שתף קטע נבחר

סיכום חדשות השבת: סגר לקראת החג, הישג לגולשת ישראלית

כוחות הביטחון נערכים לתקופה הרגישה מראש השנה שתסתיים לאחר חג הסוכות. הרוג ופצוע קשה בתאונות דרכים ליד חיפה, ושלושה מקרי טביעה חמורים ברחבי הארץ. דיווח על שיחה בעייתית של טראמפ עם בכירים רוסים, והישג נהדר לספורט הישראלי. סיכום חדשות השבת

 

 

 

צה"ל יטיל הלילה (בין שבת לראשון) סגר כללי על יהודה ושומרון החל מחצות ועד ליום שלישי. גם המעברים לרצועת עזה ייסגרו, וכניסת פלסטינים לישראל תתאפשר בכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד.

 

אבטחה משטרה משטרת ישראל מאבטחת ירושלים לקראת חגי תשרי   (צילום: AFP)
לוחמי מג"ב בירושלים(צילום: AFP)

גם המשטרה נערכת בכוחות גדולים לקראת ראש השנה. לא פחות מ-4,000 שוטרים ולוחמי משמר הגבול יתפרסו ברחובות ירושלים, בסמטאות העיר העתיקה ובמזרח העיר לקראת התושבים והתיירים הרבים שצפויים להגיע לרחובות הבירה בתקופת החגים.

 

בתוך כך, רבבות ניצלו את מזג האוויר הנעים יחסית וניצלו את השבת שלפני החג לבילוי באתרי הטבע. כ-50 אלף בני אדם נפשו סביב הכינרת, וכ-90 אלף נוספים ביקרו היום בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ.

 

פגז ממצרים אותר באשכול, פלסטיני נהרג ברצועה

תושבי בני נצרים שבמועצה האזורית אשכול גילו הבוקר פגז שככל הנראה נורה בזמן לחימה במצרים סמוך לבית הכנסת. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לכלי רכב שהיו באזור. לפי כלי התקשורת הערביים, חיל האוויר המצרי תקף בצפון סיני, דרומית לעיר אל-עריש, הנמצאת במרחק של כ-45 ק"מ מבני נצרים.

 

פגז ביישוב אשכול פעילות צבא מצרים בסיני (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

לאחר ההפגנות השבועיות בגבול רצועת עזה, הפלסטינים הודיעו על מותו של צעיר מרצועת עזה שנורה למוות על-ידי צה"ל מזרחית לרפיח. אלפי בני אדם השתתפו בצעדות השיבה, ולוחמי צה"ל שהיו באזור התמודדו עם השלכת אבנים ומטענים לעברם.

 

הרוג ופצוע קשה בתאונות דרכים במפרץ חיפה

נהג מכונית נהרג ורוכב אופנוע נפצע קשה בשתי תאונות שאירעו בצהרי השבת באזור חיפה. מעט אחרי השעה 15:00 התנגש נהג בן 38 במעקה בטיחות וברכב נוסף בכביש 75 בנתיב מכיוון לב המפרץ ליגור. צוותי מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, פינו אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה - ושם מת מפצעיו.

 

תאונה תאונת דרכים גבר בן 40 נפצע אנושות ב כביש 75 מהצ'ק פוסט ל כיוון יגור (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

מוקדם יותר, נפצע באורח קשה רוכב אופנוע כבן 30 בהתנגשות במכונית בכביש פנימי המוביל לקיבוץ רמת יוחנן, ממזרח לקריית אתא.

 

"טראמפ לרוסים: התערבתם בבחירות? גם אנחנו"

הממשל האמריקני שוב עומד בפני דיווחים לא מחמיאים על התנהלותו של הנשיא דונלד טראמפ עם מנהיגים זרים ופרשת "אוקראינה גייט".

 

השליח המיוחד לאוקראינה, קורט וולקר, התפטר הלילה מתפקידו לאחר שדווח שקישר בין עורך דינו האישי של טראמפ, רודי ג'וליאני, לבין בכירים אוקראינים, במטרה ללחוץ עליהם לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי ג'ו ביידן ובנו שעמד בראש חברה באוקראינה.

 

נשיא ארה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ (צילום: AP)

אנשי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים ביקשו ממזכיר המדינה מייק פומפאו לחשוף מסמכים בנושא וזימנו חמישה בכירים במחלקת המדינה לתצהירים משפטיים. דיווח נוסף שפורסם ב"וושינגטון פוסט" חשף כי בשיחה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב והשגריר בוושינגטון סרגיי קיסליאק, אמר הנשיא האמריקני לשניים כי הוא לא מודאג מההתערבות של הקרמלין בבחירות בארצות הברית, ואף חשף כי האמריקנים פעלו באופן דומה במדינות אחרות.

 

המחאה נגד א-סיסי ממשיכה

שבוע לפרוץ המחאה החריגה נגד משטרו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, מאות הפגינו אמש בעקבות המצב הכלכלי הקשה והטענות לשחיתות מצד הממשל. הרשויות נערכו בכוחות מתוגברים ופיזרו כאלף מפגינים בקהיר, תוך שימוש בגז מדמיע. לפי עדי ראייה וגורמים ששוחחו עם סוכנות הידיעות "רויטרס", כאלף מפגינים התאספו בשכונת ג'זירת אל-ווראק וצעקו "א-סיסי תעזוב".

 

הפגנות מחאה ב קהיר מצרים נגד נשיא עבד אל פתאח א סיסי (צילום: רויטרס)
ההפגנות נגד א-סיסי(צילום: רויטרס)

השוטרים הגיבו בירי של גז מדמיע והצליחו לפזרם. גורמי ביטחון במצרים אמרו לרויטרס כי גם בעיר קוס שבדרום המדינה ניסו תושבים להתאסף לצורך הפגנות, אך פוזרו במהרה. ארגוני זכויות אדם טענו כי מתחילת גל המחאות נעצרו כאלפיים בני אדם, בעוד שהרשויות מאשרות כי רק כאלף נעצרו.

 

שלושה מקרי טביעה ברחבי הארץ

פעוט בן שנתיים טבע אמש למוות בבריכה פרטית ברעננה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית חולים מאיר בכפר סבא, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

 

בן שנתיים טבע למוות ברעננה. החשד: יצא מהבית ונפל לבריכה (צילום: ליהי קרופניק)
מחוץ לבית שבו טבע הפעוט(צילום: ליהי קרופניק)

מבירור ראשוני של נסיבות המקרה, נראה שהפעוט יצא מהבית מבלי שאיש מבני המשפחה שם לב לכך. הוא נפל לבריכה ורק אחרי כמה דקות בני המשפחה מצאו אותו בתוכה.

 

בשעות הצהריים טבע גבר כבן 30 טבע בחוף הלא מוכרז גל מרין שבקריית חיים. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשמצבו הוגדר אנוש. בשעות הבוקר נמשה גבר כבן 30 סמוך לחוף אלמוג באילת לאחר שככל הנראה נקלע למצוקת נשימה במהלך צלילה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו במצב קשה לבית החולים יוספטל בעיר.  

 

הישג נהדר לישראל באליפות העולם בגלישת רוח

חודשים לפני אולימפיאדת טוקיו, הגולשת הישראלית קטי ספיצ'קוב זכתה היום במדליית הכסף באליפות העולם באיטליה.

 

קטי ספיצ'קוב (צילום: ROBERT HAJDUK - RSX CLASS)
קטי ספיצ'קוב(צילום: ROBERT HAJDUK - RSX CLASS)

ספיצ'קוב בת ה-20 טיפסה למקום השני הכללי אחרי שיוט מדליות מצוין שבו סיימה שלישית עם 47 נקודות שלילות והבטיחה כמעט סופית את השתתפותה במשחקים האולימפיים.

 

מוקדם יותר היום, האצנית לונה צ'מטאי סלפטר נאלצה לפרוש באמצע ריצת המרתון באליפות העולם בקטאר, קצת אחרי 32 ק"מ של ריצה, בשל מכת חום. צ'מטאי, שדורגה במקום החמישי לפני פרישתה, הייתה בפיגור של כדקה מארבע המוליכות כשהפסיקה לרוץ. היא נאלצה להתפנות לטובת טיפול רפואי.  

 

המקצה התנהל סמוך לחוף הים בדוחא בחום כבד של 33 מעלות לצד 76 אחוזי לחות. "הרגשתי שאני לא יכולה לסיים את זה, זה לא משהו שהייתי יכולה לחזות", אמרה האצנית לאחר שהתאוששה. "היה חם מאוד. זה ללא ספק המרתון הכי קשה שהיה לי. ניסיתי להמשיך, אך לא יכולתי".

 

גרטה שיתפה תמונה מישראל - והותקפה ברשת

מובילת מחאת האקלים, הנערה השבדית גרטה טונברג, שיתפה במהלך סוף השבוע תמונות שצולמו מההפגנות ההמוניות ברחבי העולם, בהן גם תמונה מתל אביב.

גרטה טונברג (צילום: רויטרס)
גרטה טונברג(צילום: רויטרס)

עשרות גולשים הגיבו בזעם לתמונה, וחלקם כתבו כי מוטב לפעול למען תושבי רצועת עזה מאשר להפגין למען הסביבה.

 

הגולשים שאלו את הנערה האקטיביסטית "איך את מעיזה?", כפרפרזה לביטוי שחזרה עליו כמה פעמים בוועידת האקלים בנאומה התקיף נגד מנהיגי העולם.  

 

אחד הגולשים כתב: "דרך טובה להימנע משינויי אקלים תהיה להפסיק לייצר ולהטיל פצצות זרחן נגד העם הפלסטיני". גולש אחר כתב לנערה השבדית: "הם חבורה של גנבי קרקעות, פושעי מלחמה. הם מודאגים משינוי אקלים? לכו לפגוש ילדים פלסטינים בעזה ואז תביעו את המשמעות של גניבת העתיד".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
לוחמת מג"ב בירושלים
צילום: AFP
מומלצים