שתף קטע נבחר

משטרת ישראל שומרת על זכות השתיקה

עם הגשת כתב האישום נגד נתניהו, היה צפוי שקציני המשטרה ינופפו בגאווה בממצאיהם שהתקבלו. אבל ראש אח"מ סיסו הוביל קו אחר, פינה את הבמה לאנשי הפרקליטות והיועמ"ש ואמר לפקודיו: "זה יום קשה, לא יום שמח"

בתוך כל ההמולה סביב הגשת כתב האישום בתיקי ראש הממשלה, הורגשה היטב שתיקתה של משטרת ישראל. היה אולי צפוי שבסוף שבוע כזה ייצאו קציניה וינופפו בגאווה בממצאיהם שהתקבלו ובעבודתם הקשה שביום חמישי הגיעה לקיצה. אבל במקום זאת במשטרת ישראל החרישו.

 

מוביל הקו השקט והמתון היה ראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב גדי סיסו. כמי שגדל ביחידות המודיעין המיוחדות של המשטרה, סיסו יודע דבר או שניים על עבודה מאחורי הקלעים, גם אם אחרים לוקחים את הקרדיט.

 

 

ביום חמישי העדיפו סיסו ואנשיו לתת לפרקליטות ולאנשי היועץ המשפטי לממשלה את הקרדיט ופינו את הבמה, כאילו הם היו רק פועלי הבמה ולא אלה שנשאו בעיקר הנטל. "זה יום קשה, לא יום שמח", אמר נציב סיסו לפקודיו כשהתברר שהיועמ"ש אימץ את כל מסקנות המשטרה והחליט על כתבי אישום עם סעיף השוחד החמור.

 

 

להבדיל מהמפכ"ל הקודם, רב-ניצב רוני אלשיך - שאהב וגם הצליח לתפוס לא מעט כותרות על חקירות ראש הממשלה - אגף החקירות בראשותו של סיסו הלך לכיוון אחר. "והמשכיל בעת ההיא יידום", אמר סיסו לחוקריו וגם יישם הלכה למעשה: אין קצינים שמתראיינים, אין שמחה לאיד ואין סגירת חשבונות.

ראש אגף חקירות במטשרת ישראל, ניצב גדי סיסו (צילום: אלי סניור)
"זה לא יום שמח". ראש אגף החקירות ניצב סיסו(צילום: אלי סניור)

בשבועות האחרונים, בצדק לא מבוטל, ספגו סיסו וחוקריו לא מעט ביקורות על התקלות שהתרחשו במהלך החקירות הרגישות. סטייה מנהלי עבודה, תרגילים קשוחים, איומים על עדים ועוד. אבל אמר כבר מי שאמר - חדר חקירות הוא לא מקום נעים, ואם תשאלו את העבריינים יגידו לכם שזה עוד כלום לעומת מה שסיסו ואנשיו עושים לראשי ארגוני הפשיעה ולחייליהם.

 

סיסו מונה לתפקיד ראש אגף החקירות והמודיעין - החוקר מספר 1 - אחרי שהחקירות בתיקי 1000 ו-2000 כבר הסתיימו, והוא נותר בעיקר עם תיק 4000 ועם ההשלמות והסגירות האחרונות. כעת הוא ואנשיו יצטרכו להתמודד עם האתגרים האמיתיים שעליהם צריכה המשטרה לתת מענה - מלחמה בארגוני הפשיעה, הרציחות במגזר הערבי והשחיתות במגזר הציבורי. את ההרשעות, אם יהיו או לא יהיו בתיקי ראש הממשלה, הוא בוודאי לא יזכה לראות בתפקידו הנוכחי. על זה כבר יחגוג ודאי מישהו אחר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סניור
ניצב גדי סיסו
צילום: אלי סניור
מומלצים