שתף קטע נבחר

תושבת שדרות שביתה נפגע מרקטה: "זה נס שלא נפגענו"

ביתה של רינת כהן ספג פגיעה בחצר ונזק נגרם למבנה. עם צאת השבת היא סיפרה: "שמענו 'בום' מטורף וראינו כדור אש ענק עולה מהחצר. יצאנו החוצה והשכנים עזרו לנו. המזל הגדול הוא שאף אחד לא נפגע. זו מציאות בלתי נתפסת"

 

 

רינת כהן, שרקטה פגעה אמש (ו') בחצר ביתה שבשדרות, סיפרה עם צאת השבת על שאירע: "הרקטה התפוצצה בכניסה לבית ונזק כבד נגרם מהרסיסים. ההורים והבנות רצו לממ"ד ולא נפגעו". היא הוסיפה: "שמענו 'בום' מטורף וראינו כדור אש ענק עולה מהחצר. חשבנו שהבית עולה באש בכמה מוקדים וחששתי לפתוח את דלת הממ"ד".

 

 

הבית שנפגע בשדרות (צילום: רועי עידן)
הבית שנפגע בשדרות(צילום: רועי עידן)

כהן הוסיפה כי לאחר שפתחה את דלת הממ""ד, "הכול היה אפוף עשן ובקושי אפשר היה לנשום. יצאנו החוצה והשכנים שלנו עזרו לנו. המזל הגדול הוא שאף אחד לא נפגע, אבל כולנו היינו מפוחדים. רעדנו. לא הצלחנו לישון כל הלילה. אני מרגישה שקרה לנו נס. זו מציאות בלתי נתפסת ומלחמה יומיומית".

 

אמש, מעט אחרי 21:00, נורו לפחות עשר רקטות מהרצועה לכיוון ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה שמונה רקטות. במועצה האזורית שער הנגב עדכנו כי לא אותרו נפילות בשטח המועצה. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו באישה כבת 65 שנפצעה באורח קל לאחר שנחבלה בגב וברגל בעת שעשתה דרכה למרחב מוגן. היא פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון. חמישה בני אדם לקו בחרדה. כולם שוחררו לביתם בתום הטיפול.

 

הבית שנפגע בשדרות (צילום: רועי עידן)
הבית שנפגע בשדרות(צילום: רועי עידן)

הבית שנפגע בשדרות (צילום: רועי עידן)
(צילום: רועי עידן)

אף ארגון טרור לא קיבל אחריות לשיגור הרקטות, אך למרות השקט היחסי בחודשים האחרונים בדרום ולאור הצעדים האזרחיים שנוקטת ישראל כלפי הרצועה, בישראל רואים בג'יהאד האיסלאמי כמי שעלול לדרדר את הדרום לעימות חדש לאחר שנטל את דגל ההתנגדות האלימה מידי חמאס.

 

 

 
  (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

הבית שנפגע בשדרות (צילום: רועי עידן )
הבית שנפגע בשדרות(צילום: רועי עידן )

בינתיים, למרות איומי חמאס שלפיהם "ישראל תישא בתוצאות" לאחר התקיפה בעזה בלילה, עד כה נשמר השקט בדרום. במהלך הלילה אמנם נשמעו אזעקות נוספות בשדרות וביישוב איבים שבשער הנגב, במקביל לתקיפות חיל האוויר, אך מצה"ל נמסר כי לא היה מדובר בירי רקטי.

 

בהודעה שפרסם חמאס נאמר כי "התקיפות הישראליות נגד מוצבי ההתנגדות ונגד עמנו בעזה הן המשך הפשע והתוקפנות הישראלית נגד עמנו ונגד ההתנגדות האמיצה שלו. זוהי הסלמה מסוכנת ופגיעה בזכויות האזרחים החפים מפשע".

  

אמש כתב פרשן הבית של חמאס, איברהים אל-מדהון, בחשבון הטוויטר שלו כי "ירי רקטות מחוץ לקונצנזוס הלאומי מוביל לתוצאות הפוכות. עלינו לאחד את החזון בהפעלת הכוח הצבאי". אל-מדהון הוא אדם שמקורב מאוד להנהגת חמאס, וציוצו המסתייג רמז כי הירי לא נעשה על דעתו של הארגון.

 

אמנם הוא נזהר מלהטיל באופן ברור את האשמה על מי מהפלגים בעזה, אך סביר שירי של שני מטחים בהפרש של דקות לאותה נקודה היא יכולת שקיימת רק לארגון גדול באופן יחסי. הבוקר, אופַּס חשבון הטוויטר של אל-מדהון. כל ציוציו נמחקו וגם כל עוקביו.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
הבית שספג פגיעת רקטה
צילום: רועי עידן
מומלצים