שתף קטע נבחר

הירי בחניון ברמלה: "קשה לטעון פה להגנה עצמית"

שופט בית המשפט המחוזי בלוד אמר כי חרף טענות פרקליטיו של ויקטור קטן, שנאשם ברצח אופיר חסדאי, כי פעל מתוך הגנה עצמית בלבד, מדובר בשיקול דעת תמוה: "נכנס לאירוע שיכול להיות שאין הוא מבין את טיבו, ובחר לשלוף אקדח?"

"אני חושב שקשה מאוד לטעון להגנה עצמית במקרה הזה" - כך אמר היום (יום ד') השופט עידו דוריאן גמליאל במהלך דיון בהארכת מעצרו של ויקטור קטן (74), המואשם ברצח אופיר חסדאי ז"ל בחניון ברמלה לפני כשלושה חודשים. התובעת בתיק היא עינת בניטה מפרקליטות מחוז מרכז.

 

השופט גמליאל הורה בצעד חריג להוציא את קטן מתא הנאשמים בדיון ולהושיבו קרוב אליו, לאחר שהאחרון התלונן כי הוא אינו שומע היטב את הדברים שנאמרים.

 

 

עו"ד דניאל כפיר, המייצג את קטן יחד עם עוה"ד מורן לוי, טען שוב כי מרשו פעל מהגנה עצמית גרידא, ולא התכוון לגרום למותו של חסדאי, תוך שהוא מביע חשש לגורלו, אם יוחלט להשאירו במעצר: "לא הייתה לו כל כוונה להמית, אין לי ספק שאם יישב במעצר, הוא לא יאריך ימים".

 

באוגוסט הוגש כתב אישום נגד קטן, המייחס לו רצח מכוון. עו"ד כפיר אמר כי חסדאי הוא שתקף תחילה את רעייתו של מרשו, טענה שלא מופיעה בכתב האישום: "חסדאי סטר לה, היא הגנה על עצמה באמצעות התיק שלה ואז נפלה ונחבלה בראשה. היא ציינה בעדותה שהותקפה. התוקף היה בחור בגבוה 1.85 מטר, אדם תוקפני ואגרסיבי. הוא הטיל עליהם אימה ופחד. ויקטור סיפר במהלך חקירותיו כיצד שמע את צעקותיה של אשתו, ולא הבין כל כך במה מדובר תחילה כיוון שהוא נעזר במכשיר שמיעה".

 

השופט שאל את עורך הדין: "הוא ידע שהוא לא שומע טוב, נכנס לאירוע שיכול להיות שאין הוא מבין את טיבו, וזה מה שבחר לעשות? לשלוף אקדח טעון?". עורך הדין כפיר השיב כי קטן חש בסכנה ממשית לחייה של אשתו והשופט ענה: "אז זה מה שבחר לעשות לכאורה, באפס ניתוח של המצב סביבו?".

ויקטור קטן במחוזי לוד (צילום: טל שחר)
"קשה לטעון להגנה עצמית". קטן בבית המשפט(צילום: טל שחר)

דניאל כפיר מורן לוי סנגור עורך דין ויקטור קטן (צילום: מוטי קמחי)
עורכי הדין מורן לוי ודניאל כפיר(צילום: מוטי קמחי)

אופיר חסדאי שנרצח אתמול במהלך ויכוח על חניית נכים ברמלה, ובנותיו ()
אופיר חסדאי ז"ל ומשפחתו
 

עו"ד כפיר ציין כי מרשו נטל לידיו את האקדח מתוך מחשבה לאיים על חסדאי ולהרתיעו, אך אז "ראה אור שחור" שנבע לטענתו כתוצאה ממצבו הבריאותי, החל לרעוד וירה כדור שלאחריו פלט אחד נוסף. "המחשבה שלו הייתה 'אני רוצה לעצור אותו', אין כאן אבק ראייה שמעיד על כוונה להמית. הטענה שהכדור השני כוון לכיוון החזה חסרת כל בסיס בראיות. הירי בוצע מאקדח חצי אוטומטי, מרשי כלל אינו זוכר את הדריכה הראשונה", אמר.

 

"זו טרגדיה של רומן רוסי", קבע השופט והוסיף: "עדיין לא הצלחתי להבין איך אפשר לטעון להגנה עצמית כשאדם שולף נשק ויורה מבלי לאמת את הסיטואציה ולהבין מה בדיוק קורה סביבו. מדוע הבחירה הראשונה הייתה לכוון את הנשק לגופו של אדם? מתי בדיוק חשב שהוא נתון בסכנת חיים?".

 

האירוע התרחש כאמור לפני כשלושה חודשים בחניון של קניון ברמלה. קטן ורעייתו החנו את רכבם, כשבמקביל הגיע חסדאי עם בני משפחתו והעיר לאשתו של קטן כי הם תופסים שתי חניות. בין השניים התפתח עימות מילולי שהפך פיזי, ובמהלכו דחף חסדאי את רעייתו של הנאשם. בתגובה, שלף קטן את אקדחו וירה בחסדאי פעמיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים