שתף קטע נבחר

4 מתוך 5 נשים שנפלו קורבן לעבירת מין - לא התלוננו

בשנת 2018, כך עולה מנתוני הלמ"ס, כ-336 אלף נשים בנות 20 ומעלה נפגעו מהטרדה מינית, אלימות, עבירות מין ועוד. הרוב המכריע של הנפגעות לא דיווחו על כך למשטרה

95.4% מנשים שהוטרדו מינית ו-79.2% מאלו שנפלו קורבן לעבירות מין לא דיווחו על כך למשטרה. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסמים בצהריים (יום ד'). בלמ"ס מצאו כי בעבירת מין סיבת אי הדיווח השכיחה היא שהנפגעת התביישה לדבר על כך, ובהטרדה מינית הסיבה השכיחה לאי הדיווח היא שהנפגעת לא רצתה להטריח את המשטרה במקרה "פעוט ערך".

4 מ-5 קורבנות עבירות מין - לא התלוננו. אילוסטרציה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
4 מ-5 קורבנות עבירות מין - לא התלוננו. אילוסטרציה(צילום: shutterstock)
 

מ
"לא רצו להטריח את המשטרה". מ"מ המפכ"ל מוטי כהן(צילום: דוברות המשטרה )

 

 

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המתפרסמים לרגל יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים, מעלים תמונה קשה הן כלפי מספר הנשים שנפלו קורבן להטרדות מיניות ולעברות מין, אך גם לעובדה שרוב מוחלט של הנשים בוחרות שלא להתלונן במשטרה.

 

בשנת 2018, כך עולה מנתוני הלמ"ס, כ-336 אלף נשים בנות 20 ומעלה נפגעו מעבירות שונות (11.8% מכלל הנשים). בשנה זו, העבירות הנפוצות ביותר מבין העבירות שנחקרו בקרב הנשים היו: הטרדה מינית (4.9%), עבירה מקוונת (3.4%), גנבה (3.3%), אלימות או איום באלימות (2.4%), עבירת מין (0.5%). עוד מצאו בלמ"ס כי בשנה שעברה נפגעו 4.9% מהנשים ו-0.5% מהגברים מהטרדה מינית. מעבירות מין נפגעו 0.5% מהנשים - כלומר 1 מתוך 200 נשים.

 

מרבית הנפגעות מהטרדה מינית הן צעירות בנות 34-20 (9.6% מאוכלוסיית הנשים בקטגוריית גיל זו), יותר מפי 3 מנשים בנות 35 ומעלה (2.7%).

 

למה הנשים שנפגעו לא התלוננו במשטרה? ()

בלמ"ס מצאו כי רוב ההטרדות המיניות אינן מתרחשות במקום העבודה. כ-102.8 אלף נשים (73.6%) מקרב הנשים שהוטרדו מינית דיווחו כי בשנה האחרונה הוטרדו מחוץ למקום עבודתן, ואילו רק 26.4% דיווחו כי ההטרדה בוצעה במקום העבודה. מקרב הנשים שהוטרדו בעבודה, כ-13.2 אלף נשים (35.8%) דיווחו כי הפוגע היה הממונה עליהן ו-64.2% דיווחו כי הוטרדו על ידי גורם אחר בעבודה.

 

עוד עולה מהנתונים כי כ-68 אלף נשים (2.4% מכלל הנשים בנות 20 ומעלה) נפגעו מאלימות או מאיום באלימות. 66.1% מהנשים בנות 20 ומעלה שנפגעו מאלימות או מאיום באלימות דיווחו כי התוקף היה בן משפחה.

 

ומה עם הביטחון להסתובב לבד ברחוב? בסקר נבחנת תחושת הביטחון האישי של גברים ונשים להסתובב לבד בשעות החשכה באזור מגוריהם. מענה לפי האופנויות "במידה רבה" או "במידה רבה מאוד" מעיד על תחושת ביטחון גבוהה. בלמ"ס מצאו כי באופן כללי נשים מרגישות פחות בטוחות ללכת לבד באזור מגוריהן בשעות החשיכה. זאת לעומת גברים (77.7% מול 91.2%, בהתאמה). בבדיקת התפלגות הגילאים נמצא כי תחושת הביטחון נמוכה יותר אצל נשים מאשר אצל הגברים בכל קבוצות הגיל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
נתוני למ"ס: אלימות נגד נשים
צילום: shutterstock
מומלצים