על רקע ההתנגדויות: תוכנית הרכבל בירושלים תובא לאישור הממשלה
בזמן שהממשלה מקפיאה תוכניות חינוך ורווחה, היום תובא לאישור תוכנית הרכבל בירושלים בעלות של 220 מיליון שקל. תושבים ופעילי סביבה מתנגדים, ונלחמו בפגיעה בנופים. התאחדות האדריכלים: "הניסיון להעברת הפרויקט בממשלת מעבר - ניהול לא תקין ולא ברוח החוק"
אחרי שביום ירושלים שעבר אישרה הממשלה את ההחלטה על הקמת הרכבל בירושלים, היום (א') יובא הפרויקט לאישור סופי של קבינט הדיור - למרות התנגדותם של תושבים, אדריכלים ופעילי איכות סביבה.
הקמת הרכבל בירושלים - ידיעות קודמות:
תוכנית הרכבל לכותל הועברה לאישור הממשלה
"הרכבל לעיר העתיקה זה Win-win גדול"
התנגדות לרכבל לכותל: "שינוי דרמטי בנוף העיר"
במסגרת הפרויקט, שעורר התנגדות מצד אדריכלים כמו משה ספדי ופעילי סביבה - שמחו על הפגיעה של שורת עמודים מסיביים וכבלים ארוכים בנוף הייחודי של העיר העתיקה, וכן מצד תושבי סילוואן שהרכבל יעבור מעל בתיהם, יתפרס מסלול הרכבל על פני 1.4 קילומטרים סביב החלק הדרומי של העיר העתיקה. הוא יעבור ממתחם התחנה הראשונה דרך גיא בן הינום והר ציון ועד לעיר דוד ושער האשפות הסמוך לכותל.
על אף שמדובר בפרויקט תחבורתי, מי שמקדם את הפרויקט הוא משרד התיירות שאף מתקצב אותו. על רקע ההתנגדויות, לאחרונה חברו מספר ארגונים - בהם החברה להגנת הטבע, התאחדות האדריכלים, המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי ואחרים, והקימו את "הקואליציה לשמירה על אגן העיר העתיקה" כדי להילחם בפגיעה המתוכננת במסגרת תוכנית הרכבל.
בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, קבע כי הבאת התוכנית לאישור הממשלה דורשת את אישורו מאחר שמדובר בממשלת מעבר. אישור התוכנית נעשה במקביל להקפאת תוכניות חינוך ורווחה כמו קצבאות נכים ומעונות נוער בסיכון - כפי שפורסם לפני כשבוע ב"ידיעות אחרונות".
בעקבות הבאת הפרויקט לקבינט הדיור פנה ארגון עמק שווה באמצעות עו"ד איתי מק ליועמ"ש, בדרישה להוריד את התוכנית מסדר היום. זאת בטענה ש"קיום דיון ואישור תוכנית הרכבל בעת הזו, ייתפס בעיני הציבור כתרגיל יחסי ציבור של ראש ממשלה ופוליטיקאים שנמצאים במצוקה פוליטית, בעלות מאות מיליוני שקלים מכיסם של משלמי המסים".
גם בהתאחדות האדריכלים אמרו כי "הניסיון להעביר כעת את הפרויקט באמצעות ממשלת מעבר שאינה מוסמכת לכך הוא המשך ישיר של ניהול לא תקין ולא ברוח החוק".
ממשרד האוצר לא נמסרה תגובה.