שתף קטע נבחר

דיווח: חיילים סורים נהרגו בעימות עם צבא טורקיה

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח ש-6 חיילי המשטר נהרגו בעימות עם צבא טורקיה באזור הגבול בין המדינות. זה העימות הישיר הראשון בין הצדדים מאז שפתחה אנקרה במבצע בצפון-מזרח סוריה. "לחימה עזה פרצה לראשונה"

שישה חיילים סורים נהרגו היום (ג') בעימות בין כוחותיו של הנשיא בשאר אסד לבין צבא טורקיה באזור הגבול בין המדינות. כך דיווח הארגון הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה. לפי הארגון, זה העימות הישיר הראשון בין הצדדים מאז שפתחה אנקרה במבצע בצפון-מזרח סוריה לפני כשלושה שבועות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 

לפי הדיווח, הכוחות הטורקיים פתחו בירי ארטילרי לעבר כוחות המשטר הסורי בשעות הבוקר ליד הכפר אסדיה, שנמצא מדרום לעיירת הגבול ראס אל-עין. בארגון אמרו שנרשם קרב יריות בין הצדדים. "לחימה עזה פרצה לראשונה בין צבאות סוריה וטורקיה", נמסר.

 

בשבוע שעבר אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שהפסקת האש בגבול סוריה-טורקיה היא "הצלחה גדולה". טראמפ אמר שמכיוון שהפסקת האש בגבול נשמרת הוא יסיר את הסנקציות שהטיל על טורקיה בעקבות הפלישה, "אלא אם יקרה משהו שאנחנו לא מרוצים ממנו".

הפצצה טורקית של טורקיה ב צפון סוריה ב עיירה ראס אל-עין (צילום: EPA)
"לחימה עזה פרצה לראשונהבין הצדדים". הפצצה טורקית באזור הגבול(צילום: EPA)

נסיגת כוחות סוריה מטורקיה בהמשך להסכם סוצ'י  ()
כוחות כורדים נסוגים מאזור הגבול

נסיגת כוחות סוריה מטורקיה בהמשך להסכם סוצ'י  ()

"הצלנו את חייהם של כורדים רבים", הכריז הנשיא והוסיף שנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן עשה את הדבר הנכון עבור ארצו, כשהסכים להפסקת האש ולאפשר לכורדים להתרחק לעומק של 30 ק"מ מהגבול. טראמפ, שהחליט להסיג את הכוחות האמריקניים שהגנו על הכורדים, אמר שמספר קטן של חיילים אמריקנים יישארו בצפון סוריה כדי להגן על שדות הנפט של הכורדים.

 

ערב הפלישה עוד ניסה טראמפ לשכנע את ארדואן שלא לפתוח במבצע נגד הכורדים, ושלח לו מכתב שבו ביקש מנשיא טורקיה "לא להיות קשוח וטיפש" וקרא לו לעשות עסקה. ארדואן, כך סיפרו הטורקים, השליך את המכתב לפח.

חמישה ימים אחרי הפלישה ותחילת המבצע הודיע טראמפ על הטלת סנקציות נגד טורקיה. טראמפ הפסיק את המגעים להסכם סחר עם אנקרה, העלה את המכסים על ייבוא פלדה והטיל סנקציות על שלושה בכירים טורקים ועל משרדי ההגנה והאנרגיה של טורקיה.

 

לפני שבוע וחצי, יממה אחרי פרסום המכתב מ-9 באוקטובר, הודיעו ארה"ב וטורקיה שארדואן הסכים לעצור את המבצע, ולאפשר לכורדים לסגת במשך 120 שעות. בשבוע שעבר, בתום פסגה בסוצ'י, סיכמו מנהיגי רוסיה וטורקיה שהמיליציות הכורדיות בצפון-מזרח סוריה ייסוגו לעומק של 30 ק"מ מהגבול הטורקי, במה שאנקרה מכנה "רצועת ביטחון" (או אזור חיץ). ארדואן מעוניין להרחיק את הכורדים מהגבול וליישב באזור את המוני הפליטים שברחו מסוריה לטורקיה מתחילת מלחמת האזרחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הפצצה טורקית באזור הגבול
צילום: EPA
מומלצים