שתף קטע נבחר

הרחק מנקודת החיכוך עם ישראל: "יום הזעם" ברשות הפלסטינית

אלפים יצאו להפגין במספר מוקדים במחאה על הצהרת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו שלפיה ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי. עשרות נפצעו קל, אך לא נרשמו עימותים חריגים

 

 

"יום הזעם" ברשות הפלסטינית: העצרות שנערכו היום (ג') על רקע החלטת האמריקנים בנושא ההתנחלויות התקיימו במספר מוקדים במרכזי הערים הפלסטיניות הסתיימו ללא עימותים חריגים. האירועים התקיימו הרחק מנקודות החיכוך עם ישראל. כמה עשרות נפצעו באורח קל. בהפגנות בתוך הערים השתתפו אלפי בני אדם, ולנקודות החיכוך הגיע מספר מועט של מפגינים.

 

מאחורי הקלעים הוסכם שהריכוז של ההפגנות יהיה במרכזי הערים כדי לשמור על אירועים לא-אלימים. המטרה הייתה שכוחות הביטחון הפלסטינים ישתלטו על האירוע בעצמם, ללא מעורבות הכוחות בישראל.

עצרת בג'נין ()
ללא עימותים חריגים והרחק מנקודות החיכוך. עצרת בג'נין

עצרת בג'נין ()
עצרת בג'נין

עצרת רמאללה  ()
עצרת ברמאללה
 

את ההפגנות הנהיג מחמוד אל-עאלול, סגן יו"ר פת"ח, והתקיימו בידיעתו ובהסכמתו של יו"ר הרשות אבו מאזן. כדי לעודד את המשתתפים לבוא ולהפגין, הסתיימו הלימודים במוסדות החינוך ברשות הפלסטינית מוקדם מהרגיל, ב-11:30.

 

מטרת יום המחאה הייתה לתת לציבור הפלסטיני לשחרר קיטור שהצטבר ברחובות ולייצר מחאה פומבית נגד ההחלטות האמריקניות האחרונות, ובעיקרן אמירת מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, לפיה "ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק הבינלאומי".

 

עצרת בג'נין ()

על פי ההכרזה, ממשל טראמפ סבור ששאלות משפטיות בעניין ההתנחלויות הן עניין של בתי המשפט בישראל. עם זאת, פומפאו הבהיר כי אין שינוי מבחינת ארה"ב במעמד של הגדה המערבית: "נשאיר את המעמד של הגדה המערבית לדיון בין הישראלים לפלסטינים".

 

יממה לאחר הכרזת פומפאו, הזהיר מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת כי הצעד עלול להצית אלימות באזור. "ההחלטה הזאת סוגרת את הדלת לשלום ופותחת את הדלת לקיצוניות, טרור, שחיתות ואלימות. היא פותחת את הדלת לשערי הגיהינום", אמר עריקאת בריאיון לאולפן ynet.

 

 

 

 

 

מקור פלסטיני בכיר אמר אתמול ל-ynet כי "אם ההפגנות הללו יסתיימו עם הרוגים בצד הפלסטיני - עלול הדבר להוביל להסלמה ביטחונית". אך כאמור גם מהצד הישראלי וגם מהצד הפלסטיני לא נמסר על אירועים שכאלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"יום הזעם" ברשות הפלסטינית
מומלצים