שתף קטע נבחר

ההורים מול מעודה בעליון: "נפגין בכל מקום". סנגורה: חשש שתפגע בעצמה, כמו דודו טופז

בית המשפט העליון דן בערעורה של הנאשמת בהתעללות בפעוטון על מעצרה עד תום ההליכים. סנגורה טען כי יש חשש שתפגע בעצמה במעצר, "כפי שהיה עם דודו טופז". נציגת הפרקליטות: "יש עילה למעצר. מצטיירת תמונה של סאדיזם". ההורים קראו לעברה קריאות גנאי

 

 

בית המשפט העליון בירושלים דן הבוקר (יום ב') בערעורה של כרמל מעודה על מעצרה עד תום ההליכים, אך עדיין לא קיבל החלטה. הורי הילדים קראו קריאות גנאי לעבר בעלת הפעוטון מראש העין שנאשמת ב-18 סעיפי התעללות ותקיפת קטינים חסרי ישע.

 

סנגורה של מעודה, אפרים דימרי, טען בפני השופט יצחק עמית כי קיימת סכנה שמעודה תפגע בעצמה במעצר: "מדובר בבחורה צעירה אשר לאורך השנים במסגרות השונות התנהגותה הצטיירה כתקינה. בדיקה מעמיקה של גורמי טיפול יכולה לשפוך אור על השינוי הפתאומי בדפוסי התנהגותה שהינם חריגים. ישנו חשש כי הנאשמת תפגע בעצמה במהלך המעצר כפי שהיה עם דודו טופז. אני מבקש להפנות את בית המשפט לפסיכיאטרית שמלמדת על העדר חשש על פגיעה עצמית".

כרמל מעודה בבית המשפט (צילום: עמית שאבי)
כרמל מעודה בבית המשפט(צילום: עמית שאבי)

כרמל מעודה ()
כרמל מעודה

נציגת הפרקליטות טענה כי מעשיה של מעודה קשים ומסוכנים ולכן יש עילה למעצר עד תום ההליכים. "לפי הנתק הרגשי של הנאשמת כשהיא מדברת עם קצינת המבחן נראה כי היא כלל לא מבינה את הסבל של הפעוטות. לא ניתן לדבר על התפרצות של זעם ותסכול, כי זה רק התיעוד שנתפס. מדובר בהתנהלות שיטתית שנמשכה שבועות ארוכים. מצטיירת תמונה של סאדיזם. לא מדובר באובדן שליטה רגעי בגלל טריגר".

 

עם תום הדיון אמרו ההורים ניקול דניאל חג'בי ויוסי חברה כי "אנחנו מקווים שבית המשפט יהיה מסוגל לעשות צדק, וזה אומר להשאיר אותה עצורה עד תום ההליכים. הילדים שלנו צריכים להיות בחופש לא היא. היא צריכה להיות כלואה ולהיענש במלוא חומרת הענישה האפשרית".

 

הורי הילדים מהגן שבו עבדה כרמל מעודה, בבית משפט העליון (צילום: עמית שאבי )
ההורים בבית המשפט(צילום: עמית שאבי )

עוד הוסיפו ההורים: "אנחנו לא חוששים, היא צריכה לחשוש, היא לא אמורה להיות בחוץ. אנחנו לא רוצים שבית המשפט ישקול להקל עליה. אנחנו נמשיך להגיע לכל דיון ונמשיך להפגין בכל מקום ונעשה מה שצריך כדי שכולם ישמעו ויראו. אסור לסיפור הזה לרדת מסדר היום הציבורי. כל כך הרבה ילדים נפגעים בזה הרגע בגנים אחרים. אסור שילדים יהיו הפקר, אסור שזה יקרה עוד פעם".

 

בתחילת החודש הגישה פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד מעודה, בת 25, בגין התעללות בקטינים ובחסרי ישע ותקיפתם. כתב האישום כולל 18 סעיפים לגבי 11 מהתינוקות והפעוטות שבהם טיפלה.

  

 

באחד ממקרי ההתעללות המזעזעים המפורטים בכתב האישום נכתב כיצד מעודה משכה בכוח את ראשו של אחד התינוקות, שנולד עם כליה אחת בלבד, תוך שהיא דוחפת את הכיסא שעליו ישב עד שבטנו נמחצה בין הכיסא לשולחן. 

 

בכתב האישום פורטו הדרכים שבהן התעללה מעודה בתינוקות ובפעוטות: כיסתה את ראשם בשמיכה וישבה עליהם למניעת תזוזה; קשרה ידי קטין באמצעות חוט למשך דקות עד שעות; הרימה אותם באמצעות אחיזה בכוח בזרוע, הניפה אותם באוויר והכול עד להטחתם ברצפה; טלטלה תינוקות; העמידה פעוטות עם הפנים אל הקיר, לעיתים למשך כמה שעות; הצליפה בהם באמצעות חיתול, סטרה להם, צבטה ומשכה את ראשם של פעוטות לאחור תוך חסימת אפם ופיהם, עד שנגרמו קשיי נשימה; באחד המקרים הכריחה פעוט לאכול תכולת צלחת שלתוכה הקיא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
כרמל מעודה בבית המשפט
צילום: עמית שאבי
מומלצים