכי גדולה בחבירות". על לפיד: "כשהוא יחליף את ביבי תהיה אותה תפישת עולם קפיטליסטית"

 

 

חברת הכנסת לשעבר אורלי לוי-אבקסיס, מספר 2 ברשימת העבודה-גשר לכנסת, שבה ומצהירה כי אין בכוונתה להצטרף לקואליציה בראשות בנימין נתניהו. "איזה מזל שאין לי שפם, הייתי צריכה להוריד אותו בשידור. לא נשב עם נתניהו גם בגלל החשדות והתיקים וגם בגלל המדיניות האנטי-חברתית שהוא הנהיג יותר מדי זמן", אמרה הבוקר (יום א') לוי-אבקסיס בריאיון לתוכנית "בליץ" באולפן הבחירות של ynet.

 

כל העדכונים על בחירות 2019 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

היא הוסיפה בהתייחסה לנתניהו כי "כשהיה כסף, הוא לא שם אותו בחיים עצמם של התושבים, בחינוך, ברווחה ובבריאות. אנחנו באים להביא את החיים עצמם, את אותם נושאים לקדמת הבמה, לטפל בהם, יש לנו תוכנית אמיתית עבור אותם זוגות צעירים שלא יכולים לחלום על דירה".

 

- יומיים לפני הבחירות נראה שאתם ממש בצרות.

"אני לא חושבת שאנחנו בצרות, אני חושבת שצריך להסתכל לציבור ולהסביר לו שהבחירות האלה הן על העתיד שלו. אם יישבו רגל על רגל ויחשבו שהדבר הזה קיים ובטוח, לא רק שלא נשנה ונחליף את הממשלה, גם לא את המדיניות שלה. אם העבודה-גשר לא תצליח, לביבי יהיה את המנדט ה-61, תהיה פה ממשלה עם בן גביר וסמוטריץ' ואנחנו באים להוות את האלטרנטיבה".

 

- מה זה משנה אם יהיו לכם שישה מנדטים ולכחול לבן 35?

"הרי בסופו של דבר, האופציה, האלטרנטיבה האחרת, וגם כשאנחנו מסתכלים על כחול לבן, צריך להבין שלא המפלגה הגדולה היא הקובעת אלא כמה ממליצים מגיעים לבית הנשיא. הוא לא עושה בדק בית מאיפה כל אחד מגיע מה-DNA שלו".

אורלי לוי אבקסיס באולפן אולפן ynet (צילום: אבי מועלם)
לוי-אבקסיס באולפן ynet(צילום: אבי מועלם)

- איך את מסבירה את זה שהציבור אדיש לדברים האלה?

"גונבים לו את הקשב. אומרים לו 'תשים את הבעיות שלך בצד'. אנחנו באים ואומרים - הבעיות שלך זה הדבר הכי חשוב, זו לא נישה מבחינתנו, ואנחנו באים ואומרים - אנחנו יכולים לשנות את התמונה".

 

- אולי לאנשים לא כל כך רע?

"לנו יש מהות מהות מהות, כי אנחנו לא יכולים לזלזל בחיים האמיתיים של האנשים ובבעיות שלהם. אנחנו היחידים שמביאים אלטרנטיבה אמיתית, יש לנו תוכנית חברתית-כלכלית".

 

- כל השאר מזלזלים?

"בוודאי. אם המחנה הדמוקרטי מסמן את אורלי לוי כבעיה הגדולה ביותר של החבירות בישראל הם התבלבלו. הם צריכים לסמן את הבעיות האמיתיות - את מה שנתניהו מריץ פה יותר מדי זמן".

 

- נתניהו מזלזל בחיים עצמם?

"הוא יותר מדי שנים נמצא על הגה השלטון, גם כשהכלכלה הייתה ממש חזקה לא טיפלו בנושאי הרווחה, הבריאות והחינוך. הם הורידו את השירותים לאזרח, כשהם הורידו את השירותים לאזרח, לפי קרנית פלוג זה 147 מיליארד שקלים שנלקחו מהאזרחים, הם הוציאו את זה מהכיס הפרטי שלהם. תכף רוצים לעשות קיצוצים נוספים. אנחנו באים ואנחנו מציגים אלטרנטיבה אחרת, סדרי עדיפויות אחרים".

בנימין נתניהו בריאיון ל ynet לקראת הבחירות (צילום: אוהד צויגנברג)
ראש הממשלה נתניהו. "זה לא רק ביבי, זו גם המדיניות של ביבי"(צילום: אוהד צויגנברג)

- אולי תיכנסו לממשלתו ותשפיעו מבפנים.

"זה לא רק ביבי, זו גם המדיניות של ביבי. אני לא פוסלת את הליכוד, רואה שם שותפים, יש לי שם גם חברים. אני חושבת שמה שהליכוד עשה לבוחריו לאורך השנים זה פשוט להפקיר את הנושאים שלהם, להשאיר את המותג ולקחת את התוכן".

 

- אבל הנה, 35 מנדטים ואולי יותר.

"נכון, אבל מישהו צריך לבוא ולהזכיר להם שכשאתם בוכים ביום יום במשך ארבע שנים אל תתפלאו אם ביום הבוחר אתם לא מצביעים בעבור עצמכם".

 

- הליכודניקים הם עדר?

"כאשר מפחידים את אותם אנשים, דרך אגב, חלק מאותם מצביעים מסורתיים כבר נמצאים אצלנו. אני מקווה שאותם מצביעים מסורתיים של מפלגת העבודה יראו בחיבור הזה חיבור אמיתי לדרך חדשה, של ללכת ביחד. שנים קוראים ובואו תביאו תושבים נוספים".

מסיבת עיתונאים קמפיין העבודה (צילום: אבי מועלם )
"באים להוות את האלטרנטיבה". לוי-אבקסיס עם השותף פרץ(צילום: אבי מועלם )

- את באה מבית שאן, מקום שמזוהה עם הליכוד ונתניהו. את חושבת שזה יהיה שונה?

"אני חושבת שלאורך כל מערכת הבחירות, גם הקודמת, אנשים נטו לבחור כן ביבי לא ביבי ובסוף נשארו עם מספר מנדטים שלא יכלו להכריע לגבי ממשלה. אנחנו חייבים להיות גדולים, חזקים, חייבים להיות על התמונה כדי שהממשלה הבאה תהיה שונה, חדשה, ממשלה שרואה את אזרחיה. אנחנו היחידים שמבטיחים לא רק להחליף את נתניהו, אלא להחליף את התוכן של אותה ממשלה. כשיאיר לפיד יחליף את ביבי נתניהו תהיה אותה תפישת עולם קפיטליסטית של הורדת החלשים. אם גשר-עבודה יהיו חזקים אנחנו נהיה אלטרנטיבה לקפיטליזם".

 

- יכול להיות שגוש השמאל ואנשים שמצביעים לשמאל הם אנשים גזענים?

"אני לא שמה את האנשים על הפרמטר הזה, שמאל ימין, כי אנחנו מדברים לכולם".

 

- העבודה בבסיס שלה מאבדת אותו לכחול לבן, למחנה הדמוקרטי.

"זה קרה עוד קודם ההגעה שלי, אז אי אפשר להאשים אותי בזה".

 

- סגן השר יצחק כהן מש"ס אמר שמפלגת העבודה-גשר סובלת חד משמעית מגזענות.

"אמרה את זה גם שלי יחימוביץ' וגם אחרים אמרו. אני רוצה ונוטה להאמין שהיו דיבורים ורוחות רעות מאז החיבור הזה. אנשים שמזלזלים בהם כדאי שיבואו ויאמרו אמירה. אני לא באתי לשנות את השמאל הישראלי, לא באתי לשנות את מפלגת העבודה. העבודה-גשר זה חיבור אמיתי, ארוך טווח, אסטרטגי, כדי להביא תשובה אמיתית".

 

- למה הם לא מקבלים אותך?

"כאשר יהיו, אני מאמינה, מאחורי הפרגוד, בקלפי, לרגע יתעוררו בהם אותם אנשים החשובים להם - הילדים שלהם, הזקנים שלהם, המבוגרים שלהם, אותם אנשים עצמאיים שאין להם באמת פתרון בשום מפלגה אחרת כי אף אחד לא סופר אותם. אנחנו לא סקטוריאליים, אנחנו באים ונותנים את הבעיות האמיתיות של רוב הציבור ויכול להיות שלא היינו מספיק ביצ'ים ורעים".

אהוד ברק ראיון אולפן (צילום: רז גרוס)
ברק. "היו לא מעט חיזורים מצדו"(צילום: רז גרוס)

- אולי זה נקרא השבט הלבן?

"אנחנו ב-2019, גם אם יש רוחות כאלו אני לא רוצה לתת להם במה".

 

- אהוד ברק גזען?

"לא יודעת, תשאלי אותו".

 

- מהתחושה, מה עובר לך כשאת רואה את הקמפיינים שיוצאים מבית מדרשו?

"היו לא מעט חיזורים מצד אהוד ברק ומצד יאיר גולן שקראו לי 'מנהיגה אמיצה', שלחו לי שליחים וחיזרו כמעט חיזור אובססיבי. כשהם מגיעים עכשיו ואותו מיזם עסקי שהם ניסו לבנות לא רק שלא מצליח אז הם רוצים ליפול את האשמה במי? באורלי לוי. אני הסכנה. אז הם קוראים לי עכשיו 'מנהיגה עדתית'. אני מסתכלת על כולם, יש לי תומכים אשכנזים, מהקיבוצים, מעיירות הפיתוח, מהערים הגדולות, כל אותם אנשים שלא סופרים אותם. אנחנו סופרים גם את הנשים וגם את האוכלוסיות ששכחו אותם. מי שרוצה קידום נשים זה הבית. העבודה-גשר נותנת במה לאותם נושאים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
לוי-אבקסיס
צילום: אבי מועלם
מומלצים