שתף קטע נבחר

ישראל כץ נגד סער: חצה קו אדום, מכשיר פילוג הליכוד

בהודעה ששלח שר החוץ לפעילים בליכוד הוא תקף בחריפות את גדעון סער, וכתב כי מעשיו "נראים כמו ניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד". גם מירי רגב תקפה: "תפסיק לירות בתוך הנגמ"ש". סער: "לא מתרגש, זוכר את הימים שרגב התחנפה אליי ותקפה את נתניהו"

 

 

שר החוץ ישראל כץ תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את ח"כ גדעון סער ואמר כי הוא "חצה קו אדום". בהודעה ששלח כץ לפעילים בליכוד כתב כי אמירותיו של סער "נראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד".

ישראל כץ גדעון סער (צילום: EPA, יאיר שגיא)
"ניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד". ישראל כץ וגדעון סער(צילום: EPA, יאיר שגיא)

לדברי כץ, "השתלחויותיו האישיות של ח"כ גדעון סער בראש הממשלה בנימין נתניהו, בתקופת מבחן אישית ופוליטית רגישה זו תוך קריאה להתפטרותו, הן בעיניי חציית קו אדום של חברות ושותפות פוליטית - ונראות כניסיון להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד".

 

כץ הוסיף: "יש להבדיל בין הזכות להתמודד (שלא חייבים לממשה) אם ייכפו עלינו בחירות חדשות, לבין הניסיון להדיח ראש ממשלה באמצעות הקדמת הפריימריז, או ניסיון לאסוף חתימות של חברי כנסת מהליכוד כדי להקים ממשלה בראשות גנץ, בשותפות עם מרצ - כפי שעושים חלק מתומכיו של סער. כפי שהודעתי, אני תומך בבנימין נתניהו אם ייכפו עלינו בחירות נוספות, ואפעל בכל דרך כדי למנוע את הדחתו".

ארכיון 2014 גדעון סער מירי רגב (צילום: שאול גולן)
"תפסיק לירות בתוך הנגמ"ש". סער ורגב בימים יפים יותר, בשנת 2014(צילום: שאול גולן)

גם שרת התרבות מירי רגב תקפה הבוקר את סער, ואמרה בריאיון ב"כאן ב'" כי "גדעון סער עשה טעות גדולה מאוד. הוא ירה בתוך הנגמ"ש בעיתוי גרוע שבו צריך לחזק את הליכוד. אני מצפה שהוא יחזק את ראש הממשלה ואת הליכוד, לא יפצל את הליכוד ולא יפעל בעיתוי כזה לתקוע סכין בגב לנתניהו".

 

סער הגיב לאחר מכן לדברי רגב, ואמר כי "זו טרמינולוגיה לא ראויה, אבל אני לא מתרגש. אני עדיין זוכר את הימים הלא רחוקים שמירי רגב התחנפה אליי ותקפה את ראש הממשלה, ואפילו הודיעה שתתמוך בי אם אתמודד מולו. זה היה לפני שהיא מונתה לשרה, עכשיו הדברים השתנו".

 

בתגובה, צייצה רגב בטוויטר: "תפסיק לירות בתוך הנגמ"ש. שאני אספר מי מתחנף אליי כבר שנתיים?".

 

ראש העיר רמת גן וחבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד, כרמל שאמה הכהן, הצטרף הבוקר לקריאה לנתניהו להתפטר. לדבריו, "בניגוד לכל מי שחושש לומר או לאבד כמה קולות, אמרתי כבר לפני שנה כי אין לעם ישראל כעת מנהיג במעמד ובמשקל של נתניהו - אבל ראש ממשלה לא יכול לכהן עם כתב אישום על שוחד וטוב אם יעשה ויתפטר רגע לפני ההגשה לבית המשפט".

 

 

אתמול אחר הצהריים התקבל סער בסניף הליכוד בהוד השרון בקריאות "רק ביבי" ו"לא נשארת נאמן לבית". סער, שקרא בסוף השבוע לערוך פריימריז לראשות המפלגה עוד לפני פיזור הכנסת על מנת למנוע בחירות נוספות, תקף את המבקרים מבית במהלך ביקורו בסניף ואמר כי "התנועה לא בבעלותו של אף אדם", ו"התנועה שייכת לחבריה".

 

נאומו של סער הופרע שוב ושוב מצד פעילים שתכננו לפוצץ את המפגש מבעוד מועד. סער הוסיף כי "גם נגד מי שמוביל את התנועה 20 שנה - מותר להתמודד. מותר להתמודד. וזו לא רק זכותי להתמודד וזכותכם לבחור, אלא אם אני חושב שבמצב הדברים זה טובת המדינה והתנועה, מחובתי להציב אלטרנטיבה - וכך עשיתי".

 

"אפילו התומכים הנלהבים של נתניהו לא יגיעו להפגנה"

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס הבוקר למתיחות בתוך הליכוד ולהפגנת התמיכה בנתניהו שמתוכננת להערב. "ההפגנה שמארגן ראש הממשלה היום היא מיותרת והיא לא תוסיף לחוסן הלאומי החברתי. היא מעבירה את הוויכוח מבתי המשפט לרחוב", אמר ליברמן בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה.

 

מנהלת לשכתו של נתניהו בליכוד שוחחה בימים האחרונים עם חברי כנסת ושרים והעבירה בקבוצות הסגורות הודעות הקוראות לכולם להגיע להפגנה. למרות זאת מסתמן לפי שעה כי רוב שחקני גוש הימין לא יגיעו להפגנה, ונוכחות דלילה ביותר צפויה גם מהליכוד.

 

 

"אני רואה שכל אחד מחברי הכנסת בליכוד עסוקים בכנסים ולא שמעתי אחד שיגיע להפגנה. זה מעניין לראות כמה באמת יגיעו", הוסיף ליברמן. אפילו התומכים הנלהבים של ראש הממשלה מהליכוד מצאו עצמם עסוקים בעניינים אחרים וזה מעביר תחושה של אי נוחות. ראש הממשלה צריך להבין שזה סימני קריאה גדולים והוא צריך לשנות את ההתנהלות".

 

ליברמן הוסיף בעניין הפלונטר הפוליטי כי "שתי המפלגות הגדולות נושאות באחריות שווה על המשבר הנוכחי. זה שהם לא הצליחו או לא רצו להקים ממשלת אחדות זה בעיקר גחמות אישיות".

 

לדבריו, "אני מניח שאם נלך לבחירות תהיה תוצאה אחרת. המצביעים יכניסו תיקונים לקלפי ותהיה הכרעה לאחד הגושים".

 

נינה פוקס ואיתי בלומנטל השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA, יאיר שגיא
ישראל כץ וגדעון סער
צילום: EPA, יאיר שגיא
מומלצים