שתף קטע נבחר

ליברמן: אין סיכום עם גנץ, איימן עודה צריך לשלוח פרחים לנתניהו

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי טרם שוחח עם נתניהו או עם גנץ. הוא האשים את ראש הממשלה: "13 המנדטים לרשימה המשותפת הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין 'הערבים נוהרים לקלפיות'"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום (ו') שבניגוד לדיווחים שונים, אין סיכום עם כחול לבן, "אנחנו יודעים להסתדר גם בקואליציה וגם באופוזיציה", אמר. הוא ציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אחראי לאחוזי ההצבעה הגבוהים של הערבים, "מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת".

 

עוד אמר כי טרם שוחח עם נתניהו או עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. "ואני גם לא מתכוון לשוחח עם אף אחד מהם עד אחרי ישיבת הסיעה ביום ראשון", כתב בדף הפייסבוק שלו.

בנימין נתניהו בני גנץ אביגדור ליברמן בחירות 2019 (צילום: AFP)
בני גנץ, אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו(צילום: AFP)
 

תוצאות לא רשמיות ()

ליברמן הוסיף שאין שום סיכום עם כחול לבן, שלא תקים ממשלה בלעדיו. "שמעתי בתקשורת שכחול לבן הודיעה שסיכמה עם ישראל ביתנו שלא תוקם ממשלה בלעדינו. דבר ראשון, סיכום מן הסוג הזה לא קיים. דבר שני, תודה על הדאגה, אין צורך בכך", כתב.

 

הוא עקץ כאמור את נתניהו והטיל עליו את האחריות להישג של הרשימה המשותפת, "ההישג של הרשימה המשותפת רשום על שמו של נתניהו, ואני מציע לאיימן עודה לשלוח לו זר פרחים גדול לקראת שבת. 13 המנדטים הם בזכות הגרסה החדשה של קמפיין 'הערבים נוהרים לקלפיות'. זעקות השבר של נתניהו בנושא המצלמות והזיופים בקלפיות ביישובים הערביים עשו את שלהם. הציבור הערבי התלכד סביב הרשימה המשותפת והצביע באחוזים גבוהים".

 

 

ליברמן אמר כי ניכר שינוי במפלגות החרדיות, "בימים האחרונים אני שומע לפתע נימות חדשות מצד מנהיגי המפלגות החרדיות. אין יותר כינויים כגון עמלק והיטלר וקיימת קריאה להפסיק את שיח השנאה. אני מברך על כך מכל הלב. מבחינתנו, וכבר הבהרתי בעבר, המפלגות החרדיות הן לא אויב, אלא יריב פוליטי. אנחנו דוגלים בגישות שונות. הם בבית שמאי ואנחנו בבית הלל".

 

לדבריו, "בסוגיות דת ומדינה הגענו לפרשת דרכים המחייבת הכרעה בין שתי הגישות. לא פשרה, אלא הכרעה. חשוב להבהיר פעם נוספת מהו סף המינימום מבחינתנו בנושא דת ומדינה: חוק הגיוס ככתבו וכלשונו, נישואים אזרחיים, גיור על ידי רבני עיר, אישרור מחדש של מתווה הכותל, לימודי ליבה במוסדות החינוך החרדיים, תחבורה ציבורית ופתיחת מרכולים בשבת. שני הנושאים האחרונים יהיו בסמכות השלטון המקומי בהתאם לאופי הקהילה בכל יישוב. לא נסכים לפחות מזה, גם במחיר של ישיבה באופוזיציה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
אביגדור ליברמן
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים