שתף קטע נבחר

במצב אנוש לאחר חקירת שב"כ: משרד המשפטים פתח בבדיקה

בעקבות אשפוזו במצב קשה מאוד של המחבל שלפי החשד עמד בראש החוליה שרצחה את רנה שנרב ז"ל, נפתחה בדיקה בנושא במשרד המשפטים. גורם ביטחוני אמר שהמעצר מנע פיגועים נוספים

ראש החוליה סאמר ערביד חולית מחבלים מחבל רצחו רצח את רינה רנה שנרב ()
"עבר עינויים". ראש החוליה החשוד סאמר ערביד

חקירת שב"כ מובילה לבדיקה במשרד המשפטים: היחידה לבירור תלונות נחקרים פתחה בבדיקת הנסיבות שהובילו לאשפוזו באורח קשה של סאמר ערביד, החשוד בכך שעמד בראש החוליה שרצחה בחודש שעבר את רנה שנרב ז"ל בפיגוע במעיין דני שליד דולב. כך הודיע בצהריים (א') משרד המשפטים. 

 

במסגרת הבדיקה נאספים בשלב זה חומרים רלוונטיים הנוגעים למקרה. המבת"ן הוא גוף במשרד המשפטים, העוסק בבירור תלונות על התנהגות בניגוד לדין או באופן בלתי ראוי מצד גורמים בשב"כ, במהלך החקירות הנערכות על ידם.

 

 

תמונתה האחרונה של רינה שנרב ז
רנה שנרב ז"ל (ימין)(באבידות המשפחה )

גורם ביטחוני טען הבוקר כי מעצרו של ערביד מנע בוודאות פיגועים קשים נוספים. אחרי שנודע כי ערביד אושפז במצב קשה מאוד, התברר כי הוא תושאל בשירות הביטחון הכללי במסגרת "חקירת צורך", שבה ניתן להפעיל כוח פיזי על מנת למנוע פגיעה נוספת בטווח מיידי מאלה המוגדרים "פצצה מתקתקת".

 

בשב"כ ציינו אתמול בעקבות אשפוזו של ראש חוליית הרצח כי "במהלך חקירתו של ראש תשתית הטרור שביצעה את פיגוע המטען במעיין עין דני שבו נרצחה רנה שנרב ז"ל, הנחקר דיווח כי אינו חש בטוב. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים". עוד אמרו בשב"כ כי "חקירת תשתית הטרור עדיין מתנהלת".

פעילות צה
מעצר חברי החוליה החשודה בפיגוע ליד דולב(צילום: דובר צה"ל)

פעילות צה
(צילום: דובר צה"ל)

פעילות צה
(צילום: דובר צה"ל)

ערביד, בן 44 מרמאללה שנחשב לאחד מבכירי החזית העממית באזור זה, הוביל לפי החשד את הפיגוע. בעבר הוא נעצר בעקבות מעורבותו בפעילות טרור צבאית, ובכלל זה פעל תחת ראש הארגון ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. לפי שב"כ, ערביד עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

 

מקורות בחזית העממית אמרו כי הוא נעצר ביום רביעי ברמאללה, ואתמול הובהל לבית החולים בבירה. לטענת המעגל הסובב אותו, הוא פונה לבית החולים בעקבות עינויים שעבר בחקירה שלו. יחד עימו, מסרו בשב"כ, נעצרו שלושה חשודים נוספים בחברות בחוליה.

חוליית המחבלים מהפיגוע בנחל דולב בו נהרגה רנה שנרב ()
חברי החוליה החשודים בביצוע הפיגוע

נורה ערביד, אשתו של ראש החוליה החשוד, הביעה תרעומת על אשפוזו במצב קשה מאוד. "כוחות ישראליים מיוחדים עצרו אותו במקום עבודתו באל-בירה (ליד רמאללה) ביום רביעי שעבר", אמרה ל-ynet אשתו. "הם הכו אותו, שברו את עצמותיו וכתוצאה מכך הוא איבד את הכרתו".

 

הלילה עצרו כוחות הביטחון במקומות שונים בגדה מערבית פעילים מרכזיים בחזית העממית. ככל הנראה המעצרים קשורים להודעה על לכידת ארבעת חברי חוליית הרצח והדיווח על אודות אשפוזו של המחבל ערביד בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

 

בחזית העממית אמרו בתגובה כי המעצרים "לא יחלישו את נחישות הלוחמים ולא ישברו את רצונו של העם הפלסטיני". עוד אמרו, כי "גישת ההתנגדות שלנו תימשך ותסלים עד לפיצוץ הר הגעש הפלסטיני בפנים של ישראל ושל המתנחלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים