שתף קטע נבחר

סגן נשיא ארה"ב תוקף את ה-NBA

ב-NBA פחדו להפסיד מיליארדי דולרים והתנערו ממנהל מקצועי שהביע תמיכה במפגינים בהונג קונג - והרתיח את סין. מייק פנס תקף את הכדורסלנים: "אתם נהנים לבקר את המדינה שלנו, אבל שותקים כשמדובר בחופש של אחרים. הליגה מתנהגת כמו חברת בת של הקומוניסטים"

ציוץ אחד של מאמן NBA הוביל למתיחות גדולה בין סין לקברניטי הליגה הטובה בעולם. דריל מורי, הג'נרל מנג'ר של "יוסטון רוקטס", הביע בתחילת החודש תמיכה במפגינים הפרו-דמוקרטים בהונג קונג, שמוחים כבר חודשים נגד השלטון המקומי והמשטר בבייג'ינג. "הילחמו למען החופש, עומדים לצד הונג קונג", כתב מורי, ולא העלה בדעתו מה יקרה לאחר מכן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בסין הגיבו בזעם גדול לתמיכה של מאמן ה-NBA בהפגנות, וביטלו חסויות ואת שידורי משחקי קדם העונה של הליגה האמריקנית – שנערכים בסין. ב-NBA נבהלו. השוק הסיני קריטי לליגה, ושווה לה מיליארדי דולרים. בליגה מיהרו להתנער מהציוץ, שנמחק. לברון ג'יימס, אחד מכוכבי הכדורסל הגדולים בעולם, גינה את הדברים של מורי. השתיקה של המאמנים והשחקנים בליגה עוררה כעס, ורבים טענו שמדובר בהתרפסות בפני סין כדי לא להפסיד כסף.

מייק פנס סגן נשיא ארה
מייק פנס נגד ה-NBA: "חברת בת של סין"(צילום: AP, רויטרס)
 

אמש התייחס סגן נשיא ארה"ב מייק פנס לנושא, ותקף בחריפות את קברניטי הליגה ואת השחקנים הבכירים שלה על ההתנהלות בפרשה. פנס מתח ביקורת על הכדורסלנים, שלעיתים קרובות זועמים על המדיניות של הנשיא דונלד טראמפ (ג'יימס הוא אחד הבולטים שבהם).

 

"חלק מהבעלים והשחקנים הכי גדולים ב-NBA, שתמיד נהנים מהחופש לבקר את המדינה הזאת, נאלמים דום כשמדובר בחופש ובזכויות של אנשים אחרים", אמר פנס. "כשהם מצדדים במפלגה הקומוניסטית בסין ובהשתקת חופש הדיבור, ה-NBA מתנהג כמו חברת בת בבעלות אותו משטר אוטוריטארי".

מייק פנס סגן נשיא ארה
(צילום: AP)
 

לפנס גם הייתה ביקורת על חברת "נייקי", המלבישה של "יוסטון רוקטס", שהפסיקה למכור מוצרים של הקבוצה בסין אחרי הציוץ של מורי. הפרזנטור של "נייקי" הוא קולין קפרניק, שחקן פוטבול שחור שנותר ללא קבוצה אחרי שסירב לעמוד בהמנון במחאה על הגזענות בארה"ב. פנס אמר ש"נייקי" מנסה להציג את עצמה כחברה חברתית ומוסרית, "אבל כשזה מגיע להונג קונג היא מעדיפה להשאיר את המצפון המוסרי שלה מחוץ לדלת".

 

בנאום על יחסי ארה"ב וסין עודד פנס את תנועת המחאה בהונג קונג. "אנחנו עומדים לצדכם. אתם מעניקים לנו השראה", אמר פנס. "אנחנו קוראים לכם להמשיך בדרך של הפגנות לא אלימות. תדעו שיש לכם את ברכתם והערצתם של מיליוני אמריקנים".


פורסם לראשונה 24/10/2019 23:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, רויטרס
מייק פנס נגד ה-NBA: "חברת בת של סין"
צילום: AP, רויטרס
מומלצים