ארבעה רוכבי אופנוע נהרגו בתוך 72 שעות: "2019 - מהקטלניות לדו-גלגלי"
בנתיבי איילון, באזור הכינרת, בראשון לציון ובכביש החוף: אחרי עוד ארבע תאונות קטלניות, מגלים נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי מתחילת השנה עלה מניין ההרוגים בתאונות אופנוע ב-35% לעומת מספרם לאורך כל השנה שחלפה. "הכלים האלה פגיעים יותר ופחות מוגנים", הזהירו ברשות
ארבעה רוכבי אופנוע קיפחו את חייהם בתאונות דרכים מיום שני השבוע. נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חושפים כי מאז תחילת השנה נהרגו בכבישים 53 רוכבי אופנוע לעומת 39 בכל 2018.
"שנת 2019 מסתמנת כאחת השנים הקטלניות לרוכבי האופנועים והקטנועים", אמר מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה לאחר שהתברר כי שיעור ההרוגים מקרב רוכבי האופנוע עומד על 31% מסך כל הנספים בתאונות דרכים.
רצף התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי החל כאמור ביום שני: יאיר כהן (46) מחולון נהרג בתאונה עצמית בנתיבי איילון לכיוון דרום, בין מחלף יוספטל למחלף הקוממיות.
לאחר התאונה התברר כי אלמוני גנב לפי החשד את הטלפון של כהן בעת ששכב על הכביש מחוסר הכרה. בני משפחתו פנו לגנב בבקשה להחזיר להם את הטלפון שמכיל מאות תמונות וסרטונים.
ביום רביעי נהרג רוכב אופנוע כבן 50 באזור הכינרת לאחר שהתנגש בעמוד בכביש 92 סמוך לחוף סוסיתא בקיבוץ עין גב. הרוכב, תושב הצפון, פגע בשלט שמוצב על מעגל התנועה בכניסה לחוף, נפגע אנושות ובהמשך מת מפצעיו.
אתמול (חמישי) גבו הכבישים שני קורבנות: רוכב אופנוע כבן 25 התנגש בעמוד סמוך לאצטדיון הכדורגל בראשון לציון. צוות של מגן דוד אדום קבע את מותו.
בנוסף, בשעות הערב נהרג רוכב אופנוע כבן 40 בכביש החוף, באזור מחלף גשר השלום לכיוון צפון סמוך לנתניה. חקירה ראשונית העלתה כי רוכב האופנוע הכבד נסע על שול, עלה על פלסטיק גדול מבלי להבחין בו, איבד שליטה ואז התנגש בעוצמה בעמוד תאורה. האופנוע המשיך בנסיעה עד שנעצר כ-500 מטרים מהמקום שבו נמצא הרוכב ללא רוח חיים.
ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמרו בעקבות ריבוי התאונות שבהן מעורבים רוכבות ורוכבי אופנוע כי "אופנוע הוא כלי פחות בטוח על הכביש לעומת מכוניות. המכנה המשותף שניתן לזהות מתאונות האופנוע זה תאונות עצמאיות, כלומר כניסה בעצמים דוממים כמו עמודים כתוצאה מהחלקה או חוסר תשומת לב".
עוד אמרו ברשות כי "מדובר בכלים שהם פגיעים יותר ופחות מוגנים. לכן לצערנו ישנן תאונות קטלניות. על רוכבי האופנוע להיות יותר מרוכזים וזהירים על הכביש וכמובן יש להצטייד במיגון המתאים כדי למנוע בעתיד אסונות כאלו".
ארז קיטה מ"אור ירוק" הוסיף בעקבות הנתונים העגומים כי "בכל שבוע נהרג רוכב אופנוע בתאונה. הנתונים הקשים הללו מחייבים את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להתייחס באופן מיוחד לאוכלוסיית הרוכבים. חייבים להתאים את תשתית הדרך כך שתותאם גם עבור הרוכבים ובמקביל יש להגביר את המודעות והמקצועיות קרב הרוכבים עצמם גם לסכנות שהכביש מציב".
מנתוני הרשות הלאומית בדרכים עולה כי מניין ההרוגים מתחילת השנה בכבישי ישראל עומד על 282 לעומת 254 בכל השנה החולפת.