שתף קטע נבחר

הרלב"ד משיקה: אתר שאלות ותשובות בנושאי תחבורה

ברקע סוף השבוע המדמם בכבישים, שבמהלכו איבדו תשעה בני אדם את חייהם בתאונות, הציגה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אתר חדש שיספק מענה על השאלות שהכי חשובות לבטיחותו של הנהג הישראלי: "ככל שאנשים ישתמשו יותר בשירות, כך נצמצם את פערי הידע"

סוף השבוע האחרון היה אחד מסופי השבוע הקטלניים ביותר בכבישים, עם תשעה הרוגים בתאונות דרכים. בין הקורבנות היו גם שני רוכבי אופניים חשמליים שטרם מלאו להם 16, הגיל שבו מותר על פי חוק לרכוב על הכלי.

אתר הרלב
אתר הרלב"ד החדש(צילום: רלב"ד)
 

93% מהתאונות הקטלניות מתרחשות בשל הגורם האנושי. חלק מהתאונות הללו משקפות פערים בידע אודות החוק וכללי בטיחות כגון: עצירה בטוחה בשול הדרך, רכיבה על כלים חשמליים, תקינות הרכב ועוד'. בדיוק בשל כך משיקה היום (יום ד') הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), אתר חדש - ask רלב"ד ובו תשובות למרבית השאלות הבוערות שיש לאנשים בתחום הבטיחות בדרכים.

גבר נהרג בתאונת דרכים בבית שמש (צילום: תיעוד מבצעי מד
סוף שבוע מדמם בכבישים. תאונת הדרכים בבית שמש(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
 

באתר יכולים הגולשים לקבל מידע חיוני לגבי שלל נושאים הקשורים בתחבורה, החל ממתי עוברים מסל קל לכיסא בטיחות וכיצד להתקין נכון את האחרון, כיצד פועלים במקרה של בעיה בבלמים, ועד לכלל החוקים הקשורים לאופניים חשמליים.

 

ברלב"ד ציינו  כי הרעיון לאתר נולד מצורך שהם זיהו אצל הציבור לקבל תשובות על שאלות ששבו ועלו בנושאי תחבורה. ברשות הסבירו כי חיפוש בנושא במרחבי הרשת יניב תוצאות מרובות בהן בלוגים שונים, כתבות ישנות מאתרים חדשותיים ועוד. האתר החדש אינו מחליף את אתר הרלב"ד הקיים, אלא מתווסף כפלטפורמה ושירות נוסף לציבור.

 

נחמה לאור-דרורי, מנהלת חטיבת החינוך והסברה ברלב"ד מסרה: "אנחנו משיקים היום שירות ייחודי בתחום הבטיחות בדרכים. מטרתו לתת מענה בכל שאלה הקשורה לתחום באופן דיגיטלי. השירות החדש יגדל ויתעדכן באופן שוטף לפי השאלות הנוספות שיגיעו מהמשתמשים. ככל שאנשים ישתמשו יותר בשירות, כך נצמצם את פערי הידע בנושא ונשפיע על התנהגות משתמשי הדרך. אני מזמינה את כולם להצטרף לזירות הדיגיטליות של הרלב"ד ולהיות חלק מקהילה שפועלות להצלת החיים של כולנו בדרכים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רלב"ד
אתר החדש של הרלב"ד
צילום: רלב"ד
מומלצים