שתף קטע נבחר

סער קורא לפריימריז לראשות הליכוד: "אוכל להרכיב ממשלה"

ח"כ גדעון סער קורא לקיים בחירות פנימיות בליכוד: "תומך במאמצי נתניהו להרכיב ממשלה - אם לא יצליח, לא ברור כלל איך נתניהו יוכל להרכיב ממשלה בפעם הבאה". השרה רגב תקפה ברמז את סער: "מי שמחליש את הבית, לא יכול לנצח בחוץ"

על רקע האפשרות שתתקיים מערכת בחירות שלישית השנה סוערות הרוחות בליכוד סביב שאלת הפריימריז לראשות המפלגה. ח"כ גדעון סער קרא היום (ה') לקיים בחירות פנימיות בליכוד. "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. תומך במאמצי נתניהו להרכיב ממשלה - אם לא יצליח, לא ברור כלל איך נתניהו יוכל להרכיב ממשלה בפעם הבאה".

 

סער, שדיבר בוועידת ג'רוזלם פוסט בירושלים, אמר: "אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות. בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות". עוד אמר כי "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את המדינה והפוליטיקה". ח"כ סער התייחס גם למצב הביטחוני: "אם נדחה ההתמודדות מול חמאס, יהיו להם בתוך כמה שנים יכולות כמו לחיזבאללה. לכן אני תומך בהקמת ממשלת אחדות לאומית שיהיו בה כמה שיותר ייצוג לכל חלקי החברה בישראל".

 

בנימין נתניהו גדעון סער (צילום: רויטרס, מוטי קמחי)
בנימין נתניהו וגדעון סער(צילום: רויטרס, מוטי קמחי)

 

אף שלא הזכירה את השם גדעון סער, כיוונה שרת התרבות והספורט מירי רגב את דבריה לח"כ סער בסרטון שהפיצה היום: "מי שמחליש את הבית, לא יכול לנצח בחוץ", אמרה.

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להימנע מהתמודדות, אך חלק מחברי הכנסת קוראים לאפשר זאת. אתמול בישיבת סיעת הליכוד אמרה רגב שאין צורך בפריימריז והשר לשעבר סער השיב לה: "את רוצה לפתוח את זה כאן?".  

 

רגב, שתומכת בעמדת נתניהו, אמרה בסרטון: "מי שמחליש את הבית, לא יכול לנצח בחוץ. כמו רוב המפלגות שלא הולכות לפריימריז, כי כולם מבינים שזו אותה מערכת בחירות מתגלגלת, גם אנחנו בליכוד צריכים להיות מאוחדים סביב נתניהו. לא צריכים היום ללכת לפריימריז, צריך להתאחד רק לטובת משימה אחת - לנצח את הבחירות ובגדול. לכן אני קוראת לכם חבריי מתפקדי הליכוד, חברי מרכז הליכוד, בואו נתאחד. כולנו עייפים מבחירות, כולנו עייפים מפריימריז, לא רק בימין גם בשמאל. אבל בשמאל יש מוטיבציה גדולה לצאת לבחירות כדי לנצח את הימין ולהפיל אותנו. לכן מה שאנחנו צריכים לעשות כרגע זה להיות מאוחדים סביב הרשימה, סביב נתניהו, ולנצח את הבחירות הבאות".

 

עוד אמרה כי היא "לא מאמינה שב-21 יום הקרובים מישהו יצליח להקים ממשלה. תודה לאל, ממשלת מיעוט שאותה הובילו גנץ וכחול לבן ירדה מהפרק. ממשלת מיעוט שנתמכת על ידי תומכי טרור. אבל אנחנו צריכים להיות מאוחדים כדי לנצח את הבחירות האלה. לא נוכל להמשייך מערכת בחירות אחר מערכת בחירות. כדי להגיע להכרעה בין ימין לשמאל, כדי לנצח את הבחירות האלה אנחנו צריכים להיות מאוחדים מבית. לא יכול להיות שאנחנו נחליש את הבית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:EPA, אבי מועלם
בנימין נתניהו וגדעון סער
צילום:EPA, אבי מועלם
מומלצים