שתף קטע נבחר

בשידור חי: החליק במורד הר פוג'י ונעלם

מטפס הרים יצא לכבוש את ההר הגבוה ביפן, אבל הוא עשה זאת שלא בעונה ובעודו מעביר את הדרך לפסגה בשידור ישיר באינטרנט. "אני בכיוון הנכון?", שאל תוך כדי פסיעה בשלג העבה, ולפתע צעק: "אני מחליק". הצופים עוד הספיקו לראות אותו מתגלגל, והודיעו למשטרה

בהר פוג'י, ההר הגבוה ביפן, התחדשו היום (ד') החיפושים אחר מטפס הרים שככל הנראה נפל במורד ההר בשעה שהעביר בשידור חי בטלפון שלו את מסעו בדרך לפסגה. בצהריים הודיעו הרשויות כי נמצאה גופה, אולם עדיין לא ידוע אם מדובר בגופתו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

יפן מטפס הרים הר פוג'י שידור חי החליק נעלם ()
ההתגלגלות במדרון בהר פוג'י, כפי שנתפסה במצלמה

האיש, ששמו לא פורסם, שידר את הטיפוס שלו מהאזורים הגבוהים ומכוסי השלג של ההר שלשום אחר הצהריים. לפתע נראה שהוא מחליק ומתחיל ליפול. הצופים עוד יכלו לראות אותו מתגלגל מטה לכמה שניות – ואז נקטע השידור.

 

"אני בכיוון הנכון? כל כך הרבה מהמסלול מכוסה בשלג", הוא נשמע אומר שניות לפני המעידה, ואז הוא נשמע צועק "אני מחליק". ככל הנראה התאונה אירעה ממש קרוב לפסגה.

הר פוג'י יפן (צילום : shtterstock)
אתר מורשת קדוש. הר פוג'י ביפן(צילום : shtterstock)

יפן מטפס הרים הר פוג'י שידור חי החליק נעלם ()
הטיפוס על ההר, שניות לפני האסון

אנשים שצפו בשידור החי הודיעו לרשויות, ואתמול לפנות בוקר נשלח צוות הצלה להתחיל בחיפושים. בדקות האחרונות של השידור הספיק המטפס להתלונן על הטמפרטורות הנמוכות, על שכבת השלג העבה שעל הקרקע, על המדרונות התלולים ועל תווי השטח החלקלק. כמה צופים הגיבו בהודעות כתובות והזהירו אותו שנראה כי המצב על ההר מסוכן – אך הוא המשיך בדרכו.

 

הר פוג'י, שהוא הר געש, מתנשא לגובה 3,776 מטרים, ואתמול בלילה היו הטמפרטורות בו הרבה מתחת לאפס. בכל שנה מטפסים על ההר, הנחשב לקדוש ביפן, מאות אלפי אנשים. עונת הטיפוס הרשמית נמשכת מתחילת יולי עד לסוף אוגוסט. בשאר השנה הבקתות המיועדות ללינת מטפסים סגורות וכך גם חדרי השירותים, אבל אין איסור על הטיפוס.

יפן מטפס הרים הר פוג'י שידור חי החליק נעלם ()
מעל העננים. רגעי הנפילה הראשונים

יפן מטפס הרים הר פוג'י שידור חי החליק נעלם ()

ראש צוות ההצלה, קונייסו סוזוקי, הזהיר שתנאי מזג האוויר בזמנים שאינם חלק מעונת הטיפוס – קשים. "העברת שידור חי במהלך הטיפוס היא דבר מסוכן כי היא עלולה להסיח את דעת המטפס", הדגיש בנוסף. "אסור לעולם לעשות את זה".

 

פסגת ההר, שברוב השנה מכוסה שלג, נחשבת מסוכנת בזמנים שמחוץ לעונת הטיפוס בשל מדרונותיה התלולים ומשבי הרוח העזים הפוקדים אותה כל העת.

 

הר פוג'י, שצורתו כצורת קונוס, שוכן כ-100 קילומטרים ממערב לטוקיו. בשנת 2013 הוא הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום : shtterstock
מאות אלפי מטפסים. הר פוג'י
צילום : shtterstock
מומלצים