שתף קטע נבחר

מתבצרים בהונג קונג מנסים לברוח דרך תעלות הביוב

יום שלישי להתבצרות באוניברסיטה: 100 מפגינים עדיין לא מרימים ידיים, ומחפשים כל דרך לברוח מהשוטרים שמכתרים את הקמפוס. אחרי שחבריהם השתלשלו מגשר בחבלים הם נכנסו לתעלות הביוב: "אם נוותר, אנחנו גמורים". המשטרה מחכה שהם ייכנעו, בהונג קונג חוששים משפיכות דמים

 

כמאה מפגינים ממשיכים להתבצר באוניברסיטה בהונג קונג, ומחפשים כל דרך אפשרית לחמוק מהשוטרים שמכתרים את הקמפוס. זה היום השלישי להתבצרות, ולמפגינים הצעירים לא נותרו הרבה ברירות. עליהם לבחור אם לברוח או להיכנע.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

  

יותר מאלף איש נעצרו ביממה האחרונה בהונג קונג, כשהאלימות בגל המחאה הגיעה לשיא. אתמול הצליחה קבוצת מפגינים שהתבצרה בקמפוס לברוח מהשוטרים שחיכו להם בחוץ. עשרות השתלשלו בחבלים מגשר בגובה 10 מטרים באוניברסיטת "פוליטכניק". כשהגיעו לכביש חיכו להם נהגי מילוט על אופנועים.

מפגינים מתבצרים ב אוניברסיטה הונג קונג מנסים לברוח דרך מנהרות הביוב (צילום: רויטרס)
מפגינים מנסים לברוח מהקמפוס (צילום: רויטרס)

מפגינים מתבצרים ב אוניברסיטה הונג קונג מנסים לברוח דרך מנהרות הביוב (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מפגינים מתבצרים ב אוניברסיטה הונג קונג מנסים לברוח דרך מנהרות הביוב (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

מתבצרים אחרים שניסו לברוח נענו בירי כדורי גומי וגז מדמיע של השוטרים, שהשתמשו גם בזרנוקי מים, וחזרו על עקבותיהם. במטרה לשבור את המצור נהרו שלשום אלפי מפגינים לשערי האוניברסיטה, וחלקם השליכו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים. 235 איש נלקחו לבתי החולים.

 

המפגינים שמתבצרים בקמפוס של אוניברסיטת "פוליטכניק" תשושים וחוששים מהמשטרה. אספקת המזון שלהם הולכת ונגמרת. "אני רק רוצה לצאת. אני מאוד עייף", אמר לרויטרס תומאס בן ה-20, סטודנט מאוניברסיטה אחרת שנמצא בקמפוס מתחילת המצור. "לא זרקתי בקבוקי תבערה, הגעתי לכאן כדי לתמוך במחאה".

מפגינים מתבצרים ב אוניברסיטה הונג קונג מנסים לברוח דרך מנהרות הביוב (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מפגינים מתבצרים ב אוניברסיטה הונג קונג מנסים לברוח דרך מנהרות הביוב (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

בשלב מסוים תומאס נשבר. הוא ועוד עשרה מתבצרים יצאו מהקמפוס ונכנעו. השוטרים ערכו עליהם חיפוש ועצרו אותם. לפני מעצרו כתב תומאס על יד ימין טלפונים של עורכי דין.

 

במהלך הלילה קבוצת מתבצרים ניסתה לברוח מהמשטרה בריצה דרך השער הראשי. כשהשוטרים צעקו לעברם הם נסו בחזרה לקמפוס. השוטרים מחכים שכל המפגינים שעדיין מתבצרים בקמפוס ייכנעו.

הונג קונג מפגינים התבצרו ב אוניברסיטה השתלשלו ב חבלים ו ברחו באופנוע (צילום: AFP)
מתבצרים ברחו עם חבלים(צילום: AFP)

הונג קונג מפגינים התבצרו ב אוניברסיטה השתלשלו ב חבלים ו ברחו באופנוע (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

הונג קונג מפגינים התבצרו ב אוניברסיטה השתלשלו ב חבלים ו ברחו באופנוע (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

ב-24 השעות האחרונות עצרה המשטרה 1,100 מפגינים, בין השאר על החזקת נשק והתפרעויות. בסך הכול נעצרו יותר מ-5,000 איש בגל המחאה שהתחיל בחודש יוני. מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, אמרה שהיא מקווה שהמצור יסתיים ושעד כה נכנעו 600 מתבצרים. היא סיפרה שהנחתה את המשטרה לטפל באירוע בדרך אנושית. לאם אמרה את הדברים זמן קצר אחרי שהמפכ"ל החדש של משטרת הונג קונג קרא לכל האזרחים לסיים את ההפגנות.

 

מאות מפגינים שהתבצרו בקמפוס יצאו ממנו אתמול. רבים נכנעו ונעצרו, אחרים הצליחו לברוח כשבחוץ מתעמתים מפגינים עם כוחות המשטרה ומסיחים את דעתם. בהתייחסות לעשרות המתבצרים שברחו בעזרת חבלים ונהגי מילוט אמרה היום המשטרה: "השוטרים שלנו רדפו אחריהם. 37 נתפסו, כולל הנהגים".

כיסאות עולים באש במהמות בהונג קונג (צילום: AP)
כיסאות עולים באש במהמות בהונג קונג(צילום: AP)

העימותים ליד האוניברסיטה בהונג קונג (צילום: EPA)
העימותים ליד האוניברסיטה בהונג קונג(צילום: EPA)

רכב עולה בלהבות בגשר סמוך לאוניברסיטה (צילום: Getty images)
רכב עולה בלהבות בגשר סמוך לאוניברסיטה(צילום: Getty images)

יותר מעשרה מתבצרים ניסו היום לברוח דרך תעלות הביוב של האוניברסיטה, וכשלו. הם ירדו במסיכות לתעלות, שהיו צרות מדי. לפי שירותי הכיבוי בהונג קונג כבאים נכנסו לתעלות הביוב וחיפשו מפגינים שניסו לברוח. שירותי הכבאות ביקשו מהמפגינים שלא לברוח דרך תעלות הביוב ואמרו שמדובר בצעד מסוכן מאוד.

 

הסטודנטים שמתבצרים בקמפוס מיואשים. "אני בצרות", אמר מרכוס, בן 22. "אנחנו ממשיכים לחשוב איך לברוח, אבל בכל פעם שאנחנו בוחרים מקום אנחנו רואים הרבה שוטרים באזור. אבל אם נוותר, אנחנו גמורים". בכיכר המרכזית של הקמפוס יצרו המתבצרים כתובת SOS גדולה ממגבות.

  ()
 

מחוץ לקמפוס מחכה צ'אן, בת 50 שבנה נמצא בקמפוס עם החברה שלו. היא אומרת שהם רוצים לצאת - אך חוששים שיואשמו בהתפרעות - אישום שעלול להביא לעונש מאסר של עשר שנים. "אני יודעת שהצעירים רואים שיש הרבה דברים לא צודקים בחברה והם רוצים לעשות משהו כדי לשנות את זה", אומרת האם. "אבל כהורים יש לנו רק משאלה אחת. אנחנו רק רוצים שכולם יחזרו הביתה בשלום".

 

אוניברסיטת "פוליטכניק" היא המבנה האחרון מתוך חמישה שבו עדיין מתבצרים מפגינים. לאם אמרה שהיא מזועזעת מכך שהקמפוסים הפכו ל"מפעלי נשק". מחוקקים בהונג קונג מודאגים מאוד מהמצב, וחוששים שהשוטרים יסתערו על הקמפוס ויגרמו לשפיכות דמים.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
מנסים לברוח דרך תעלות הביוב
צילום: AFP
מומלצים