שתף קטע נבחר

דריסת הילד בת"א: הנהג חשוד בהריגה ובסחר בסמים

הוארך ב-5 ימים מעצרו של אמיר אבו לבן, שדרס למוות את איתי מרגי בן ה-8. על פי החשד בשעות שקדמו לתאונה הוא מכר סמים ללקוחות, ששניים מהם כבר נחקרו. המשטרה: "הוא עצר בצד והשליך דבר מה". הסנגורית: "הוא טייל בת"א והיה בדרך הביתה. אולי לא הבין את משמעות יום כיפור"

 

 

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (יום א') בחמישה ימים את מעצרו של אמיר אבו לבן (20) מרמלה, החשוד שדרס למוות את איתי מרגי בן ה-8 במהלך יום כיפור בתל אביב. בבקשה להארכת מעצר שהוגשה על ידי המשטרה בתחילת הדיון לא נכלל חשד בהריגה, ולאבו לבן יוחסו רק עבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, נהיגה בקלות ראש, סחר בסמים ושימוש בסמים שלא לצריכה עצמית. בהמשך התווסף הסעיף למסמך בכתב יד. המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

 

נציג המשטרה, רנ"ג יוני הירשהורן, אמר בפתח הדיון: "החשוד נהג ברכב, דרס ילד בן 8 והביא למותו. התיק הועבר לשני גורמים במחוז תל אביב - את"ן תנועה שמתעסק בעבירות תנועה, ותחנת לב תל אביב שעוסקת בתחום הסמים. בבדיקת שתן לחשוד בבית חולים נמצא שיש בה שרידים של סם אבל אנחנו עוד ממתינים לחוות דעת של אותה בדיקה. מתברר שהחשוד עסק בהפצת סמים שעתיים לפני האירוע".

 

במשטרה ציינו כי כבר נחקרו שני "לקוחות" של החשוד, שרכשו ממנו סמים לפני הדריסה, ואחרים ייחקרו בימים הקרובים. כעת ממתינים החוקרים לתוצאות בדיקת סמים סופיות ולמצלמות התנועה של עיריית תל אביב. "החשוד עצר בצד הדרך כשהוא משליך דבר מה, ברכבו נמצאו מכשירים סלולריים ובהם אותרו לקוחות שטענו שרכשו ממנו סמים", סיכם נציג המשטרה.

 

השופט ירון גת קבע בתום הדיון כי "מאז הארכת המעצר נעשו כמה פעולות חקירה שחיזקו את החשד באופן ממשי, וניתן לציין כי החשד לעבירות הסחר התחזק לאחר שנגבו מספר עדויות של קליינטים שהעידו כי רכשו סמים מהחשוד ביום האירוע. החשד הסביר מתחזק אף ביחס לנהיגה תחת השפעת סמים".

אמיר אבו לבן בבית המשפט (צילום: יריב כץ)
החשוד אמיר אבו לבן בבית המשפט, הבוקר(צילום: יריב כץ)

איתי מרגי ז
איתי מרגי ז"ל
 

 

 

עו"ד סרין עיסא, שמייצגת את אבו לבן, אמרה לאחר הדיון כי מרשה מביע צער בפני משפחת מרגי: "זה תיק מאוד חמור. הבחור בסיטואציה מאוד קשה ולא מעכל את האירוע. אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. מרשי לא השתמש בסמים ולא עבר באור אדום או במהירות גבוהה. אנחנו ממתינים לבירור הנסיבות. הוא אמר לי שהוא טייל בתל אביב והיה בדרכו הביתה ולצערנו הרב קרה מה שקרה. הוא צעיר ואולי לא הבין מספיק את המשמעות של יום כיפור. דברים כאלו קורים לצערנו כמו שקרה בלוד כשנהרג ילד בן 13".

 

עו"ד חי הבר שמייצג את משפחת מרגי אמר: "מה היה לו לחפש שם ביום כיפור במהירות מופרזת ועוד להגיד שהוא מצטער? אני פה לא רק כדי לשמש האוזניים של המשפחה, אלא כדי לוודא שימוצה איתו הדין. הוא לא צריך להצטער ולהביע תנחומים כי אף אחד לא צריך את התנחומים שלו. ההורים לא מעוניינים לבזבז אנרגיה על הבחור הזה. השאלה היא איך למנוע את ההרוג הבא וזה תלוי בתרבות של כולנו".

 

התאונה התרחשה ביום רביעי בצהריים בזמן שמרגי ז"ל רכב על אופניו בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ונמיר בתל אביב. למחרת טען נציג המשטרה בבית המשפט כי על גופו של אבו לבן נמצא קוקאין במשקל 1.6 גרם והוא ניסה להסתיר את זה. על פי המשטרה, בחקירה הוא סיפר שקנה את הסם יום לפני כן ב-300 שקל מאזרח סודן בתחנה המרכזית.

 

עוד נטען בהארכת המעצר כי מיד לאחר התאונה עסק אבו לבן בדברים אחרים ולא בהזמנת אמבולנס, ולכן יש חשד לשיבוש החקירה. לדברי נציג המשטרה, אחד מעדי הראייה לתאונה ציין שאבו לבן נסע "במהירות מטורפת" כשהתקרב לצומת. המשטרה ייחסה לחשוד גם עבירה של סחר בסמים.

 

במהלך יום כיפור נהרג גם ריאד אבו שריקי, בן 13 מלוד, שרכב על אופניו ונפגע מאופנוע בכביש 443, סמוך לבן שמן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
אמיר אבו לבן
צילום: יריב כץ
מומלצים