שתף קטע נבחר

הולנד רוצה להפסיק להיקרא הולנד

באירוויזיון, באולימפיאדה וגם במונדיאל: השם הרשמי הוא Netherlands, ומִבצע מיתוג חדש אמור לשכנע אתכם לקרוא לה ככה

ממשלת הולנד סיכמה השבוע עם ראשי ענף התיירות ובכירים במגזר הכלכלי על מיתוגה מחדש של המדינה, כך שמעתה יושם דגש באנגלית על הצגתה בשמה הרשמי, The Netherlands, ולא Holland, כפי שרבים נוהגים לכנותה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

דגל הולנד (צילום: shutterstock)
דגל הולנד. סליחה, נדרלנד(צילום: shutterstock)

אף שבישראל ובמדינות רבות בעולם נקראת המדינה "הולנד", בפועל שמה בהולנדית הוא "נדרלנד" (ארץ השפלה), ו"הולנד" הוא רק שמו של אזור אחד בתוכה – המחוזות דרום הולנד וצפון הולנד. בתולדות הממלכה והישויות שקדמו לה נודע לשני המחוזות האלה תפקיד מרכזי, ועובדה זו תרמה כנראה לנוהג לכנות את המדינה כולה בשמן, אולם כעת רוצה הממשלה לשים סוף לכך.

 

מטרת המהלך היא תדמיתית: לעודד תיירים לבקר במקומות נוספים מלבד אמסטרדם, הסובלת מעודף מבקרים, ולגרום להם להתמקד יותר בהיבטים אחרים של המדינה מאשר הקופי-שופס (בתי הקפה המוכרים סמים קלים) ורובע החלונות האדומים בבירה. ההנחה היא ששימוש בשם הכולל את מחוזות הממלכה כולה יתרום לכך.

הולנד אמסטרדם תעלה תעלות  (צילום: shutterstock)
אמסטרדם. טובעת בתיירים(צילום: shutterstock)

המיתוג החדש אמור לבוא לידי ביטוי כבר בשנה הבאה: השם Netherlands יבלוט בקידום תחרות האירוויזיון שתיערך ברוטרדם במאי, וילווה את נציגי המדינה באולימפיאדה בטוקיו. גם נבחרת הולנד בכדורגל, שרבים בעולם מכנים אותה Holland, תוצג על-ידי ההולנדים אך ורק כ-The Netherlands.

 

בצעד היסטורי: צ'כיה משנה את שמה לצ'כיה

 

ההחלטה על השינוי עשויה להיראות למתבונן מבחוץ חסרת משמעות, אבל בפועל יש בה סטייה של ממש מהמצב הקיים: לאורך השנים השלימו הרשויות בהולנד עם הנוהג הזר לכנות את המדינה Holland, וכך למשל קודמה התיירות למדינה באמצעות אתר שכתובתו Holland.com.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בכדורגל ובמוזיקה, תקראו להם Netherlands
צילום: shutterstock
מומלצים