שתף קטע נבחר

צילום: AFP

שיגורים לעבר נתיבות והסביבה, נפל רקטה אותר בחצר גן ילדים

שעתיים אחרי שצה"ל אישר את כניסתה של הפסקת האש לתוקף, פעילי טרור שיגרו חמש רקטות לעבר ישראל. כיפת ברזל יירטה שתיים מהן. אישה לקתה בחרדה. תיעוד מבית ספר בנתיבות: הילדים חזרו מהבית - ישר לאזעקות

 

אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר (חמישי) בנתיבות ובמועצות האזוריות אשכול ושדות נגב בשעה 10:54. זאת, חרף הודעת צה"ל והג'יהאד האיסלאמי על הסכם הפסקת אש. כיפת ברזל הופעלה ופיצוצים נשמעו במרחב.

 

עזה שיגור חגורה שחורה רקטה רקטות אזעקה צבע אדום (צילום: רויטרס )
השיגורים מעזה, הבוקר(צילום: רויטרס )

עזה שיגור חגורה שחורה רקטה רקטות אזעקה צבע אדום (צילום: רויטרס )
(צילום: רויטרס )

צה"ל הודיע על זיהוי של חמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל, ואישר כי לוחמי מערכת כיפת ברזל יירטו שתי רקטות. האזעקות נשמעו ביישובים נתיבות, יכיני, מפלסים, שוקדה, בארי, כפר מימון, תושיה, עלומים, בית הגדי, זמרת, שובה, שרשרת, תקומה וחוות יזרעם.

 

במגן דוד אדום עדכנו כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטה, אך צוותי הארגון הוזעקו לטיפול בנפגעת חרדה בגזרת נתיבות. חבלני המשטרה הוזעקו לזירה בשטח פתוח בנתיבות בעקבות חשד לפריט רקטי. מהמשטרה נמסר כי הציבור מתבקש להישמע להנחיות ובכל אירוע שבו קיים חשד לחפץ חשוד להתקשר למוקד 100.

 

בתוך כך, אותר חפץ החשוד כפריט רקטי בחצר גן ילדים בעיר, אולם לא ידוע אם מדובר ברסיס שנפל היום. במשטרה הדגישו כי הגן היה ריק מילדים.

 

פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי מוסיף כי במערכת הביטחון מעריכים שמדובר בירי של פעילי שטח של הג'יהאד האיסלאמי שאינם מרוצים מתוצאות הסבב, וכמו בפעמים קודמות - רוצים לשגר את הרקטה האחרונה. בישראל לא רואים בכך אירוע משמעותי, אלא חלק מ"מרחב הבלימה" שיש בכל סבב. לכן גם השאירו כוננות בעורף בעוטף עזה, ומחכים לראות אם הדברים יתפתחו.

 

 

 

מבצע "חגורה שחורה" - כותרות אחרונות

תקיפות, אזעקות ויירוטים: יומן הסבב

הג'יהאד הודיע שנצר את האש, אזעקות נשמעו בעוטף עזה

ירי לתוך הלילה, 8 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועה

היה שווה את שיתוק גוש דן | פרשנות

 

אזעקה בבית ספר בשדרות ( )
אזעקה בבית ספר בנתיבות( )

פגיעה במבנה באשקלון (צילום: AFP)
זירת הפגיעה באשקלון, אתמול(צילום: AFP)
 

הפסקת האש נכנסה לתוקף בשעה 05:30, אולם השיגורים המשיכו לזעזע את יישובי עוטף עזה והכוננות הגבוהה בצה"ל נשמרה. גורם מדיני אמר הבוקר בתגובה להכרזה על הפסקת אש כי "המעשים בשטח הם שיקבעו. ישראל לא נתנה דבר. מי שיפגע בנו - אנחנו נפגע בו. אין שינוי במדיניות". 

 

אלון דוידי, ראש העיר שדרות, אמר הבוקר לאולפן ynet כי "העיר מתאוששת וחוזרת לאט לאט לעצמה". דוידי טען כי בשיחה שערך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול, הוא קרא לו להמשיך במדיניות החיסולים כלפי "מפקדי חוליות ובכירים שמראים ביטחון מופגן".

 

דוידי קרא לצאת למהלך של פיתוח כלכלי נרחב באזור העוטף ושב על בקשתו לנתניהו וגנץ לפעול לאחדות בין המפלגות והקמת ממשלה בהקדם. 

 

דובר צה"ל שיבח את מבצע "חגורה שחורה" שהתנהל ביומיים האחרונים ברצועה, וציין כי חיסולו של אבו אל-עטא היה "מהלך יזום ומפתיע שנוהג באופן עדין מול חמאס והג'יהאד האיסלאמי תוך איזון בעוצמת האש שהפעלנו על הג'יהאד האיסלאמי. היה שת"פ מעולה של שב"כ עם צה"ל".

 

 

השגי צה
ההישגים שצה"ל הפיץ הבוקר(באדיבות דובר צה"ל)

"בחודשים אחרונים עשינו מאמצים גדולים לייצב את המציאות ברצועה כדי לאפשר שקט לתושבי הדרום. לצערנו, לא הנאנו את אל-עטא מדרך הטרור ומפעילותו. הוא הפר את היציבות במספר אירועים שביצע. הוא היה לא רק האויב של ישראל אלא גם של תושבי עזה וגרם להסדרה לא להתקדם".

 

גם לאחר ההכרזה הראשונה על הפסקת אש נשמעו אזעקות ביישובי חוף אשקלון ושער הנגב. תושבי האזור דיווחו על יירוטים. למרות זאת פיקוד העורף עדכן על הסרת המגבלות והחזרה ללימודים, מלבד ביישובי עוטף עזה ומערב לכיש (אשקלון וסביבותיה). לאחר הערכת מצב מחודשת נמסר כי באשקלון ובסביבותיה יתאפשר לצאת לעבודה ואין מגבלה על התכנסויות ואירועים.

 

הכבישים הראשיים שסמוכים לגבול עם הרצועה עדיין חסומים מחשש לירי נ"ט לעבר כלי רכב ישראליים. רכבת ישראל השביתה את הקו המערבי מאשקלון ודרומה. תחנות שדרות, נתיבות ואופקים נותרו סגורות גם היום.

 

אמש נשמעו אזעקות ברוב אזור השפלה והדרום בשעה 23:13. צה"ל מסר כי האזעקות הופעלו בעשרות היישובים בגלל שיגור אחד בלבד. במהלך הלילה צוותי מד"א טיפלו ב-10 בני אדם, 5 שלקו בחרדה ו-5 שנפלו ונחבלו בזמן ריצה למרחב מוגן, בהם תינוק כבן שנה שנפל יחד עם אימו ונחבל קל בראשו, בעיר אשדוד. 

 

הג'יהאד האיסלאמי שיגר יותר מ-400 רקטות לשטח ישראל. במהלך סבב הלחימה בעזה שנפתח שלשום עם חיסולו של בהא אבו אל-עטא נהרגו בעזה 34 פלסטינים, שמונה מהם בלילה האחרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
השיגורים מעזה
צילום: רויטרס
מומלצים