שתף קטע נבחר

ארדן: "האלימות בחברה הערבית - בגלל התרבות"; עודה: "גזענות"

השר לביטחון פנים אמר כי "החברה הערבית היא חברה מאוד אלימה. זה קשור לתרבות; הרבה מאוד סכסוכים שפה נגמרים בתביעה - שם הם שולפים סכין ונשק". עודה: "הפשיעה - לא תוצר של תרבות, אלא של גזענות ממשלתית"

 

 

"החברה הערבית, ואני אומר את זה בצער, היא חברה מאוד מאוד אלימה; זה קשור לזה שאימא יכולה לתת אישור לבן לרצוח את אחותו כי היא יוצאת עם גבר שלא נראה למשפחה". כך אמר היום (ב') השר לביטחון פנים גלעד ארדן בהתייחסו לאלימות במגזר הערבי.

 

גלעד ארדן באולפן ynet בחירות 2019   (צילום: אבי מועלם)
השר גלעד ארדן(צילום: אבי מועלם)

בריאיון לרדיו ירושלים אמר השר: "זה קשור לזה שבתרבות שם, הרבה מאוד סכסוכים שפה הם נגמרים בתביעה משפטית, שם שולפים סכין ושולפים נשק".

 

בתגובה על הדברים, אמר ח"כ אחמד טיבי, כי "הרשימה המשותפת מקיימת כעת התייעצויות בתגובה לדבריו אלה של השר ארדן לרבות עצם קיום הפגישה איתו ביום חמישי. נוציא בהמשך הודעה בשם הסיעה כולה".

 

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיב על הדברים: "במקום לקחת אחריות על ביטחונם של כלל אזרחי המדינה, ארדן מעדיף להסתתר מאחורי טענות גזעניות ולזרוק את האחריות על הנרצחים. שוב הוא מתחמק מעובדות. מספר הנרצחים בחברה הערבית לפני ארועי אוקטובר 2000 היה זהה לממוצע הארצי. לאחר שהמשטרה הפקירה את הרחובות שלנו לארגוני פשע וכנופיות מספר הנרצחים החל לעלות.

 

איימן עודה (צילום: אבי מועלם)
איימן עודה(צילום: אבי מועלם)

"הפשיעה בחברה הערבית היא לא תוצר של תרבות ערבית אלא גזענות ממשלתית. שר שרואה בנו אויבים ומסרב להגן עלינו מארגוני הפשע המשיגים את רוב המוחלט של הנשק מהצבא. ארדן מוכרח להבין שאין מקום לגזענות החשוכה הזאת בשנת 2019. השר מפגין תרבות שלטונית שבטית בלי שמץ של תפיסת אזרחות. אנחנו נמשיך את המאבק לזכות הבסיסית ביותר של כל אזרח - הזכות לחיים וביטחון".

 

זמן קצר לאחר מכן צייץ ארדן בטוויטר: "הבעתי עמדה מורכבת שיש בה גם הסבר על האחריות הממשלתית והמשטרתית, אולם גם הצבעה על תופעות ייחודיות שקיימות בחברה הערבית וצריך להילחם בהן יחד; אלה דברים שנאמרים גם על ידי חברי הכנסת הערבים שמכירים בתופעות אלה".

 

בראיון ברדיו ירושלים ארדן גם נשאל לגבי אמירתו של השר דודי אמסלם אתמול, על כך שהשקעת משאבים בחקירות ראש הממשלה, מפריעה למשטרה להתמקד בעבירות כמו אלימות נגד נשים. "אני יכול רק להצטער על האמירה הזו כי אני לא מסכים איתה... אין קשר או דילמה בין טיפול המשטרה באלימות נגד נשים לבין חקירות נבחרי ציבור".

 

מהרשימה המשותפת נמסר: "הרשימה המשותפת רואה בחומרה רבה את דברי השר ארדן המכלילים באופן גזעני נגד הציבור הערבי. לא התרבות היא הבעיה, אלא המדיניות .

החברה הערבית יצאה בימים האחרונים במחאה נגד הפשיעה השימוש בנשק והוקיעה האלימות זאת התרבות שלנו. מצד שני המדיניות של המשטרה היא זאת דחייבת להשתנות ולהתחיל להיאבק בארגוני הפשיעה.

 

"דברי השר ארדן הינם ניסיון אומלל להתנער מהאחריות הישירה שלו ושל משרדו על המשטרה וההזנחה הפושעת בהתייחסות שלה לפשיעה בחברה שלנו - ולזרוק את זה על התרבות הערבית.

 

"בעקבות דברי ארדן, המשותפת שוקלת לא לקיים איתו את הפגישה ביום חמישי הקרוב, אך מצד שני, אנו מבקשים לקיים את הפגישה עם מ"מ המפכ"ל ופיקוד המשטרה כדי להציג את תוכנית הפעולה של הרשימה המשותפת לפיקוד במשטרה ולדרוש איסוף נשק ומאבק בארגוני הפשיעה כדי להחזיר את הביטחון האישי לאזרח הערבי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
השר גלעד ארדן וח"כ איימן עודה
צילום: אבי מועלם
מומלצים