החל מהיום: דו"חות בנתיבי התחבורה השיתופית
כמעט חודש לאחר שנתיבים שלמים בעורקי תחבורה מרכזיים הוקצו לטובת נסיעות שיתופיות, המשטרה תתחיל לחלק קנסות בסך 500 שקל לנהגים שייסעו לבד בנתיבים המיוחדים. בשבוע שעבר: סמוטריץ' ניסה למזער את הביקורת
החל מהבוקר (ראשון) תתחיל המשטרה לחלק דו"חות לנהגים שייסעו בנתיבי התחבורה השיתופית ("נתיב פלוס") בכביש החוף ונתיבי איילון מבלי שמספר הנוסעים ברכבם יעמוד בתקנות החדשות.
מאז שהפרויקט יצא לדרך לפני חודש הסתפקו שוטרי אגף התנועה בחלוקת אזהרות לנהגים, אך כאמור החל מהיום נהגים שיעברו על התקנות החדשות יידרשו לשלם קנס של 500 שקלים.
מיזם "נתיב פלוס" - כתבות אחרונות:
פקקים בעקבות נתיב פלוס: "טירוף"
סמוטריץ' מגיב על הביקורת: "הפרויקט עובד נהדר"
מנכ"ל נתיבי איילון: "חייבים לשנות הרגלים"
מי שיאכוף את התקנות החדשות הם שוטרי יחידת האופנועים של אגף התנועה כיוון שאין מצלמות שיכולות לתעד את הנעשה בתוך המכוניות. ניידות המשטרה לא צפויות לקחת חלק אקטיבי באכיפה על-מנת שלא ליצור עומסי תנועה נוספים.
האכיפה ב"נתיב פלוס" לא צפויה להתבצע לאורך כל שעות היממה, והיא תתמקד בעיקר בשעות העומס בכבישים.
הניסיונות של סמוטריץ' למזער את הביקורת
בסוף השבוע שעבר הכריז שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על צעדים שאמורים להקל על העומסים בניסיון למזער את הנזקים והביקורת הציבורית נגד המהלך. השר הכריז על הקמת חניוני חנה וסע בנתניה ובחדרה ועל אוטובוסים ושאטלים חדשים.
בשבועיים הקרובים יתחיל לפעול קו תחבורה ציבורית חדש שייצא ממתחם חנה וסע "ווילג' חדרה" למחלף אולגה בשעות השיא בבוקר ובערב בכל 15 דקות, ובשעות השפל כל חצי שעה. בסך הכל יופעלו בקו 70 נסיעות יומיות, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00 בערב, ועבודות התשתית הנדרשות יחלו ביום ראשון. במתחם הפרטי 2,000 מקומות חנייה שיוכלו לשרת את הבאים מהצפון.
אולם, המשרד ניצל יוזמה ושטח פרטי של המתחם המסחרי, שהציע את מקומות החנייה לנפגעי נתיב פלוס כדי למשוך קונים, ועשוי לשקול זאת מחדש במקרה שהמהלך לא יוכיח את עצמו, או יפגע בסיכויי הלקוחות הקבועים למצוא חנייה.
עם זאת, סמוטריץ' מתח ביקורת על משרד האוצר שלא הסכים להקצות משאבים. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב השר כי "אחת הביקורות על המהלך שעשינו היא שקודם היינו צריכים לתת את כל המעטפת שאנחנו נותנים עכשיו, ורק אחר כך לפתוח את הנתיב המיוחד על חשבון הרכב הפרטי.
"תבינו, במציאות זה לא עובד ככה. בלי שהיינו לוקחים אחריות, מגלים רצינות ויוצאים לדרך, כלל הגורמים לא היו נרתמים וזה לא היה קורה. משרד האוצר לא היה מקצה את התקציב על רקע המשבר התקציבי שמדינת ישראל מצויה בו, הרשויות המקומיות היו ממשיכות לגרור רגליים בחלק שלהם, ועוד ועוד. אחרי שיצאנו לדרך כולם נותנים אמון ומצטרפים למאמץ להקלת הפקקים".
בעקבות הפקקים שנוצרו בנתניה וביציאות ממנה אל כביש החוף מאז הפעלת הנתיב החדש, תתוגבר התחבורה הציבורית מנתניה לת"א: מה-10 בנובמבר יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 611, ויחבר את שכונות רמת אפרים ואזור מרכז נתניה ישירות לת"א, אל אזור הקריה ומרכז עזריאלי, עם 32 נסיעות בכל כיוון. בסוף נובמבר יחל לפעול קו חדש ישיר אשר יחבר את נתניה לרמת החייל בתל אביב ולמוקדי התעסוקה בפתח תקווה, בתדירות זהה.
במקביל יופעלו קווים חדשים לתל אביב מאזור כפר יונה, כולל קו שיתחיל בבת חפר, יפעל בשעות 6:00 בבוקר עד 20:00 בערב ויציע 45 נסיעות יומיות. שאטלים יופעלו מבת חפר, כולל עצירה בצומת בארותיים וצומת חניאל, לתחנת הרכבת בנתניה.