שתף קטע נבחר

בלוק הימין ייפגש הבוקר. כחול לבן: "נתניהו גורר לבחירות"

במקביל לשימוע, שיקיימו סניגוריו, יערוך רה"מ התייעצויות עם יתר ראשי סיעות הימין והחרדים. כחול לבן, שביטלה את פגישות צוותי המו"מ וראשי המפלגות, הגיבה ל"מפגש הבלוק": "לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד"

 

 

ראשי גוש הימין נפגשים להתייעצויות, במקביל לפתיחת השימוע לראש הממשלה : לאחר שכחול לבן ביטלה את פגישת צוותי המשא ומתן ואת הפגישה שהייתה עשויה להתקיים לאחר מכן בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, יקיים הבוקר (ד') נתניהו התייעצויות עם ראשי סיעות בלוק הימין-חרדים.

 

בתגובה לפגישה המתוכננת של נתניהו ויתר ראשי בלוק הימין אמרו בכחול לבן כי "נתניהו והליכוד שוב מוכיחים שאין בכוונתם לקדם משא ומתן הגון בין שתי המפלגות הגדולות, אלא להמשיך לגרור אותנו לבחירות נוספות. לא נהיה תפאורה למשחקי הבחירות של הליכוד. עד שבליכוד לא יסכימו לניהול משא ומתן שוויוני עם כחול לבן, לא תוכל להיות התקדמות מהותית בסוגיות האמיתיות המטרידות את אזרחי ישראל. מצער לגלות שבליכוד החליטו - נתניהו תחילה".

כינוס ראשי סיעות הימין ()
הכינוס הקודם של ראשי בלוק הימין

בנימין נתניהו בני גנץ (צילום: EPA, רויטרס)
נתניהו וגנץ. לא ייפגשו היום(צילום: EPA, רויטרס)

לפני כן אמרו במפלגתו של גנץ כי "אין על מה לדבר עם הליכוד. זה לא משא ומתן, זה שיח חירשים שאין טעם להמשיך בו עד שהתנאים לא משתנים". כוונתם בראש ובראשונה להחלטה של הליכוד להגיע למשא ומתן כבלוק של 55 ח"כים ולא כמפלגה. גורם בכחול לבן התייחס גם לשימוע שיעבור נתניהו מהיום ואמר: "למה אנחנו צריכים לעזור לו להוריד את השימוע מהכותרות?".

 

בליכוד הגיבו להודעת כחול לבן על ביטול הפגישות ואמרו כי "נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המשא ומתן שנקבעה למחר. כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד מחבל בממשלת האחדות משום שאינו מכין להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ. נתניהו שב וקורא לגנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו כמתוכנן".

 

כל זאת, כאמור, כשברקע השימוע של נתניהו. השימוע יחל הבוקר ב-10:00, בתיק 4000, ובו ייקחו חלק רק עורכי דינו של נתניהו - ולא הוא עצמו. ביום ראשון בבוקר, שעות ספורות לפני כניסת החג ולאחר שצוותי המשא ומתן הגיעו למבוי סתום, התקשר נתניהו לגנץ והציע לו להיפגש. גנץ, ששהה במהלך החג בלונדון, קיבל תחילה את ההצעה והשניים היו אמורים להיפגש לאחר פגישת צוותי המשא ומתן, אך בכחול לבן ביטלו את פגישת הצוותים לאחר שלדבריהם "לא בשלו התנאים למפגש יעיל".

ביג בנימין נתניהו פרקליטי פרקליטים רם כספי יוסי אשכנזי עמית חדד אביחי מנדלבליט שי ניצן ליאת בן ארי (צילום: צביקה טישלר, עידן גרוס, רפאל מזרחי, גיל נחושתן, דוברות משרד המשפטים, AP)
היום השימוע לנתניהו. הוא לא ישתתף בו(צילום: צביקה טישלר, עידן גרוס, רפאל מזרחי, גיל נחושתן, דוברות משרד המשפטים, AP)

בשני הצדדים העריכו כי בשלב זה לא ניתן לסגור את הפערים, בשל התעקשות הליכוד שלא לוותר על גוש הימין, עניין שמצריך פשרה בסוגיות רבות של דת ומדינה וגם ויתור על חלקים מרכזיים במצע כחול לבן. במפלגתו של גנץ העריכו כי נתניהו מנסה לדחוק אותם למשא ומתן שלא יצליח רק כדי להאשים אותם בכישלון הקמת ממשלת אחדות, ולכן בחרו לא לקחת חלק במשחק של נתניהו.

 

בליכוד מאשימים מנגד את כחול לבן בכך שהם "מורחים" זמן ומתעקשים לדבר על נושאי מהות, ולא על כיצד תיראה הממשלה. "הדיון בנושאי מהות שהם מעלים מיד מחדד את הפערים ולא מאפשר להתקדם", אומרים בליכוד. "אם היו מתחילים במה שכן מסכימים עליו ולאחר מכן נוגעים במחלוקות היה קל יותר להתקדם, אבל זה לא המצב".

 

ההערכה בימים האחרונים הייתה כי נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין עוד השבוע אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן - וכרגע פריצת דרך בשיחות נראית רחוקה מתמיד. במקרה כזה צפוי גנץ לקבל את המנדט מריבלין ולנסות להקים ממשלה בראשותו.


פורסם לראשונה 02/10/2019 00:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הכינוס הקודם של ראשי בלוק הימין
מומלצים