שתף קטע נבחר

איזנקוט: "אלה שרוצים לעלות היום על המשטרה וביהמ"ש הפיצו בעבר שקרים"

סוגיית תגובות צה"ל לירי מרצועת עזה עמדה במרכז דברי תוכחה של הרמטכ"ל לשעבר בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה. לדברי איזנקוט, הדמויות שמתחו ביקורת הפיצו שקרים "כדי לשרת אג'נדה"

 

 

הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' גדי איזנקוט מתח ביקורת על גורמים ש"הפיצו שמועות כדי לקדם אג'נדה", אבל לא נקב בשמם.

 

גדי איזנקוט  (צילום: יאיר שגיא)
הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט (צילום: יאיר שגיא)
 

במהלך כנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה שנערך הערב (יום ב'), אמר איזנקוט בעקבות הביקורת שמוטחת בצה"ל על תגובותיו לירי מרצועת עזה כי "אפשר לפגוש את אותן דמויות שראיתי באירועים לפני שלוש וארבע שנים, אותן דמויות שהיום רוצות לעלות על בית המשפט ועל המשטרה, אותם אנשים ואותם שמות שמפיצים את השקרים האלה כדי לשרת אג'נדה".

 

בנוגע לטענות על עודף "משפטיזציה" בצה"ל, אמר איזנקוט כי "פרשיית הירי בחברון (אלאור אזריה. י"ז), הלחימה בזירה הפלסטינית, השיח על 'משפטיזציה' וכל מה שהתעורר בשנים האחרונות בסך הכול לא חדש: אני מפנה לכתבה של זאב שיף מ-1996 פלוס מינוס, אותם מוטיבים, כאילו תשנו את התאריך, תמחקו את השם של זאב שיף שימו זה כאילו זה נכתב היום".

 

"חוסר נקיטת עמדה מנהיגותית מקשה על המפקדים"

איזנקוט הוסיף כי "השיח הזה מלווה את הצבא למעלה מ-20 שנה, ובכל זאת אני חושב שהכול החמיר בעקבות השינויים - צריכת התקשורת ובאופן שבו זה יוצא בהיבט הציבור ובעיקר באופן שבו אנשי ציבור מתלבשים על הפלטפורמה הזאת ונכנעים לרגש או לצורך הפוליטי ולא נוקטים עמדה, שאולי ישלמו עליה בטווח הקצר אך בוודאי משתלמת גם בטווח הארוך.

 

"אי אפשר לנתק את החיילים שלנו מהשיח במדינת ישראל. חוסר נקיטת עמדה מנהיגותית מקשה על המפקדים. צבא מקצועי וערכי הוא חזק יותר שיודע להתמודד". הוא הוסיף עוד בהקשר זה: "אני לא זוכר שמשפטן אמר לנו פעם לעצור התקפה".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מכון וושינגטון
הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט
צילום: מכון וושינגטון
מומלצים