שתף קטע נבחר

השר יואב גלנט התעלף באמצע נאום ראש הממשלה

גלנט השתתף באירוע הליכוד לרגל ראש השנה בתל אביב. הוא איבד את הכרתו ופונה לבית החולים איכילוב בתל אביב, משם נמסר כי מצבו יציב

שר העלייה והקליטה יואב גלנט איבד הערב (יום ה') את הכרתו במהלך נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הרמת כוסית של הליכוד בתל אביב. הוא פונה לבית החולים איכילוב בעיר בעקבות חולשה וסחרחורת ומשם נמסר כי מצבו יציב. בית החולים עדכן כי הוא עבר בירור ראשוני במחלקה לרפואה דחופה (חדר המיון) והושאר להשגחה. 

 

יואב גלנט באולפן ynet (צילום: אורי דוידוביץ')
השר יואב גלנט (צילום: אורי דוידוביץ')

 

 

גלנט ושרים נוספים השתתפו באירוע לרגל ראש השנה במתחם אקספו בתל אביב. שלוש דקות אחרי שנתניהו החל לנאום הוא חש ברע, קם ממושבו וביקש ממאבטח לקחת אותו למקום מבודד כדי לנשום אוויר. הם הגיעו לפרגוד שמאחורי הבמה ושם הוא נפל והתעלף. פרמדיק שהיה במקום העניק לו טיפול ראשוני ובמקביל הוזמן אמבולנס שפינה אותו. נתניהו עודכן במקרה מיד בסוף הנאום. הוא חיכה איתו מאחורי הפרגוד כשירד מהבמה עד שהגיע אמבולנס. מאוחר יותר שוחח עם השר גלנט שביקש להודות לכל השואלים לשלומו.

 

בכינוס הליכוד תקף נתניהו בחריפות את כחול לבן והזהיר מפני ניסיונות לבצע מהפך בהנהגת הליכוד. "מה מדמיינים שם בצד השני?", שאל נתניהו את הקהל - אך רמז לבכירי הליכוד. "עכשיו הם חושבים שהם יצליחו לפרק את הליכוד. אני שואל אתכם, אתם תתנו להם לפרק את הליכוד?". הוא נענה בקריאות "לא".  

 

"בני גנץ, תשמע טוב את הקולות האלה", המשיך נתניהו. "אני רוצה שתבין משהו על הציבור הזה שיושב כאן ביחד. אנחנו הולכים יחד לא יום או יומיים, אנחנו הולכים יחד באש ובמים". עם זאת, ראש הממשלה אמר כי "אנחנו לא רוצים ללכת באש ובמים. אנחנו רוצים ללכת על קרקע בטוחה. כמו בחציית ים סוף, אנחנו רוצים ללכת על הקרקע הבטוחה של ממשלה לאומית מאוחדת רחבה".

 

נתניהו עבר לדבר על המצב הביטחוני - ורמז כי אין מנוס מממשלת אחדות כדי לטפל באתגרים הביטחוניים: "ישראל בעת הזאת זקוקה לממשלה כזאת כי אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים. קרה פה משהו בשבועות האחרונים. תקשיבו לי טוב. זה מזרח תיכון אחר. קורה פה משהו. מזרח תיכון שמשתנה והוא משתנה במהירות". 

 

ראש הממשלה אמר כי "איראן מתייצבת מולנו בכל החזיתות, ושלא תטעו, אני מאוד מעריך את הלחץ הכלכלי שמפעיל ידידינו הגדול הנשיא טראמפ על איראן. אבל במזרח התיכון יש רק כוח אחד שמתייצב צבאית נגד איראן, וזה אנחנו. ואני אומר לכם ידידיי שאנחנו עומדים בפני אתגרים קשים, ונצטרך כנראה בקרוב מאוד לקבל החלטות קשות מאוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורי דוידוביץ'
השר יואב גלנט
צילום: אורי דוידוביץ'
מומלצים