שתף קטע נבחר

"הפריפריה לא מעניינת אף מועמד ואף מפלגה"

תושבי קו העימות בצפון ובדרום מסכמים עוד מערכת בחירות שבה ראשי המפלגות נזכרים בהם רק כשהם צריכים לקושש קולות. "עכשיו כולם מפזרים הבטחות, אבל ברגע האמת אנחנו אלה שסופגים את האש"

אשקלון ואשדוד, שתי הערים הגדולות שמצפון לרצועת עזה, סובלות כבר שנים רבות מהמתיחות מול הרצועה. הערים הגדולות סופגות מטחי טילים בעיקר בסבבי הסלמה קשים ומבצעים ברצועת עזה, ותושביהן יודעים שסבבים כאלה הם רק עניין של זמן.

 

  (צילום: יניב כליף)
הירי מעזה לשדרות בחודש שעבר(צילום: יניב כליף)

 

בבחירות האחרונות מפלגת הליכוד קיבלה יותר מ-34 אחוז מהקולות באשדוד, ובאשקלון קרוב ל-42 אחוז, והתושבים סבורים שהתוצאות מחר לא יהיו שונות בצורה משמעותית. "חמאס מבין רק שפה אחת - כוח", מספרת ליאן חבוט מאשדוד. "רק מי שחי כאן וחווה סבב הסלמה יודע על מה אני מדברת. לפני כמה ימים ראיתי כתבה על האנשים שטסים לחו"ל בזמן הבחירות כי בשבילם זה יום חופש. לאנשים האלה אין זכות דיבור בעיניי. מבחינתי זו הפקרות של הדמוקרטיה".

 

ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, אמר אתמול: "כמי שנפגש לא מעט עם ראש הממשלה והשרים, אני יכול להעיד שטובת העיר אשקלון ותושביה היא הדבר היחיד העומד לנגד עיניהם, ואין לי ספק שכך הדבר לגבי כל אזרחי מדינת ישראל. היום יותר מתמיד אנחנו צריכים מנהיגות אחראית".

 

גם תושבי הצפון, שעוברים תקופה מתוחה מבחינה ביטחונית, מאוכזבים ושבעי הבטחות, ומתקשים להכריע בין המועמדים שלא ממש סופרים אותם.

 

גיורא זלץ, איש קיבוץ להבות הבשן וראש המועצה האזורית גליל עליון, זכה לביקורים של כחול לבן, המחנה הדמוקרטי ועבודה-גשר. "מה שמטריד אותי הוא מה יהיה עם המדינה שלנו, השיח הציבורי והאלימות המאיימת על כולנו. לא סופרים את הצפון ולא את הדרום", הוא מסביר. הייאוש מדבר גם מגרונו של דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, איש ימין מאז ומעולם: "המדינה מבינה רק מאבקים, ואני קורא לכל חבריי לצאת למאבקים לאחר הבחירות, כי מה שהיה הוא שיהיה".

 

כוחות או
כוחות או"ם בגבול לבנון (צילום: AFP)

אורה חתן ממושב שתולה בגליל המערבי מחוברת ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, עוד מהימים שהיה מפקד פיקוד צפון ובן בית במושב. "תמיד הצבעתי ביבי, והחיבור של גנץ עם לפיד מאוד מפריע לי", אומרת חתן, שהגיעה לשתולה לפני 50 שנה. "כולם מחזרים ומפזרים הבטחות, אבל ברגע האמת אנחנו נהיה אלה שנספוג את האש. אף אחד מהמועמדים לא הגיע אלינו הפעם, כי אנחנו בקושי מגדל מגורים אחד בתל־אביב. הפריפריה בכללותה לא מעניינת אף מועמד ואף מפלגה".

 

יאסר גדבאן, ראש מועצת כיסרא-סמיע, שהתפקד לליכוד לאחר היבחרו לראשות היישוב הדרוזי, מאוכזב לא פחות וטרם החליט אם ללכת ולהצביע בכלל. "הכל דיבורים, יש אכזבה עמוקה בכפר. כולם שואלים למה להצביע? 71 שנה אנחנו מצביעים, מה יצא לנו מזה? יש אדישות מוחלטת בקרב 5,500 בעלי זכות הבחירה", אומר גדבאן.

 

שמעון ביטון (57) ממושב אביבים, במרחק נגיעה מגדר הגבול עם לבנון, מוסיף: "גם ככה אני לא מחזיק מהבטחות של פוליטיקאים, ולצערי גם בעתיד נראה אותם נוהרים לגבול הצפון רק באירועים ביטחוניים. הייתי מצביע לכל הגנרלים בכחול לבן, שעברו בפיקוד צפון, אבל יאיר לפיד מפריע לי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יניב כליף
ירי לשדרות, בחודש שעבר
צילום: יניב כליף
מומלצים