שתף קטע נבחר

במהלך האזכרה: מנעולי ביתה של המנוחה הוחלפו

חודש אחרי שנפטרה, 21 ילדיה של עמליה בן הרא"ש ממצפה יריחו הגיעו לגילוי מצבתה. בזמן הזה, מזכירות היישוב מנעה מהם להיכנס לדירתה בטענה שפלשו אליה. אחת מבנותיה של עמליה: "חוסר רגישות ואכזריות"

לפני כחודש נפטרה תושבת היישוב מצפה יריחו הסמוך לירושלים, עמליה בן הרא"ש, כשהיא בת 96. בזמן שבני משפחתה עלו לקברה הם הופתעו לגלות שמזכירות היישוב נכנסה לביתה והחליפה את מנעוליו.

בית המשפחה ()
המנעולים הוחלפו. בני משפחת בן הרא"ש בביתה של עמליה

בית המשפחה ()

עמליה התגוררה במבנה עליו שילמה דמי שכירות לאגודה השיתופית של היישוב, לה שייך המבנה. ביום חמישי האחרון מלאו 30 ימים לפטירתה, ו-21 ילדיה עלו לגילוי המצבה.

 

"בזמן שאנחנו מתפללים בהר המנוחות בירושלים, הטלפון של אחד האחים צילצל", אומרת אחת מבנותיה של עמליה. "על הקו הייתה אשתו, שאמרה לו: 'פרצו לבית של אמא שלך, והחליפו את המנעולים'. לא הבנו איך זה קורה, בזמן שאנחנו שאנחנו מתאבלים על קברה של אמא שלנו, ביישוב עושים כזה צעד אלים?".

 

בעת שעשו את דרכם חזרה לדירה, הזעיקו בני משפחת בן הרא"ש את המשטרה. "כשהגענו לבית ראינו באמת שהדלת נפתחה והוחלפו המנעולים, כאשר כל הציוד של אמא בתוך הבית", אומרת הבת. "היינו בשוק טוטאלי, לא הבנו מה לעשות". השוטרים שהגיעו למקום פתחו את הדלת עבור בני המשפחה, והם נכנסו פנימה. "הלכתי למזכירות של היישוב בכדי להבין מה קרה ואף אחד לא נתן לי תשובות", היא מסבירה. "איך אפשר לנהוג בחוסר רגישות ואכזריות כאלה? לא יכלו לחכות שנסיים להתאבל על אמא שלנו?".

 

במצפה יריחו הסבירו את המעשה בטענה כי בני המשפחה פולשים למבנים שונים ביישוב. בהודעה שהוציא ועד היישוב לתושבים נמסר: "ראינו לנכון להביא לידיעת הציבור שלצערנו נאלצנו לנקוט באמצעים חוקיים העומדים לרשותנו, לצורך חזקה על אשקובית השייכת לאגודה, ולהחליף מנעולים באשקובית שהייתה מוזכרת למנוחה. זאת לאור פלישה של בני משפחה שהגיעו מחוץ ליישוב לאשקובית".

 

אחת מבנותיה של עמליה טענה בתגובה: "אנחנו לא הבאנו שום משפחה מבחוץ לגור באשקובית, אין לזה כל שחר". במזכירות מצפה יריחו סירבו להגיב.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים