שתף קטע נבחר

המרפאה שואלת את המטופלים: "אפשר לתת אמון ברוב הערבים?"

בסקר שנשלח למטופלים שביקרו במוקד החירום של "טרם" נכללו שאלות כמו "האם רוב הערבים רוצים לחיות בשלום? והיהודים?". מטופלת: "מאוד מטריד לדעת מה הם עושים עם המסקנות". "טרם": "הסקר נשלח מתוך רצון ללמוד על השפעת תחושת הדו קיום על ידי הטיפול הרפואי"

"מאוד מטריד לדעת מה הם עושים עם המסקנות". מרפאת "טרם" ( ) ( )
"מאוד מטריד לדעת מה הם עושים עם המסקנות". מרפאת "טרם"( )

"האם אפשר לתת אמון ברוב הערבים בישראל?". זו אחת השאלות שנשלחו היום (שלישי) לנעמי ווסטפריד, שקרובת משפחתה טופלה במוקד החירום של "טרם" לפני כשנה.

 

ווסטפריד קיבלה הבוקר מסרון מ"טרם" ובו הזמנה לענות על סקר חברתי בעקבות הביקור עם קרובת משפחתה. הקישור הוביל לאתר "טרם", שבו צוין מספר הביקור האמיתי.

 

השאלון פתח בשאלות סטנדרטיות על שביעות הרצון מהביקור והאם המטופלת עקבה אחרי הוראות הרופא - אך לאחר מכן, עבר הסקר לשאלות על עמדותיהם של המטופלים בנוגע למגזרים שונים, כמו "איך אתה מרגיש לגבי הקבוצות הבאות - יהודים, ערבים, עובדים זרים?", "האם רוב הערבים רוצים לחיות בשלום? והיהודים?", "במהלך ארבעת החודשים האחרונים, באיזו תדירות באת במגע עם ערבים בחיי היום יום שלך?" ועוד.

סקר טרם רפואה דחופה ()
ההזמנה למלא את סקר "טרם"

 

סקר טרם רפואה דחופה ()
סקר טרם רפואה דחופה

 

לצפייה בסקר

 

ב"טרם", יש לציין, עובדים בעלי מקצועות רבים מהמגזר הערבי - רופאים, אחים ועוד - ומוקדי הרפואה הדחופה נותנים שירות לכל המטופלים מכל המגזרים. זו הסיבה שווסטפריד הופתעה מהשאלות, שלא היו קשורות לביקור שלה ב"טרם".

 

"'טרם' הוא אחד מאותם איים נדירים בירושלים שבהם המוצא והאמונה הדתית שלך לא באמת חשובים", אומרת ווסטפריד. "זה מאוד מטריד אותי לדעת מה הם עושים עם המסקנות של הסקר. אם אני אגיד שאין לי בעיה להיות ליד ערבי, אז זה לא ישנה את המציאות. הדבר היחיד שיכול להשפיע זה אם מישהו אומר שיש לו בעיה - ואז הם ישכרו פחות ערבים או יפטרו עובדים ערבים, ולכן אני לא רואה טעם בהיגיון בסקר הזה. אם הוא סקר שלהם, כדאי שהם יבהירו את זה ומה המטרה שלו, ואם הם משתפים פעולה עם גוף אחר חיצוני, זה גם בעייתי כי זו הפרה של החיסיון הרפואי שלי".

  

ב"טרם" אישרו כי הסקר אכן מטעמם ומסרו: "טרם מאמינה בדו קיום ומועסקים בה ומטופלים בה יהודים וערבים כאחד ללא כל הבדל ומתוך כבוד הדדי. למטופלים נשלחים סקרים לדירוג שביעות רצונם, ואנו גאים להוביל במדדי שביעות הרצון. במסגרת שיתוף פעולה עם גוף מחקר בארה"ב שביקש ללמוד על השפעת העבודה המשותפת על החיים בדו קיום הדדי, נשלח הסקר למי שהביע את הסכמתו להשתתף בו, מתוך רצון ללמוד על איכות השפעת תחושת הדו קיום על ידי הטיפול הרפואי המוענק על ידי רופאים מאוכלוסיות שונות למטופלים מאוכלוסיות מקבילות. נמשיך לפעול מתוך כבוד והוגנות כלפי כל חלקי האוכלוסייה ללא הבדל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים