שתף קטע נבחר

"שמור אותו": חילוץ דרמטי של נער בנחל עמוד תועד ממסוק

במשך שעות השתתפו כוחות רבים בחיפושים אחר תייר בן 17 שאיבד את דרכו והתייבש. מסוק של המשטרה איתר את הנער בנחל עמוד, וחילץ אותו בשלום למרות תנאי נחיתה קשים בשטח סבוך. הנער פונה לבית החולים בצפת

 

מסוק של המשטרה ביצע אמש (יום ה') נחיתה בסיכון בתוואי שטח סבוך בצפון כדי להציל נער שאיבד את דרכו בטיול והתייבש. הנער אותר על ידי הטייסים, ובשל קשיי גישה הוחלט כי הם ינחתו וייחלצו את הנער מהשטח.

 

האירוע החל בשעת ערב מוקדמת. הנער, תייר בריטי בן 17, איבד את דרכו במהלך טיול בנחל עמוד בגליל העליון. הנער טייל במקום לבדו, ועם רדת החשכה התקשר למוקד 100 של המשטרה וביקש עזרה.

 

מתנדבי המשטרה מיחידת חילוץ גולן, שוטרים ומסוק מהמערך האווירי פתחו בסריקות בניסיון לאתר את הנער.

טייס מסוק של משטרת משטרה הציל נער שאיבד את דרכו בטיול    (צילום: דוברות המשטרה)
המסוק איתר את הנער שאיבד דרכו(צילום: דוברות המשטרה)

סרטון שצולם במסוק תיעד את הקשר בין המוקד המשטרתי לאחד הטייסים. אחרי שהטייס אמר: "אני מזהה דמות בשטח, מערבית למאגר המים המדובר, אני מיד גם אתחיל להאיר עם הזרקור לשם", אומר לו המוקדן: "אוקיי, שמור אותו".

 

במשטרה ציינו הבוקר כי לכל אורך הטיפול באירוע, שוחחו שוטרי מוקד 100 עם הנער בניסיון להבין היכן בדיוק הוא נמצא, והכווינו את כוחות החילוץ למיקומו.

 

לאחר כמה שעות של חיפושים אותר הנער על ידי טייסי המסוק המשטרתי, שמשתמשים במצלמות תרמיות ובציוד סריקה מתקדם.

 

עקב תוואי השטח הסבוך, התקשו הכוחות הקרקעיים להגיע למקום. לפיכך, החליטו הטייסים להנחית באופן חריג את המסוק בסמוך לנער, למרות הסיכון שבנחיתה בחשכה, בשטח לא מוכר, סבוך וסלעי.

 

הנחיתה עברה בשלום והנער פונה באמצעות המסוק להמשך בדיקות בבית החולים זיו בצפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
איתור הנער מהמסוק
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים