שתף קטע נבחר

הזאטוט מבלפור ומלחמתו בנשיא המדינה

כבר תקופה ארוכה מנצל יאיר נתניהו את זמנו הפנוי והרב לטינופים ברשת, אבל מה שהוא עשה אתמול מחייב את אביו להתנצל בפני ראובן ריבלין

 

יאיר נתניהו בבית המשפט (צילום: יאיר שגיא)
יאיר נתניהו (צילום: יאיר שגיא)

במשך שנים קבעתי לי עיקרון ברזל ולא סטיתי ממנו: מילה לא אמרתי ולא כתבתי ביחס לבני משפחת נתניהו. רוב הזמן ביטלתי בהינף יד את הצורך להתייחס אליהם. גם כשלכאורה יכולתי ליהנות מזה פוליטית. בתחילת החקירות, כשפרשת 1000 כבר תפסה כותרות, ערך ח"כ יהודה גליק אירוע השקה של שדולת התנ"ך. שרה נתניהו הוזמנה והגיעה. היו אנשי אופוזיציה שעלו לבמה וניצלו את נוכחותה, אבל אני לא רציתי להלבין את פניה אף שידעתי שזה ילהיב את הרשתות החברתיות וישביע את רצון המחנה. בעיני זה היה לא ראוי. כך עד לאחרונה.

 

 

כשיאיר נתניהו, אחד שיכול היה לעשות דברים טובים יותר עם זמנו הפנוי, הרגיש שדחוף לו לתקוף את יצחק רבין ולשקר שרצח ניצולי שואה על האלטלנה, כבר התחממתי על הקווים. הגבתי לו באופן חריג (לאביו לקחו 24 שעות לומר משהו בלתי מחייב לגבי האופן שבו מעוות בנו עובדות היסטוריות). כמובן שנתניהו הצעיר ועדת הטרולים הצמודה הגיבו בתוקפנות איומה, אבל אני ניסיתי לשמור על סגנון ראוי ולכן לא הידרדרתי למילים האיומות שהם שלפו ללא מצמוץ בכלל.

 

 

אלא שאתמול שבר יאיר נתניהו את שיא הכיעור של עצמו: הוא פרסם תמונה של דונלד טראמפ עם הכיתוב המביש "זה הנשיא שלי", ולנו אסור לשתוק עד שנתניהו האב יגרום לו להתנצל. כשבנו של ראש הממשלה מסלים את מלחמתו בלגיטימציה של הנשיא ראובן ריבלין, מתוקף כך שהאיש נבחר על ידי חברי הכנסת על אפו וחמתו של אביו, חובה למתוח גבול.

יום אחד יתברר מי מסביבת נתניהו המציא את תיאוריית הקונספירציה שלפיה גדעון סער (שהיה ראש המטה של ריבלין לנשיא לא פחות משהיה מרכז האופוזיציה הנמרץ עבור נתניהו), קשר קשר לשכנע את נשיא המדינה לא לתת לנתניהו את המנדט להקמת הממשלה. הרמזים נרמזו, הסרטונים המאיימים צולמו, הטלפונים לשרים להתנפל על סער והנשיא בוצעו.

 

ולמרות זאת הגיע סער לחמישייה הראשונה בפריימריז של הליכוד, למגינת לבו – אני מרשה לעצמי להניח - של הפוחז מבלפור, זה שרק לאחרונה הדהד בטוויטר עוד קונספירציה נטולת בסיס נגד סער.

 

הוא לא נח. אילו הייתי בקיאה ברזי הניגוח ברשתות החברתיות, היה צריך לבוא כאן משפט בסגנון, "טוב, מה כבר יש לו לעשות עם כל הזמן הפנוי שלו". אבל אני מסרבת להיות האישה הזאת שהפוסטים האלה הם הפלסטלינה שלו. לא בכולם טבועה האכזריות שבאה לו באופן כל כך טבעי.

 

לא אחת בנאומים בכנסת אמרתי לנתניהו מפורשות: לא בחרתי ולא אבחר בך, אבל אתה גם ראש הממשלה שלי. הוא הנהן בראשו, ופנה להמשיך להיות ראש ממשלה של חצי עם. ועדיין, גם היום אני מתעקשת שכל עוד הוא בתפקיד הוא ראש הממשלה שלי גם. על אחת כמה וכמה נכון הדבר ביחס לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

 

אם בבית לא מצליחים, אולי כדאי שמישהו בלשכת ראש הממשלה יושיב את הזאטוט בן ה-28 לשיחה. ביבי, אם לא בשבילנו, אז בשבילך. תראה לנו שאתה יכול גם על הסורים וגם על הבן שלך. הגיע הזמן להתנצלות שלכם בפני הנשיא.

 

  • איילת נחמיאס ורבין כיהנה כח"כית מטעם המחנה הציוני

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים