שתף קטע נבחר

בעקבות תחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות": נעצר הרופא הבכיר החשוד בעבירות מס

פרופ' אוריאל אלחלל, רופא נשים שעבד בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, נעצר בחשד שבמשך שנים ביצע בדיקות פרטיות למטופלותיו במסלול הרפואה הציבורית - ואת התשלום - בסך מאות אלפי שקלים - העביר לכיסו מבלי לדווח. הוא שוחרר בתנאים מגבילים. עורך דינו: "מדובר בסכומים לא גדולים, מקווה שזה יסתיים בקרוב"

פרופ' אוריאל אלחלל, רופא נשים בכיר שעבד בבית החולים הדסה עין כרם, נעצר אתמול (א') בחשד לביצוע עבירות מס. על-פי החשד, כפי שנחשף בתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות", נהג פרופ' אלחלל - שניהל עד לאחרונה את המרפאה להיריון בסיכון גבוה וסוכרת - לבצע במסגרת תפקידו בדיקות פרטיות למטופלותיו במסלול הרפואה הציבורית.

 

על פי החשד, הוא ביקש מהמטופלות תשלומים עבור בדיקות אלו, והעבירם ישירות לכיסו מבלי לדווח עליהם לרשות המסים. פרופסור אלחלל פוטר מבית החולים הדסה עין כרם באוגוסט האחרון בעקבות פרסום התחקיר. כיום הוא עובד, בין היתר, בקופת חולים "לאומית".

 

פרופ' אוריאל אלחלל תחקיר ()
פרופ' אוריאל אלחלל

ממצאי החקירה העלו חשד כי פרופ' אלחלל קיבל תשלומים המוערכים במאות אלפי שקלים במשך שנים - ולא דיווח עליהם כחוק. בית משפט השלום בירושלים שחרר אותו בתנאים מגבילים.

 

השופט אורן סילברמן מבית משפט השלום בירושלים שחרר כאמור את החשוד בתנאים מגבילים, בהם ערבות בנקאית על סך 50 אלף שקלים, ערבות עצמית וערבות צד ג' על סך חצי מיליון שקלים. בנוסף, בית המשפט הטיל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ עד למאי 2020. במהלך החקירה פרופסור אלחלל סירב לשתף פעולה ושמר על זכות השתיקה.

 

 

בבקשת המעצר מטעם רשות המיסים נכתב: "קיים חשד שפרופסור אלחלל נהג כך במשך מספר שנים והתשלומים מוערכים במאות אלפי שקלים שלא דווחו כחוק למע"מ ולמס הכנסה. כשהחשוד זומן לחקירה הוא סירב לשתף פעולה ושמר על זכות השתיקה".

 

עו"ד רון רוטשילד, פרקליטו של אלחלל המייצג אותו יחד עם עו"ד נתי שמחוני, מסר: "אנו מעריכים ומקווים שהכל יסתיים בהקדם, הן עבור פרופסור אלחלל מפאת כבודו ומעמדו והן מפאת כבוד המטופלים והמטופלות. מדובר על סכומים לא גבוהים ואנו מקווים לסיים את זה בהקדם. רשות המסים מתנהגת אליו בצורה יפה, מתחשבת ומקלה".

 

פרופסור אלחלל הוא אחד הרופאים הבכירים בישראל, בכל מה שנוגע להריונות בסיכון ובדיקת מי שפיר. הוא ניהל את המרפאה להיריון בסיכון גבוה וסוכרת בבית החולים הדסה עין כרם, ובמקביל קיבל גם מטופלות באופן פרטי – או דרך קופת החולים מכבי. 

 

מתחקיר ynet ו"ידיעות אחרונות" עלה שאלחלל - כמו רופאים נוספים - מצא לכאורה דרך להרוויח יותר, גם בימים שבהם הוא אמור לקבל חולים דרך מערכת הבריאות הציבורית. השיטה היא זו: הנשים היו קובעות את התור למרפאה בבית החולים באמצעות פרופ' אלחלל, והוא תיאם איתן ליום שבו הוא נוכח במערכת הציבורית. את התשלום היו מעבירות לו לבקשתו במזומן, במעטפה. הטיפול התבצע בשעות הבוקר, שבהן אסור על פי הנהלים לקיים שר"פ (שירות רפואי פרטי).

 

בעקבות התחקיר פתחה רשות המסים בבדיקת התנהלותו של פרופ' אלחלל. במקביל, התקבלו מרגע פרסומו עדויות נוספות של נשים בהריון, שהוצע להן לכאורה "דיל" דומה על ידי פרופ' אלחלל. נטע (שם בדוי) סיפרה לאחר פרסום התחקיר ל-ynet: "כשהייתי בהריון עם תאומים לפני שנים, הייתי מטופלת אצל פרופ' אלחלל באופן פרטי. בעקבות פיטוריו של בעלי, נאלצנו ברגע האחרון לוותר על התשלום של אלפי שקלים עבורו, אבל אני זוכרת איך כאישה בהיריון קשה לעמוד מנגד ולהגיד 'לא'. כאישה בהיריון הרופאים הבכירים הם כמו 'הוד מעלתם', בזמן שאת מתמודדת עם דאגה וחרדות".

 

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "בעקבות התחקיר, פרופ׳ אוריאל אלחלל התפטר מעבודתו בבית החולים הדסה עין כרם. הנהלת בית החולים קיבלה התפטרותו. ההנהלה מבקשת להבהיר כי הדסה הינו בית חולים ציבורי, בו אין תשלומים במעטפות והזמן הציבורי קדוש לכל המטופלים ללא תשלומים לרופאים המקבלים שכר נאה בגין עבודתם הציבורית והאקדמאית.

 

"בנוסף, מתאפשרת לרופאים גם עבודה פרטית מעבר לשעות העבודה במסגרת השר"פ. לכן עבירה מהסוג שחשף התחקיר לא מאפשרת המשך עבודה בהדסה לאף אחד בלי יוצא מהכלל. כל התשלומים המשולמים בגין השירותים הרפואיים בבית החולים לרבות שר״פ, משולמים ע"י מקבלי השירות אך ורק באמצעות מערך הפקידות ולפקודת בית החולים 'הדסה' ובתמורה לקבלה רשמית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים