שתף קטע נבחר

נשיא ברזיל הקים מפלגה חדשה

ז'איר בולסונרו השתמש במפלגה הסוציאל-ליברלית כפלטפורמה לריצה לנשיאות. אחרי סכסוך עם מייסד המפלגה הוא עזב אותה. היום הודיע איש הימין הקיצוני על מפלגה חדשה ולקח הימור פוליטי גדול

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הקים היום (ה') מפלגה חדשה, "הברית למען ברזיל" (APB). הנשיא מהימין הקיצוני אמר שהמפלגה החדשה תיאבק בשחיתות ותקדם ערכים נוצריים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מאות תומכים נלהבים של בולסונרו התאספו במלון בברזיליה לשמוע את נאומו של הנשיא, אחרי ישיבה ראשונה של המפלגה החדשה. בולסונרו הציג את המצע של המפלגה ומינה את הוועד המנהל שלה – סמכויות שמהן לא נהנה במפלגה שממנה פרש, המפלגה הסוציאל-ליברלית (PSL).

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הקים מפלגה חדשה (צילום: EPA)
ז'איר בולסונרו. לוקח הימור פוליטי(צילום: EPA)
 

"היום יש לנו הזדמנות לאחד את כל הברזילאים עם כוונות טובות למען עתיד המולדת שלנו", אמר בולסונרו. המפלגה החדשה של נשיא ברזיל מסרה שבולסונרו עשוי להיות נשיא המפלגה ובנו הבכור, הסנאטור פלאביו בולסונרו, הסגן הראשון שלו.

 

בולסונרו השיק את המפלגה החדשה יום אחרי שעזב את המפלגה הסוציאל-ליברלית. הוא פרש ממנה בעקבות ויכוח עם מייסד המפלגה על השליטה במימון קמפיין הבחירות. כעת הוא רוצה שהמחוקקים והסנאטורים מהמפלגה ילכו בעקבותיו ויצטרפו למפלגה החדשה. למפלגה יש 53 מחוקקים ושלושה סנאטורים. בולסונרו מקווה שרובם יחברו אליו.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הקים מפלגה חדשה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

בולסונרו הצטרף ל-PSL בשנה שעברה, כשהתמודד לתפקיד הנשיא. בזכותו הפכה PSL ממפלגה זניחה למפלגה השנייה בגודלה בקונגרס הברזילאי.

 

בולסונרו, איש צבא לשעבר שזכה בבחירות אחרי שסחף את קולות השמרנים, לוקח כעת הימור פוליטי. המבחן הגדול של המפלגה החדשה שלו יהיה בשנה הבאה, בבחירות המקומיות באוקטובר 2020. בתור התחלה יצטרך בולסונרו לוודא שהמפלגה שלו תוכל להתמודד. עד סוף אפריל היא תצטרך לאסוף 500 אלף חתימות כדי להבטיח התמודדות בבחירות.

נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו הקים מפלגה חדשה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

"מה שהם מנסים לעשות מזכיר טייסי קמיקזה", אומר דניאל פלקאו, פרופסור מאוניברסיטת סאו פאולו שמתמחה בחוקים אלקטורליים. "אני לא חושב שזה בלתי אפשרי, אבל ייקח הרבה זמן לאסוף את החתימות בזמן ואז לבדוק אותן". במסגרת החוק הקיים בברזיל בולסונרו לא יכול לאסוף את החתימות ברשתות החברתיות אלא באופן ידני, על נייר. הוא כבר קרא לשנות את החוק ואמר שאחרת מפלגתו לא תתמודד.

 

במפלגה החדשה בונים על תמיכתה של הנוצרים האוונגליסטים, קהילה ששיעורה באוכלוסייה צומח בצורה משמעותית. בולסונרו סחף את האוונגליסטים בבחירות בדצמבר אשתקד, כשהתחייב לאסור על הפלות, נישואים חד מיניים ושימוש במריחואנה. המפלגה החדשה שלו גם מבטיחה לעגן בחוק את הזכות להחזיק כלי נשק כדי להגן על רכוש פרטי.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
ז'איר בולסונרו. לוקח הימור פוליטי
צילום: EPA
מומלצים