שתף קטע נבחר

תיעוד מלוס אנג'לס: מנוע בוער בהמראה

צלם ישראלי תיעד להבות ממנוע של בואינג 777 ועליו 347 נוסעים, שהמריא למנילה. המטוס חזר מיד לנמל התעופה ונחת בשלום. צפו בתיעודים המרשימים

 

 

תיעודים מרשימים הגיעו מנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס, שם ביצע מטוס נוסעים של חברת פיליפין איירליינס נחיתת אונס בעקבות מנוע שעלה בלהבות בזמן ההמראה לעבר מנילה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

על המטוס, מסוג בואינג 777, שהו 347 נוסעים ו-18 אנשי צוות, ובחברת התעופה מסרו כי איש מהם לא נפצע. לפי פיליפין איירליינס, הטייסים הבחינו בעשן עולה מהמנוע הימני של המטוס, הכריזו על מצב חירום ושבו בשלום לשדה התעופה.

מטוס בואינג 777 של פיליפין איירליינס נחת נחיתת חירום ב לוס אנג'לס (צילום: יוחאי מוסי)
"מעולם לא ראיתי דבר כזה". להבות בקעו בקצב ממנוע מטוס נוסעים(צילום: יוחאי מוסי)

מטוס בואינג 777 של פיליפין איירליינס נחת נחיתת חירום ב לוס אנג'לס (צילום: יוחאי מוסי)
(צילום: יוחאי מוסי)

"ראיתי התפרצויות של אש, להבות קטנות יצאו מהמנוע", סיפר אנדרו ג'יימס, מאמן כושר בן 36 מלוס אנג'לס, שצפה במטוס מעל האוקיינוס לאחר ההמראה. "מעולם לא ראיתי מטוס פולט ברציפות להבות. אז זה נפסק. ברגע שזה נפסק, ראיתי את המטוס פונה שמאלה. הוא חזר לנמל התעופה".

 

סרטונים שצילמו נוסעים הראו להבות שבוקעות מתוך המנוע. תיעוד נוסף מהקרקע הגיע ממצלמתו של הישראלי יוחאי מוסי, ספוטר שמצלם מטוסים ובמקרה היה בנמל התעופה כדי לצלם את המנוע הבוער בזמן המראת המטוס.

מטוס בואינג 777 של פיליפין איירליינס נחת נחיתת חירום ב לוס אנג'לס (צילום: רויטרס)
תיעוד של המטוס עם המנוע הבוער מכביש בלוס אנג'לס(צילום: רויטרס)

המטוס חזר כאמור לשדה התעופה בלוס אנג'לס, ונחת ביום חמישי בשעות הצהריים, שעון מקומי. 347 הנוסעים הועברו לטיסות אחרות. בשדה התעופה הדגישו שלא נגרמה הפרעה לשאר הטיסות בו.

 

טרם ברורה הסיבה לתקלה במנוע, אך היא מגיעה בצל הביקורת הרבה שמוטחת בבואינג, בעקבות שתי ההתרסקויות הקטלניות של מטוסי ה-737-8 MAX שלה, שהביאו להשבתת כל המטוסים מדגם זה.

 

החברה שמייצרת את דגם המנוע שהתקלקל, מסוג GE90, היא חברת בת של ג'נרל אלקטריק, ושם מסרו כי הם מודעים לתקרית וכי הם עובדים יחד עם חברת התעופה כדי לקבוע את הסיבה לכשל, "ולהשיב את המטוס במהירות לשירות פעיל". גם בבואינג מסרו כי הם בוחנים את פרטי התקרית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוחאי מוסי
המנוע הבוער. תיעוד של צלם ישראלי
צילום: יוחאי מוסי
מומלצים