שתף קטע נבחר

שריפות צבעו את השמיים באדום

גל שריפות יער באינדונזיה צבעו באדום את השמיים במחוז במזרח המדינה: "אנחנו לא במאדים. בני אדם צריכים לנשום אוויר נקי ולא עשן"

השמיים במחוז במזרח אינדונזיה נצבעו אדום, בעקבות שריפות יער רבות באזור. תושבים תיעדו את הערפל ואמרו שמזג האוויר גרם לכאבי ראש וגרון.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

שריפות היער באינדונזיה החריבו מחודש יולי שטח של יותר מ-8 מיליון דונם. בשבוע שעבר דווח שהשריפות גבו עד כה את חייהם של תשעה בני אדם לפחות. ממשלת אינדונזיה מסרבת לפרסם נתונים רשמיים.

 

 

אינדונזיה שמים אדומים  ()
שמיים אדומים באינדונזיה

אקה וולאנדארי, שגרה בכפר במחוז ג'אמבי באי סומאטרה, תיעדה את השמיים האדומים בשבת בצהריים. יותר מ-34 אלף גולשים שיתפו את התמונות שלה בפייסבוק. היא אמרה שרבים הטילו ספק באמינות התמונות, והבהירה: "התמונות אמיתיות. צילמתי אותן בטלפון שלי". היא הוסיפה שתנאי מזג האוויר באזור עדיין קשים.

 

גולש אחר ממחוז ג'אמבי פרסם גם הוא תיעוד של השמיים האדומים. "זה לא מאדים. זה ג'אמבי", אמר הגולש זוני שופי יאטון ניסה. "אנחנו, בני האדם, צריכים אוויר נקי ולא עשן".

אינדונזיה שמים אדומים  ()

מומחה למטאורולוגיה אמר ל-BBC שהמראה החריג נגרם כתוצאה מתופעה שמכונה פיזור ריילי - פיזור האור הנראה לעין על ידי מולקולות האוויר (בעיקר חנקן וחמצן) וחלקיקים נוספים הנישאים באוויר בזמן ערפל. גורמים באינדונזיה אומרים שהתופעה לא גורמת לעלייה בטמפרטורות ולא מסכנת את הראייה.

 

הפרופסור קו טי יונג הסביר לרשת הבריטית: "בזמן ערפל ועשן החלקיקים הנפוצים ביותר הם בערך בגודל 1 מיקרומטר, אבל הם לא משנים את צבע האור שאנחנו רואים. יש גם חלקיקים קטנים יותר, בגודל 0.05 מיקרומטר או פחות, שאינם מהווים חלק גדול מהערפל אך עדיין נפוצים יותר מאשר במזג אוויר שבו אין ערפל. הם מספיקים כדי לפזר את האור האדום יותר מאת האור הכחול – ולכן אנחנו רואים יותר אדום ופחות כחול".

אינדונזיה שמים אדומים  ()
 

אינדונזיה סובלת מערפל כבד בתקופה הצחיחה של השנה, בין חודש יולי לחודש אוקטובר. לחלק מהבעיה אחראים חקלאים ותאגידים גדולים, ששורפים שטחים ירוקים כדי לפנות אדמות למטרות חקלאיות.

 

לפי ה"טלגרף" המצב באינדונזיה הקיץ הוא הקשה ביותר בשנים האחרונות, ובשבוע שעבר נעצרו כמעט 200 אנשים שאחראים לשריפות – שגרמו לירידה באיכות האוויר, ביטולי טיסות וסגירת בתי ספר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים