שתף קטע נבחר

מצוד בספרד אחרי "מסי של החשיש"

ספרד העלתה הילוך במאבק נגד מבריחי הסמים והצליחה לפרק רשת מבריחים גדולה. המנהיג המרוקאי שלה עדיין חופשי: "מסי במנוסה"

משטרת ספרד הודיעה שהיא הצליחה לפרק רשת הברחת סמים גדולה, שבראשה עומד גבר מרוקאי שמכונה "מסי של החשיש". לפי המשטרה מנהיג רשת הסמים נמצא במנוסה והיא מנהלת מצור אחריו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

המבצע התחיל בחודש פברואר. המשטרה בגיברלטר, טריטוריה בריטית, הבחינה בסירה שעומדת לשקוע כשעליה שלושה אנשי צוות - ו-84 חבילות של חשיש. גיברלטר נמצאת מול החוף הדרומי של ספרד, והיא אחת מנקודות המעבר הקצרות ביותר לצפון אפריקה.

 

עבדאללה אל חאג' ספרד מרוקו מסי של ה חשיש ()
עבדאללה אל חאג'. שוחרר בערבות ונעלם

מתחילת המבצע בפברואר עצרו השוטרים הספרדים 45 בני אדם, ופרסמו צווי מעצר נגד 16 נוספים – כולל מנהיג רשת הברחת הסמים, עבדאללה אל חאג'. המשטרה עצרה אותו בנובמבר 2017, אך בחודש מרץ שעבר שחררה אותו בערבות. מאז הוא נעלם.

 

"'מסי' במנוסה כבר הרבה זמן. הוא מתפעל את הרשת מבחוץ, אבל כמה מהסגנים שלו נפלו", אמר דובר המשמר האזרחי בספרד. בהצהרת המשטרה נמסר שבזכות המעצרים היא הצליחה לפרק את אחת הרשתות הפעילות ביותר בנהר גוואדאלקיוויר. הנהר, שנשפך לצפון האוקיינוס האטלנטי מצפון לעיר הנמל קדיס ובקרבת צפון אפריקה, נחשב לנתיב העיקרי של מבריחי החשיש לספרד.

משטרה המשמר האזרחי בדרום ספרד חשיש נתפס מבצע נגד סוחרי סמים (צילום: EPA)
חבילות חשיש שנתפסו בדרום ספרד(צילום: EPA)
 

המשטרה החרימה חמש סירות, 17 כלי רכב, יותר מחצי מיליון אירו וכמה כלי נשק. השוטרים גם פשטו על מספנה שבנתה סירות מהירות ששימשו להברחת סמים ממרוקו לספרד.

 

המבצע המשטרתי נגד מבריחי הסמים בדרום ספרד עלה בשנה שעברה מדרגה. ספרד תגברה את מספר השוטרים באזור. לפי משרד הפנים, בין יולי 2018 ליולי 2019 הוחרמו 143 טונות של חשיש ו-5.4 טונות קוקאין בגיברלטר ובסביבתה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עבדאללה אל חאג'. שוחרר בערבות ונעלם
מומלצים