אחרי ההרעלה - עובדי ארומה ת"א מנסים להרגיע לקוחות
אחרי ההרעלה והריקול של מוצרי הטונה, בסניפי ארומה ת"א מנסים לספק הסברים: "זה לא מהסניף שלנו, גם אני אכלתי אתמול טונה, אולי זה היה שעות בשמש". האזינו להקלטות השיחות עם העובדים. הבוקר נחשף ב-ynet כי כל מוצרי הטונה הוחזרו והסניף שבו נקנתה המנה נסגר. משרד הבריאות: "לא עמדו בנהלים ובהנחיות היצרן"
יום אחרי ההרעלה בסניף ארומה בדרך בגין בתל אביב, שהובילה לריקול של כל מוצרי הטונה בסניפים, ברשת מנסים להרגיע את הלקוחות. בסניפים השונים של ארומה ת"א מנסים לספק הסברים ללקוחות המודאגים, ואומרים שמדובר במקרה נקודתי. יש גם מי שמנסה להאשים את הלקוחות, בהם שירי פורר שאושפזה במצב קשה מאוד. "יכול להיות שהם אכלו את זה אחרי שעתיים שלוש בשמש", אמר עובד באחד הסניפים בשיחה טלפונית. בשעות הצהריים הגיע נציג ארומה ת"א לשימוע במשרד הבריאות.
ההרעלה מטונה, כתבות נוספות:
אחרי ההרעלה - עובדי ארומה ת"א מנסים להרגיע לקוחות
"במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן", נמסר ממשרד הבריאות בתום השימוע. "נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור. משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית. במשרד ממתינים לתוצאות המעבדה המדוייקות שיגיעו מחר בבוקר".
בסניף ארומה ברחוב הארבעה בתל אביב ניסה אחד העובדים להרגיע ואמר שעשו ריקול לטונה בכל סניפי הרשת. "זה לא מהסניף שלנו. קרה מה שקרה. גם אני אכלתי פה אתמול טונה וממש אין ממה לחשוש", סיפר העובד בשיחה. "יש לנו פה עובד, אגב, שהוא מתאמן וזו הארוחה היומית שלו באופן קבוע, אין לך ממש ממה לחשוש".
העובד סיפר גם על התחזוקה ברשת ארומה תל אביב. "אנחנו בשוטף מחזיקים חברה שעושה בדיקות תברואתיות לרשת, היא חברה חיצונית, פעמיים בחודש הם מגיעים", הוא אמר. "הם עושים את כל הבדיקות התברואתיות: דגימות מזון, דגימות מהעובדים, בודקים טמפרטורות. כי אתה לא רוצה להסתבך עם משרד הבריאות שיכול לבוא אליך. באופן רשתי אנחנו ככה מתנהלים".
הוא הוסיף שארבעת האנשים שהורעלו ופונו לבית החולים לא אכלו במקום, וטען: "אנחנו לא יודעים איפה הם שמו את זה ומתי הם אכלו. יכול להיות שהם אכלו את זה אחרי שעתיים שלוש בשמש". לדבריו, "אם באמת הייתה בעיה בטונה אז היה באופן יותר גורף. 20 אלף איש אוכלים מדי יום בארומה בתל אביב בממוצע, אז היינו שומעים על זה יותר".
בסניף ארומה ברחוב בן יהודה בתל אביב טענו בשיחה כי "מה שקרה ללקוחות שם זה איזושהי תגובה אלרגית. ככל הנראה היא מתרחשת כשהטונה לא מקוררת כמו שצריך. למען הסר ספק, זה ממש לא היה בסניף שלי. עכשיו זה בבדיקה איפה זה קרה כי יש שרשרת שלמה. זה יכול להיות לא מקורר טוב, אז כמובן אנחנו היום לא מוכרים טונה בשום סניף".
עובדת בסניף בן יהודה הוסיפה: "כנראה שבאמת משהו בתהליך שם, שהטונה לא נשמרה בתוך המקרר. אצלנו אין דבר כזה. הטונה היא רק במקרר, היא לא על הפס בכלל. אתמול מכרנו המון טונה וגם העובדים אכלו אתמול טונה ותודה לאל לאף אחד לא קרה כלום". היא הוסיפה כי "היום זה תחת שליטה. אנחנו לא מוכרים טונה. שמתי הכול בצד וזרקתי את מה שהיה פתוח בהנחיית הרשת. ושוב, יש לרשת כמעט 40 סניפים וזה קרה במקום אחד ספציפי שזה לא פה, חד משמעית".
גם במשרדים הראשיים של הרשת אמרו שמדובר במקרה ספציפי. "הם הוציאו את כל הטונה מהסניפים. זה היה מקרה נקודתי שהוא עדיין בבדיקה", אמרה נציגה בשיחה.
אז את אומרת שאין לי מה לחשוש? אני קצת מפחדת.
"לא, מה פתאום, אם את מרגישה בסדר".
זאת אומרת, אין לי מה לחשוש?
"לא".
למרות ההרעלה, לא כל לקוחות הרשת מודאגים. צלם העיתונות הוותיק, משה מילנר, הגיע הבוקר לסניף ארומה ברחוב המסגר בתל אביב. "שמעתי בחדשות שהייתה אתמול הרעלת טונה בסניף ארומה, אבל אני מאוד אוהב את הקפה שלהם", הוא אמר.
"טונה זה מאכל שמכיל הרבה רעלנים, אולי הם קנו נתח מקולקל ובכל מקרה טונה זה לא מוצר מומלץ לאכילה. אני במסעדה לא אזמין אף פעם טונה", הוסיף מילנר. "לארומה יש מאכלים נהדרים, כמו הבורקסים. למרות האירוע החמור אני נהנה לאכול ברשת הזאת".
גם טופז ודפנה, עובדות בחומוסיה בתל אביב שהגיעו לסניף ברחוב המסגר לשתות קפה, אמרו כי אינן חוששות מההרעלה אתמול. "אני חושבת שזה תלוי מאוד בזכיין של הסניף, כי יש סניפים מאוד נקיים ויש סניפים שפחות מקפידים על זה", אמרה דפנה.
"צריך תמיד להיות ערניים מבחינת הניקיון של הסניפים", הוסיפה דפנה. "כבעלת עסק קטן, צריך לעזור לבעלי העסקים ולא לעשות ישר עליהום, צריך יותר פיקוח. מי שאחראי צריך לבדוק שהכול נקי כי אנשים אוכלים במקומות האלה. ההחלטה לסגור את הסניף נכונה ומספקת". טופז אמרה כי מבחינתה טונה תמיד נחשבה למזון בעייתי: "מספיק שלא שומרים את הטונה בצורה טובה וזה מסוכן".