שתף קטע נבחר

מתה בטיסה אחרי החופשה: "זוהר הייתה ילדה קסומה"

זוהר ציזנר בת השנה מתה מדום לב בטיסה מתאילנד, הוריה אמרו כי "הביאה אור ואהבה לחיינו, ולצערנו המסע המשותף הסתיים בפתאומיות". לפני חודשיים כתבה האם כי זוהר סובלת מתסמונת מאוד נדירה: "רשומים רק 5 מקרים כאלה בעולם"

 

התינוקת זוהר ציזנר (צילום: באדיבות המשפחה)
התינוקת זוהר ציזנר. מתה בדרך לעצירת ביניים במוסקבה(צילום: באדיבות המשפחה)

"זוהר הייתה ילדה קסומה שהביאה הרבה אור ואהבה לחיינו, ולצערנו העמוק המסע המשותף שלנו הסתיים בפתאומיות ואנחנו אבלים וכואבים על כך מאוד": כך אמרו אמש (יום שבת) עדי ודודו ציזנר, הוריה של התינוקת בת השנה שמתה בטיסה מתאילנד, בסיומה של חופשה משפחתית.

 

בחזרה מהחופשה, בדרך לעצירת ביניים במוסקבה, האם שמה לב כי זוהר נמצאת במצוקה נשימתית. התבצעו ניסיונות החייאה על ידי נוסעים עם ניסיון ורקע רפואי, וצוות המטוס החליט להנחית את המטוס בנחיתת חירום בעיר קאזאן שברוסיה על מנת לאפשר לצוות רפואי מהקרקע לסייע בנסיונות ההחייאה. הניסיונות לא צלחו, וצוות הקרקע קבע את מותה של זוהר הקטנה.

 

במשפחה אמרו כי "אנו מודים לכל האנשים שמחזקים אותנו בשעתנו הקשה ויחד עם זאת אנו מבקשים בימים אלה לאפשר לנו להתאבל בפרטיות". המשפחה ציינה כי קיבלה "סיוע מיטבי מהקונסוליה, ממשרד החוץ הישראלי, מנציג הקהילה המקומית וכן מחברת הביטוח, והיא עסוקה כרגע בהבאת זוהר האהובה לקבורה בארץ".

התינוקת זוהר ציזנר ()
התינוקת, בתמונה שצולמה בחופשה בתאילנד. מותה נקבע לאחר נחיתת חירום בקאזאן
 

בפוסט שפרסמה לפני כחודשיים כתבה האמא עדי כי זוהר היא תינוקת שסובלת מתסמונת מאוד נדירה: "כרגע ממה שאנחנו יודעים רשומים 5 מקרים כמוך בעולם, ואין בכלל מחקרים בתחום הזה. אבל אני בוחרת להסתכל על חצי הכוס המלאה של הסיפור הזה, בעיקר לאור ההתקדמות היפה שלך בחודשים האחרונים. למה? כי את זו שתכתבי בעצמך את המחקר שלך, ואת זו שתחליטי כמה ניתן להשיג, ולאן אפשר להגיע עם התמדה ונחישות כמו אלו שמאפיינים אותך כבר עכשיו בתחילת הדרך".

 

הטרגדיה אירעה בטיסת חברת אירופלוט מפוקט למוסקבה. על מטוס האיירבוס A330 היו 274 נוסעים כולל 42 ילדים ו-12 אנשי צוות. ביום שישי בסביבות השעה 16:00, שעון מקומי, הקברניט ביצע נחיתת חירום בקאזאן, לאחר שהתינוקת נקלעה למצוקה נשימתית, ושם נקבע מותה.

 

חברת אירופלוט מסרה כי "במהלך הטיסה במסלול פוקט-מוסקבה, תינוקת בת שנה חשה ברע. הקברניט החליט לבצע נחיתת חירום בקאזאן כדי לפנות אותה לטיפול רפואי דחוף. למרות מאמצי הצוות הרפואי שהגיע למטוס, התינוקת נפטרה לצערנו".

 

בעיריית רעננה אמרו כי "בעקבות מותה של התינוקת זוהר בטיסה מתיאלנד מסר ראש העיר חיים ברוידא כי העיר כולה משתתפת בצער הכבד של המשפחה בעקבות הטרגדיה הנוראית שפקדה אותה במהלך הטיסה חזרה לארץ. אנו מלווים את המשפחה ותומכים בה ונעשה הכול כדי לסייע להם ברגעים קשים אלו".


פורסם לראשונה 19/10/2019 23:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
זוהר ציזנר
צילום: באדיבות המשפחה
מומלצים