שתף קטע נבחר

חשד: עובד במוסד סיעודי תקף קשישה בת 89

בית משפט הורה לשחרר לביתו תושב אזור ירושלים שלפי החשד תקף את חסרת הישע במוסד בקיבוץ מעלה החמישה, אך לאחר ערעור המשטרה מעצרו הוארך. פרקליטת החשוד: "הוא הפך כריות וכתוצאה מכך היא נחבלה"

 

אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום  (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

שוב חשד לתקיפה במוסד סיעודי: תושב אזור ירושלים (48) נעצר בסוף השבוע בחשד שתקף קשישה חסרת ישע בת 89 וגרם לחבלות בפניה במוסד סיעודי.

 

החקירה בעניינו של העצור נפתחה ביום שישי בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על אודות חשד שלפיו עובד במרכז הסיעודי הררית בקיבוץ מעלה החמישה תקף את הקשישה.

 

במהלך הדיון אמש בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד, אמרה פרקליטתו, עו"ד בדריה עותמאן, כי מרשה ניסה להרגיע את הקשישה ולהפוך את הכריות שלה וכתוצאה מכך היא נחבלה ממעקה. הפרקליטה הוסיפה כי החשוד, שעובד במוסד הסיעודי זה 15 שנה, דיווח על המקרה לעובדת אחרת שמילאה עבורו "דו"ח אירוע", מכיוון שהוא אינו יודע לקרוא ולכתוב.

 

שופטת בית משפט השלום בירושלים מוריה צ'רקה קבעה כי לאחר צפייה בסרטון ממצלמת אבטחה שתיעד את המקרה עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירה. עם זאת, מכיוון שהמסוכנות והחשש לשיבוש החקירה קשורים רק למקום עבודתו של החשוד, השופטת הורתה לשחרר אותו למעצר בית.

 

חוקרי המשטרה הגישו ערר על השחרור. בית המשפט המחוזי בבירה קיבל הבוקר את הערעור והורה להאריך את מעצרו של החשוד עד יום שלישי.

הארכת מעצר למטפלת החשודה בהתעללות בחסרת ישע בבית אבות ביפו (צילום: מוטי קמחי)
סבטלנה לוקיאנוק בבית המשפט(צילום: מוטי קמחי)

במקביל, פרקליטות מחוז תל אביב הגישה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סבטלנה לוקיאנוק (39), אזרחית אוקראינה שמטפלת בבית אבות "צאלון" ביפו, בגין עבירות התעללות בחסר ישע ותקיפת חסרת ישע של מטופלת קשישה בת 81.

 

לפי כתב האישום, ב-12 באוקטובר ניגשה הנאשמת במהלך משמרתה אל המתלוננת בחדרה על מנת להעבירה מכיסא הגלגלים שעליו ישבה אל מיטתה, לקראת שנת הלילה. הנאשמת רכנה אל עבר המתלוננת והושיטה את ידיה על מנת להרימה מכיסא הגלגלים אך זו הדפה את ידיה של הנאשמת כמה פעמים וסירבה לאפשר לנאשמת להעבירה למיטתה.

 

עוד נטען כי הנאשמת המשיכה לפעול להרמת המתלוננת, אף שידעה כי לפי נוהלי בית האבות עליה להיעזר במטפל נוסף להעברת המתלוננת אל מיטתה. המתלוננת תפסה את הנאשמת בשערות ראשה, ובתגובה אחזה הנאשמת בשערות ראשה של המתלוננת והשתיים נאבקו זו בזו כאשר הנאשמת מסובבת את ידיה של המתלוננת.

 

לפי כתב האישום, משלא הרפתה המתלוננת משערותיה של לוקיאנוק, הכתה הנאשמת בפניה של המתלוננת בשתי מכות אגרוף. לאחר מכן משכה הנאשמת את המתלוננת מכיסא הגלגלים משיערות ראשה אל עבר המיטה, אך המתלוננת נפלה לרצפה. הנאשמת הרימה את המתלוננת בשנית משיערותיה אך זו נפלה שוב לרצפה.

 

לאחר סיוע של מטפל אחר בבית האבות הורמה המתלוננת למיטתה וחדלה מהתנגדותה ושכבה בחוסר תזוזה. הנאשמת פעלה לשם החלפת בגדיה, טיטולה ומצעיה של המתלוננת. תוך ביצוע ההחלפות, הטיחה הנאשמת את רגליה של המתלוננת אל קיר החדר, גלגלה את גופה מצד לצד באגרסיביות וכן יישרה את רגליה של המתלוננת באוויר אל עבר ראשה, כמה פעמים, ומעבר לצורך, תוך גרימת מכאוב למתלוננת.

 

כתוצאה ממעשיה האלימים של הנאשמת נגרמו למתלוננת שבר בבסיס עצם האף, שטפי דם בלחייה ושפתה ונפיחות בפנים וביד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים