שתף קטע נבחר

דיווח: בסיס מיליציות פרו-איראניות הותקף מהאוויר

שוב דיווח על תקיפה בעיראק: לפי "אל מיאדין", מטוס "בלתי מזוהה" תקף בסיס צבאי השייך למיליציות אל חשד א-שעבי

דיווח על תקיפה נוספת בבסיס מיליציות פרו-איראניות בעיראק: לפי רשת "אל מיאדין", מטוס בלתי מזוהה תקף בסיס צבאי במחוז אל אנבאר. ככל הנראה, הבסיס שייך למיליציות השיעיות אל חשד א-שעבי.

כלי הרכב שהושמדו בתקיפה בעיראק ()
מקום תקיפה בגבול עיראק-סוריה שיוחסה לישראל. ארכיון
 

 

 

רק בשבוע שעבר דווח על שתי תקיפות של בסיסי מיליציות שיעיות באזור גבול עיראק-סוריה, שבהן נהרגו 15 בני אדם. בלילה שבין רביעי לחמישי דווח כי חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה נגד עמדות של מיליציות שיעיות בגבול עיראק-סוריה. גורם ביטחוני עיראקי מסר לרשת "סקיי ניוז" בערבית כי כלי טיס, ככל הנראה בלתי מאוישים, תקפו עמדות באזור העיר הסורית אל-בוכמאל שליד הגבול. מקור מהמועצה הצבאית של דיר א-זור מסר שאת התקיפה ביצע מל"ט ששייך להערכתו לקואליציה הבינלאומית או לישראל, וכי מטרת התקיפה הייתה בסיסים של משמרות המהפכה של איראן, חיזבאללה הלבנוני ועוד פלגים עיראקיים.

 

ביום שלישי לפנות בוקר דווח על תקיפה באחד האתרים באל-בוכמאל. לפי מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, לפחות עשרה בני אדם נהרגו בתקיפה. דווח כי התקיפה בוצעה מהאוויר באמצעות כלי טיס שזהותם אינה ידועה, כשהיעד היה בסיס המשמש את הכוחות האיראנים והמיליציות העיראקיות שנתמכות בידי איראן. מנהל המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה. בצוהרי אותו יום דווח על תקיפה נוספת באותו אזור, אך ללא נפגעים.

 

גם בשבוע לפני כן תקפו כלי טיס באזור מטרות של מיליציות המזוהות עם איראן ועם חיזבאללה. בתמונת לוויין שצולמו שעות ספורות לאחר התקיפה, נראה כי לארבעה מחסנים נגרמו נזקים. דווח כי בהפצצה זו נהרגו לפחות 18 פעילים איראנים ונפצעו נוספים. לפי פרסומים זרים, חיל האוויר הישראלי תקף את המתחם הזה כמה פעמים בשנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים