שתף קטע נבחר

איראן: סיכלנו ניסיון לחסל את סולימאני

ראש מערך המודיעין במשמרות המהפכה הודיע שסוכל ניסיון ישראלי-ערבי להתנקש בחייו של מפקד כוח קודס. באיראן דווח שהמתנקשים הטמינו מטען של 500 ק"ג במנהרה, ותכננו להפעיל אותו כשסולימאני יגיע לאתר שהוקם לזכר אביו. השבוע טען סולימאני: "ישראל ניסתה לחסל אותי בלבנון ב-2006"

 

מפקד מערך המודיעין של משמרת המהפכה הודיע הבוקר (יום ה') שסוכל ניסיון "ערבי-עברי" לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס. חוסיין טאיב הודיע שמשמרות המהפכה התבססו על מידע מודיעיני ועצרו את חברי החוליה שתכננה את החיסול. לדבריו, החיסול תוכנן במשך שנים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

קאסם סולימאני (צילום: AP)
קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה(צילום: AP)

לפי איראן, חוליית המתנקשים כללה שלושה בני אדם. כשהגיעו לאיראן הם רכשו מבנה סמוך ל"חוסנייה", אתר דתי שיעי שבו מתקיימים טקסי אבלות, במחוז כרמאן שבדרום איראן. האתר הוקם לזכר אביו של סולימאני, שמת ב-2017, מה שמלמד שניסיון החיסול היה בשנתיים האחרונות.

 

לפי איראן, המתנקשים הגיעו לאיראן בימי הזיכרון של פאטמה בת מוחמד – שמתקיימים בדרך כלל בסוף פברואר ובתחילת מרץ. הם הטמינו חומרי נפץ במשקל 500 ק"ג במנהרה מתחת ל"חוסנייה", ותכננו לפוצץ את המטען כשסולימאני יגיע לאתר לזכר אביו. משמרות המהפכה עצרו את השלושה בזכות מידע מודיעיני.

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני   (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כמפקד כוח קודס אחראי סולימאני על פעילות משמרות המהפכה מחוץ לאיראן. בריאיון נדיר השבוע לרשת הטלוויזיה האיראנית "אל-עאלם" טען סולימאני שישראל ניסתה לחסל אותו באמצעות כטב"מים במהלך ביקורו בלבנון ב-2006, בזמן מלחמת לבנון השנייה. באותו ביקור הוא נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה והעביר לו מסר מהמנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי.  

 

"לחיזבאללה יש חמ"ל באזור הדאחיה של ביירות, שאת המבנים סביבו הפציצו מדי לילה. באחד הלילות חששתי שישנה סכנה לחייו של נסראללה והחלטתי שיעבירו אותו למקום אחר", סיפר סולימאני בריאיון. "כטב"מים של ישראל ריחפו מעל ראשינו בדאחיה ועקבו אחר כל התנועות באזור. החלטנו לעבור לבניין אחר לא הרחק משם, ואז ישראל תקפה. הייתי עם נסראללה ועם עימאד מורנייה. היינו בטוחים שהיא הולכת לתקוף גם את הבניין שבו היינו".

 

לדברי סולימאני, "יצאנו שלושתנו לרחובות החשוכים לחלוטין, רק הרעש של כלי הטיס הישראליים נשמע. אני ונסראללה ישבנו מתחת לעץ כדי להתחמק מהריגול, וחיכינו למורנייה שישוב עם מכונית. הדבר לא נמשך מעבר לכמה דקות. הכטב"מים התמקדו בנו ובמכונית בכל הזמן הזה שבו עברנו ממחבוא אחד לשני, מתחת לאדמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים