שתף קטע נבחר

תושב הצפון החשוד ברצח הסגיר עצמו למשטרה

בן 32 ממג'ד אל-כרום נמלט לפני כחודש וחצי לאחר שהיה מעורב בקטטה בכפר, שבסופה מתו שלושה מפצעיהם. מאז הקטטה נערכו בכפר מספר הפגנות נגד האלימות. החשוד יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו

 

 

 

תושב מג'ד אל-כרום (32), החשוד ברצח שני אחים במהלך קטטה בכפר לפני כחודש וחצי, הסגיר את עצמו היום (שבת) למשטרה. הוא נמלט מיד לאחר הקטטה שבסופה נקבע מותם של אחמד (35) וכליל (23) מנאע, וכן מותו של מוחמד סבע (26).

  

אחמד חליל מנאע רצח מג'ד אל כרום מגזר ערבי ()
שני האחים וזירת האירוע במג'ד אל-כרום

הקטטה אירעה בתחילת חודש אוקטובר כאמור בכפר מג'ד אל כרום, ולאחריה פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה ארבעה פצועים. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותם של שני האחים ממשפחת מנע וכמה ימים לאחר מכן נקבע מותו של פצוע נוסף (26).

 

לאחר שהסגיר את עצמו התחנת המשטרה, החשוד הועבר לחקירה, ומחר בשעות הבוקר יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בנצרת. מאז האירוע התקיימו הפגנות בכפר נגד האלימות והרצח. הם דרשו מהמשטרה לפעול כדי למגר את התופעה.  

 

מחר יחלו משטרת ישראל והמשרד לביטחון הפנים  במבצע למסירת כלי נשק ואמצעי לחימה בלתי חוקיים בשיתוף למעלה מ-80 רשויות מקומיות בחברה הערבית. 

 

במסגרת המבצע, שיימשך שבועיים, ניתן יהיה למסור נשק ואמל"ח לא חוקי בכ-50 נקודות מסירה, בין התאריכים 17 בחודש עד 28 בחודש (מלבד שישי ושבת) בין השעות 10:00-18:00. במשטרה ציינו כי מוסרי הנשק ואמצעי הלחימה לא יצטרכו להזדהות ולא יינקטו כנגדם הליכים פליליים בגין עבירה של החזקה או נשיאת נשק לא חוקי.

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי: "במבצע הקודם שיזמתי, המגזר הערבי לא שיתף פעולה לצערי. אני מקווה שתחושת החירום כיום בעקבות מספר הנפגעים הרב, תוביל אזרחים המחזיקים בנשק לא חוקי למסור את נשקם ולסייע להפוך את הרחוב הערבי לבטוח יותר. המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל משקיעים משאבים אדירים ופורסים כוחות באופן חסר תקדים על מנת לאכוף את החוק, להילחם בפשיעה בחברה הערבית ולהשפיע על שינוי נורמות באופן שיביא להצלת חיים רבים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים