שתף קטע נבחר

שוטרים שקלו מריחואנה בחנות ירקות בבת ים

אזרח שנקלע לאזור הקניון תיעד שוטרים שוקלים שלל של יותר מ-140 קילוגרמים מריחואנה בחנות ירקות. המשטרה: "שקילה מקדמית אמורה להתבצע במאזני שקילה תקניים במתקני המשטרה השונים. נרענן הנחיות"

 

 משטרת ישראל 2019: שוקלים את כמויות הסמים הגדולות במשקלי ירקנים ()
שוקלים סמים בחנות ירקות

במשטרת ישראל מתגאים כבר תקופה ארוכה בקדמה הטכנולוגית ובכל האמצעים שעומדים לרשותה במלחמה בפשיעה המאורגנת. ואולם, בתיעוד שצילם אתמול (יום ד') אזרח סמוך לקניון בת ים ניתן לראות כי בלשים ושוטרי מג"ב שתפסו מריחואנה בכמות גדולה שקלו את הסמים בחנות ירקות.

 

קשה לדעת מדוע שבועות ספורים לפני 2020 המשטרה, ובמקרה הזה במחוז תל אביב, עדיין לא מספקת לאנשיה משקל למדידת סמים.

 

האזרח שנקלע אתמול לזירת השקילה של המריחואנה במשקל של יותר מ-140 קילוגרמים, נדהם לגלות כי הסמים שהיו מחולקים בתוך כמה שקיות נשקלים כאמור אצל הירקן.

 משטרת ישראל 2019: שוקלים את כמויות הסמים הגדולות במשקלי ירקנים ()

 משטרת ישראל 2019: שוקלים את כמויות הסמים הגדולות במשקלי ירקנים ()

יודגש כי בתפיסת סמים יש חשיבות גדולה לבחינת "שרשרת החומר", כלומר לתיעוד מדויק ושקילה של הסמים מרגע תפיסתם ועד הגעתם למטה הארצי על מנת שישמשו ראיה קבילה בבית המשפט.

 

כבר לפני כמעט עשור פורסם ב-ynet על "מצוקת" שוטרי תחנת רחובות, שנאלצו למדוד סמים במשקל הדיגיטלי של מאפיית "סמי בורקס" בעיר.

 

בחלוף השנים, לאחר שכמויות המריחואנה והחשיש נתפסו בממדים מפלצתיים, נותרו שוטרים עם בעיה למציאת מדידת משקלים "כבדים" ומדויקים, ובעקבות כך הם פונים בלית ברירה לשוק האזרחי.

 

פנינו למשטרה בשאלות מדוע אין לארגון משקלי מדידה גדולים ומי אישר את נוהל הפנייה לגורמים אזרחיים.

 

ממשטרת ישראל נמסר: בפעילות משטרתית שבוצעה נגד מגדלי ומפיצי סמים בחולון, אותר חומר החשוד כסם במשקל כולל של כ-140 ק"ג. כחלק משרשרת הטיפול החקירתי במקרים מעין אלו, נדרשת שקילה ראשונית של הסמים שנתפסו, שקילה שבכל מקרה איננה מחליפה את השקילה הסופית המתבצעת על ידי אנשי הזיהוי הפלילי בהמשך ההליך.

 

"שקילה מקדמית זו אמורה להתבצע במאזני שקילה תקניים במתקני המשטרה השונים, ובכוונתנו לרענן את ההנחיות בנושא. משטרת ישראל תמשיך להיאבק בנגע הסמים תוך מיקוד האכיפה במגדלי, סוחרי ומפיצי הסם בכל זמן ובכל מקום למען שלומו ובריאותו של הציבור".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים