שתף קטע נבחר

ההרעלה בארומה ת"א: בשימוע עלה שהמקרר היה כנראה מקולקל

במהלך השימוע במשרד הבריאות הובהר לנציגי ארומה ת"א כי הם לא עמדו בנהלי המשרד וגם לא בהנחיות היצרן - והם הונחו לתקן את הליקויים לפני שיותר לפתוח את הסניף בדרך בגין מחדש. ל-ynet נודע כי בין היתר, המקרר לא היה תקין. בסניפים אחרים מנסים לספק הסברים: "גם אני אכלתי אתמול טונה, אולי זה היה שעות בשמש"

 

 

הליקויים שנחשפו בסניף ארומה בדרך בגין בתל אביב נגעו למקרר לא תקין וכן לטיפול בטונה הגולמית שלא נעשה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. כך נודע ל-ynet. במקביל, נערכות בדיקות גם מול יצרן הטונה עצמה.

 

ההרעלה מטונה, כתבות נוספות:

"אני עם טונה גמרתי"

זו הטונה שגרמה להרעלה

מה התסמינים ואיך להימנע?

אחרי ההרעלה - עובדי ארומה ת"א מנסים להרגיע לקוחות

 

מוקדם יותר היום (רביעי) הגיע נציג ארומה ת"א לשימוע במשרד הבריאות. "במהלך השימוע הוצגו לנציגי העסק הממצאים שעלו בביקורת התברואית ובהם אי עמידה בנהלי משרד הבריאות ואי עמידה בהנחיות היצרן", נמסר ממשרד הבריאות בתום השימוע. "נציגי העסק הונחו לתקן את הליקויים לפני קבלת אישור לפתיחתו מחדש לציבור. משרד הבריאות ממשיך לבדוק את האירוע ברמה המקומית וברמה הארצית. במשרד ממתינים לתוצאות המעבדה המדוייקות שיגיעו מחר בבוקר".

סניף ארומה ברחוב מנחם בגין בתל אביב נסגר לקהל (צילום: מוטי קמחי)
סניף ארומה בדרך בגין בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

מארומה ת"א נמסר בתגובה: "ארומה ת"א שיתפה פעולה באופן מלא עם נציגי משרד הבריאות, וזאת בנוסף לבקרה העצמאית שהיא מקיימת באמצעות חברה חיצונית. כפי שהתחייבנו - כלל הליקויים שיימצאו יתוקנו ויפורסמו, בתום התחקיר, לציבור הרחב. הסניף שבו אותרו הליקויים נסגר על ידנו מיד עם היוודע דבר האירוע, והוא יישאר סגור עד הודעה חדשה. אנו עדיין ממתינים לתוצאות המעבדה של מוצרי הטונה שנשלחו לבדיקה".

 

ההרעלה אתמול הובילה לריקול של כל מוצרי הטונה בסניפים, אך ברשת מנסים להרגיע את הלקוחות. בסניפים השונים של ארומה ת"א מנסים לספק הסברים ללקוחות המודאגים, ואומרים שמדובר במקרה נקודתי. יש גם מי שמנסה להאשים את הלקוחות, בהם שירי פורר שאושפזה במצב קשה מאוד. "יכול להיות שהם אכלו את זה אחרי שעתיים שלוש בשמש", אמר עובד באחד הסניפים בשיחה טלפונית.

 

 
סניף ארומה ברחוב מנחם בגין בתל אביב נסגר לקהל (צילום: מוטי קמחי)
בתוך הסניף הסגור(צילום: מוטי קמחי)

בסניף ארומה ברחוב הארבעה בתל אביב ניסה אחד העובדים להרגיע ואמר שעשו ריקול לטונה בכל סניפי הרשת. "זה לא מהסניף שלנו. קרה מה שקרה. גם אני אכלתי פה אתמול טונה וממש אין ממה לחשוש", סיפר העובד בשיחה. "יש לנו פה עובד, אגב, שהוא מתאמן וזו הארוחה היומית שלו באופן קבוע, אין לך ממש ממה לחשוש".

 

העובד סיפר גם על התחזוקה ברשת ארומה תל אביב. "אנחנו בשוטף מחזיקים חברה שעושה בדיקות תברואתיות לרשת, היא חברה חיצונית, פעמיים בחודש הם מגיעים", הוא אמר. "הם עושים את כל הבדיקות התברואתיות: דגימות מזון, דגימות מהעובדים, בודקים טמפרטורות. כי אתה לא רוצה להסתבך עם משרד הבריאות שיכול לבוא אליך. באופן רשתי אנחנו ככה מתנהלים".

 

הוא הוסיף שארבעת האנשים שהורעלו ופונו לבית החולים לא אכלו במקום, וטען: "אנחנו לא יודעים איפה הם שמו את זה ומתי הם אכלו. יכול להיות שהם אכלו את זה אחרי שעתיים שלוש בשמש". לדבריו, "אם באמת הייתה בעיה בטונה אז היה באופן יותר גורף. 20 אלף איש אוכלים מדי יום בארומה בתל אביב בממוצע, אז היינו שומעים על זה יותר".

 

שירי פורר ()
שירי פורר, אושפזה במצב קשה לאחר שהורעלה מטונה

משרד הבריאות מוציא לבדיקה מרכיבים מסניף ארומה שנסגר לקהל (צילום: יריב כץ)
פקח משרד הבריאות בסניף(צילום: יריב כץ)

בסניף ארומה ברחוב בן יהודה בתל אביב טענו בשיחה כי "מה שקרה ללקוחות שם זה איזושהי תגובה אלרגית. ככל הנראה היא מתרחשת כשהטונה לא מקוררת כמו שצריך. למען הסר ספק, זה ממש לא היה בסניף שלי. עכשיו זה בבדיקה איפה זה קרה כי יש שרשרת שלמה. זה יכול להיות לא מקורר טוב, אז כמובן אנחנו היום לא מוכרים טונה בשום סניף".

 

עובדת בסניף בן יהודה הוסיפה: "כנראה שבאמת משהו בתהליך שם, שהטונה לא נשמרה בתוך המקרר. אצלנו אין דבר כזה. הטונה היא רק במקרר, היא לא על הפס בכלל. אתמול מכרנו המון טונה וגם העובדים אכלו אתמול טונה ותודה לאל לאף אחד לא קרה כלום". היא הוסיפה כי "היום זה תחת שליטה. אנחנו לא מוכרים טונה. שמתי הכול בצד וזרקתי את מה שהיה פתוח בהנחיית הרשת. ושוב, יש לרשת כמעט 40 סניפים וזה קרה במקום אחד ספציפי שזה לא פה, חד משמעית".

 

גם במשרדים הראשיים של הרשת אמרו שמדובר במקרה ספציפי. "הם הוציאו את כל הטונה מהסניפים. זה היה מקרה נקודתי שהוא עדיין בבדיקה", אמרה נציגה בשיחה.

 

אז את אומרת שאין לי מה לחשוש? אני קצת מפחדת.

"לא, מה פתאום, אם את מרגישה בסדר".

 

זאת אומרת, אין לי מה לחשוש?

"לא".

 

למרות ההרעלה, לא כל לקוחות הרשת מודאגים. צלם העיתונות הוותיק, משה מילנר, הגיע הבוקר לסניף ארומה ברחוב המסגר בתל אביב. "שמעתי בחדשות שהייתה אתמול הרעלת טונה בסניף ארומה, אבל אני מאוד אוהב את הקפה שלהם", הוא אמר.

 

"טונה זה מאכל שמכיל הרבה רעלנים, אולי הם קנו נתח מקולקל ובכל מקרה טונה זה לא מוצר מומלץ לאכילה. אני במסעדה לא אזמין אף פעם טונה", הוסיף מילנר. "לארומה יש מאכלים נהדרים, כמו הבורקסים. למרות האירוע החמור אני נהנה לאכול ברשת הזאת".

 

גם טופז ודפנה, עובדות בחומוסיה בתל אביב שהגיעו לסניף ברחוב המסגר לשתות קפה, אמרו כי אינן חוששות מההרעלה אתמול. "אני חושבת שזה תלוי מאוד בזכיין של הסניף, כי יש סניפים מאוד נקיים ויש סניפים שפחות מקפידים על זה", אמרה דפנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
ארומה בדרך בגין
צילום: יריב כץ
מומלצים